Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Lisa - 21 augusti 2010 21:44

Några nostalgi-bilder till blir det. :)


Jag å Jajja å Mange å Martin har en liten partykväll. :)

   

Å så måste jag bara ta med denna.

Say what liksom?! :)

  Jag å Snoff. :)

Av Lisa - 21 augusti 2010 21:29

För fem år sedan var vi på fest i Udd Stugan.

Vi drack hemmabryggt rödvin, sjöng karaoke å firade att Anna fyllt 20 år.

Jag tycker det känns som nyss.

Det är FEM år sedan.

Nu när vi kom hem från Annas 25års kalas var jag bara tvungen att leta fram bilder på vår externa hårdisk från just denna kväll.

Såhär såg jag ut då. :)

 

Tyvärr fanns det inga bilder på oss bägge, eller några andra bra.

Men i en annan mapp hittade jag denna från 2005. :)


Det är sjukt vad tiden går.

De flesta av de vänner vi umgås med än i dag fanns med i mapparna från just 2005. Mange å Jajja å Emelie å Snoff.

Å Anna då. :)


För att återgå till nutid har vi då alltså firat Annas kommande 25 årsdag i dag å även lillasyster Lindas 18årsdag. :)

 


Detta gjordes med en massa god mat å efterätter.

   

Å fiskedamm. :)

      

Anna fick ett eget exemplar av den underbara klockan, fast i svart av oss. :)

  En present som verkade gå hem i allafall. :)


Viggo var svintrött redan innan vi åkte, men höll sej i hop någorlunda.

Vid kvart i nio gav vi upp å körde hem. För då orkade varken han eller jag mer. :)


Vi vill verkligen tacka Anna å co för i kväll.   


Nu blir det lite soffhäng innan sängen.

Kanske, kanske får man sova liiite längre i morron i å med Viggos sena kväll. :)

Hoppas kan man ju. :)

Av Lisa - 21 augusti 2010 14:13

I hallen flytspacklas det för fulla muggar.

Har satt Viggo i ett bad, dels för att han ska bli kalasfin å dels för att han såklart vill va där det händer å hjälpa till.

El-slingor å flyspackel är inte det lämpligaste i en tvååring kan pyssla med så detta fick bli en lösning. :)

Han är så himla trött i dag Viggo, ska äta hela tiden för å hålla sej vaken.

Även på den punkten passar det ypperligt med ett bad. :)

Jag sitter med datorn i knät på toastolen å försöker undvika att träffas av allt vatten som skvätter. :)


Klockan fem ska vi då va på kalas i Mörrum.

Skulle ljuga om jag sa att jag var så värst sugen.

Ska bli gott med mat å fika, men jag är helt enkelt för trött.

Såklart åker vi dit ändå, allt för Anna.   

 

Även fast jag har en god anledning till min storlek är det inte nått vidare kul å va tjockast av alla. :S

Man vill va fin när man går på kalas, så är det bara...!


Ska på kalas i morron med, på Hasslö.

Marina har fyllt å Roger fyller i dag. Grattis!

Ska va där klockan två, å fika.

Blir till å köra hem ganska tidigt eftersom vi måste hinna äta med.

Martin ska börja spackla i hallen med tydligen så det blir inget vilande i morron heller.


Var helt matt efter rundan på stan. Å har fortfarande inte riktigt repat mej. Hopplöst, jag hatar att va trött å seg. :(


Äh, ska inte klaga egentligen, det finns de som har det värre.

Men jag är inte gjord för att vara gravid, uppenbarligen. :)

Föda däremot, det var en pice of cake förra gången, hoppas det går vägen denna gången med. :D

Av Lisa - 21 augusti 2010 13:47

Är helt nöjd med min runda i stadens butiker.

Köpte presenterna till Anna å Linda. Eller i allafall en present till Anna, hon ska få en till på fest nummer två lite senare i höst. :)

Sen blev det en pistage-grön piké till mannen, två skjortor å en dunväst till sonen å en klocka, en tunika å öronhängen till mej själv.

     

 


Skulle köpt en rosa ögonskugga på Lindex, men kön där inne var inte nådig(som vanligt...) så jag hoppade över det.

Ville testa en viss sort som bara fanns där inne med. :S

Får se om jag lyckas fjäska till mej en liten ensamstund på stan nästa vecka. Behöver vaxa mina ben igen å sen klippa luggen å då köpa den där skuggan. :D

Studio Lilo har kvällsöppet till åtta på torsdagar, det lär vara en massa bokat redan, men kolla kan man ju. :D

Av Lisa - 21 augusti 2010 12:37

  Klocka till mej själv?

Njae, det stod väl inte precis på inköpslistan.

Men jag har tråna länge, å nu var den grymt billig.

M.a.o dumt å låta bli ju. :)

Av Lisa - 21 augusti 2010 08:23

Tio över sex vaknade Viggo helt punktligt i morse.

Undar om det tänker bli en bestående vana? :)

Han var pigg å glad å jag känner mej helt okej jag också.

Hade redan legat vaken i ett par timmar å planerat dagen.

Frukosten är uppäten å avdukad.

Vi lyxade till det med Sannes Amerikanska pannkakor med blå bär i. :)

Ritkigt goda, även fast jag råkade tappa i för mycket salt måste jag nog säga att de var snäppet bättre än Leilas ricotta pancakes som har ätit en massa gånger. :)

För övrigt så måste jag uppmana er att besöka Sannes bak-blogg om ni inte gjort det. :) Sååååå mycket gott. :)


Den här lördagen är det en j*kla massa som ska hinnas med. Som vanligt skulle jag vilja påstå.

Jag ska hänga på låset i stan för present-inköp å diverse ärenden.

Ungefär samtidigt ska det läggas golvvärme å flytspacklas i hallen.


Klockan fem är det kalas dags.

Får bli exakt samma outfit som förra lördagen för min del.

Dvs. bröllopsklänningen, leggings å foppa-tofflor.

Inte mycket å be för på den punkten. Tyvärr.


Nu ska jag umgås lite med min son innan det är dags att fixa till sej så mycket som det går innan jag ska ut bland folket på stan.


Ha en trevlig lördag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards