Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Lisa - 15 augusti 2010 21:37

Här kommer världens enklaste recept på tilltugg/tillbehör/förrätt som även är väldigt enkelt att variera efter tycke å smak.


Du behöver:

vetetortillas(mjuka tacobröd)

lufttorkad skinka(eller nått annat kött...)

ost(mozarella,feta, västerbotten,philadelphia, ja vad man gillar)

färsk basilika (eller nån annan god ört)


Lägg fyllningen på ett tortilla bröd, ringla eventuellt över lite olivolja å salta med flingslat(pass upp med saltet dock, lufttorkad skinka kan vara ganska salt i sej..).

Lägg ett annat tortillabröd ovanpå å tryck till, stek bröden i en torr stekpanna på medelvärme tills de fått färg å osten smält.

Dela bröden i trianglar å servera.

Mycket goda, både varma å kalla.


Lycka till. :)



Av Lisa - 15 augusti 2010 21:24

Även fast jag med viss besvikelse kan konstatera att jag är långt i från utvilad efter helgen så är jag nöjd med dessa två familjedagar.

Vi har hunnit med en massa hemma å varit på kalas.

Å i dag blev det som sagt riktig söndagsmiddag i form av stek á la Buffi.

   

Stackars pappa blev inbjuden på middag å fick laga den själv.

Men nu har jag ju fått en lektion av mästaren så nästa gång klarar jag det själv. :)

Baka, det kan jag däremot, i dag blev det kladdakakemuffins från Leilas A pice of cake.

   


När mamma å pappa cyklade hemåt städade jag gillestugan medan Martin spacklade hallen.

Sen skruvade vi hop Martin nya skrivbord å satte i nya lakan i sängen.

Nu ligger vi i sofforna, å jag känner faktiskt ingen större söndagångerst. :D

Har bara barnmorskebesöket planerat i morron.

Ärr öppen för förslag under förmiddagen, om nån är sugen på å leka. :)

Viggo behöver nog leka av sej lite, med några andra barn.

På tal om det: När börjar öppna förskolan?


Nu blir det lite slösurf, sen en snabbdusch å sängen.


Hoppas jag kan vända mej å ta mej i å ur sängen i natt.

Undrar just om alvedon hjälper mot foglossning...?

Ja, jag är desperat...


Av Lisa - 15 augusti 2010 16:58

Mmmm, det luktar stek här. :)

Bjöd hit M å P på söndagsmiddag.

Fast pappa har stått i köket sen han kom hit å undervisat mej i hur man gör en äkta slottstek.   

Kan man göra annat än å gilla den mannen? :)

Mamma å Viggo gick på hästjakt å jag svängde i hop lite kladdkakemuffins att ha till efterrätt. :)


Vi städade hela övervåningen på förmiddagen å kväll när Viggo somnat ska jag ge mej i kast med gillestugan. :)

Martin har ändå planerat å spackla så. :)

Troligtvis hinner jag blogga lite i mellan med.

Har i allafall ett bra recept att dela med mej av. :)


I morron är det måndag igen.

Ska till barnmorskan kvart över tre å kolla SF-måttet.

Hoppas jag får göra ett ultraljud, bara för att va på den säkra sidan...


Nu ska jag duka lite å vänta in steken å pappa som fladdrade efter Mamma å Viggo till lekplatsen, sen ska vi göra sås. :)


Jag tror verkligen att jag är riktigt hemmafru-material. :D

Eller vad säger ni? :)

Av Lisa - 15 augusti 2010 08:54

Jag hade faktiskt fel, eller i allafall lite.

Har bara behövt sparka till Martin en enda gång i natt för att han har snarkat. Pratat i sömnen har han däremot gjort.

Han kom hem ganska tidigt, strax innan tolv, å Viggo sov hela natten.

Trodde jag skulle behöva upp å bland nödfalls-välling eftersom det var lite si å så med hans ätande på kalaset.

men icke, de sov som små snälla stockar bägge två.

Hade som ni hör väldens bästa förutsättningar till en god nattsömn.

Men nä.

Jag har varit vaken mer än jag har sovit.

Har haft olidligt ont i bäcken å fogar å vissa studer har jag legat med benen i golvet lääääänge innan jag kunnat resa mej för att gå på toa. :(

Måtte detta skräp försvinna fort efterförlossningen, annars blir det inte nådigt att va hemma med två små barn...


I dag tänker jag städa.

Här är så smutsigt så hälften vore nog.

Moppen ska fram å här ska bli så rent det kan bli.

Är ganska sugen på att ta en raid både i dokuments-Billysen i gillestugan å i skafferi å kyl.

Men jag vill hinna med grabbarna med så vi får se vad det blir.

Golven har prio ett i allafall. :D

Det regnarhär än så länge,men blir det uppehåll får vi pallra oss ut en liten runda i allafall. :)


Hoppas ni har en bra söndag!


 


Jag gillar de nya funtionerna här på bloggplatsen.

Byta färg på text i inläggen å direktsvar på kommentarer, kul. :D

Frågerutan har jag valt å ta bort, då kommentarer är mycket roligare å få å jag kan svara på eventuella frågor där direkt nu ju. :)

Likaså högerklicksskyddet på bilderna, det har jag med tagit bort, då jag vet att i allafall mamma hämtar bilder på Viggo här i från. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards