Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Lisa - 12 augusti 2010 20:59

Japp, sitter hemma hos M å P.

Tog en halv evighet å somna Viggo, men när han väl hade slocknat satte jag mej på altanen å kollade på sommar med Ernst å drack te. :)

Det är sommar det. :)

Känns konstigt att jag ska sova här måste jag säga.

Det har jag inte gjort sen långt innan Viggo föddes på nån nyårsafton. :)

Längtar efter min man. Har inte sett honom sen i går ju.   

Hoppas det har blivit mycket färdigt när vi kommer hem i morron.


På tal om morrondagen kommer det bli en fullspäckad dag, helt i min smak.

Anna å Maja kommer på lunch å sen byter Jajja med familj av dem å ska spendera kvällen med oss.   

Visst, det råder totalt byggkaos, men jag älskar att bjuda hem vänner ändå. :)

Laga mat å baka å allt det där ni vet. :)

Blir kräftskagen å filmjölkslimpa till lunch för mej å GI-Anna å köttbullar å makaroner till kidsen å sen bakade potatisar med diverse röror till middag. :)

Mina brysselkex blev riktigt goda med btw. :)


Är trött som tusan(ovanligt..? NOT) så när jag druckit upp mitt te blir det bädden.

Jag å Viggo har fått mammas å pappas säng i natt. Så snällt. :)


Får se om vi äter frukost här å handlar direkt på hemvägen, eller om vi kör hem så fort vi vaknar...

Synd att det inte är helgså vi vaknar ensamma här.

Men, men det är inget vi kan göra nått åt.

I vilket fall som helst ligger det ett litet gäng kantareller i kylen som jag har fått av min lilla pappa.   

Ska bli riktigt gott å steka dem till frukost.


I morron är det fredag, sen väntar två dagar tillsammans med Martin.

Älskar dej, mitt lilla stimm, det är tomt å tyst utan dej. Puss!  


Gonatt därute! Kram

Av Lisa - 12 augusti 2010 15:29

Är verkligen riktigt kvavt ute.

Klibbigt å ingen luft.

Jag har en ganska dålig dag rent fysiskt, ont å tryck över lungorna.

Tradigt när man får mer ont, men vi kan ju hoppas det är bättre i morron igen.


Har nästan precis kommit hem.

Var först i Mörrum å sen på Glassbåten.

Nu vilar vi lite, ska snart baka ut mina brysselkex å sen packa det vi ska ha med oss till M å P till vår övernattning.

Inte så mycket vi behöver.

Mest tandborstar å lite grejer till Viggo, å så tar jag såklart med mej datorn. :)

Den klarar jag mej inte utan en hel kväll. :P


Det kommer alltså mera från mej sen, räkna med det. :D

Av Lisa - 12 augusti 2010 11:33

Har lekt med bilar, lera å haft det mysigt.

Viggo har ätit korv å jag har slängt i hop smeten till Brysselkex (fast min fick blått socker).

Kakorna får jag grädda i kväll för nu sticker vi till Viggos farmor i Mörrum å leker med Marina å Hanna.


Får även ta tillbaka det där om att vi inte skulle sova borta förrän det är BB-dags.

I natt flyttar jag å Viggo hem till M å P då här ska skruvas å borras hela kvällen. :)


Ha en fortsatt bra dag! :D


 


Av Lisa - 12 augusti 2010 07:09

Gomorron då. :)

Här är vi redan vakna.

Jag förhalar å bryter mot principen om ingen tv innan frukost.

Viggo kollar på Shrek, tvåan eftersom han älskar katten.

JAg brukade tycka det var en bra film,  men jag kan lova att den är uttjatad. :)

Har haft ont i magen i natt, varför vet jag inte, men har ändå lyckats sova helt okej.

Det tar dock lite tid för kroppen å komma i gång, där av myglandet med tv:n.

När jag orkar ska vi masa oss upp för å bara mysa.

Verkar lite gråare ute i dag så vi kan vara inen å dona med gott samvete. :D

Kan ju bli en runda till nån lekplats med, cykla klarar jag ju som sagt. :)


Nu ska jag kolla om me&i's sida är lite snabbare i dag.

Det jag hittills har sett av nya kollektionen är så fint. :)


Ha en bra dag.

I dag känns det bättre igen.

Varför låter jag dem komma åt mej?

Slut med det nu?! JA! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards