Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 17 juli 2010 21:44

Fem arbetspass kvar...


Nu flippar jag snart på detta vädret. 

Det är ju så sabla varmt å klibbigt att man nästan går under.

Nä, mera åska säger jag, åska som gör nytta!

Fick klä av mej tunikan å gå i linne på jobbet.

Det gick bara inte annars.

Men nu är det värsta gjort, bara kortare turer kvar nu(förrutom sista dagen då jag jobbar sju till fyra... :S)


I morron ska jag bara jobba fem ynka timmar.

Underbart.

Mera tid med grabbarna. Aldrig fel det inte. :)

Hoppas på havsbad. ;)


Nu måste jag duscha å sen blir det raka vägen till sängen.

Är totalt utmattad. :(


Så underbart söt, Viggo i mina "glase". :)


Svar till Anna:

Viggo har precis slutat på dagis för att vara hemma med mej å nya bebisen ett bra taga framöver.

Han gick på Rosendal som håller på å avecklas, å nej de var jag inte speciellt nöjd med. :(

Visst där var flera underbara fröknar, men på det hela taget har vi inte trivts alls...

Hoppas ni ska trivas här. :) 

Av Lisa - 16 juli 2010 19:36

Ja, då var jag på plats i soffan i gillestugan.

Det är så himla skönt att vara i källaren just nu, den här värmen tar kål på mej.

Visst, lite friskare luft i dag i å med att det blåser, men jag måste ändå hålla mej i skuggan å bada för att överleva.


Summering an denna dagen då.

Har varit en mycket bra dag över det hela taget måste jag säga.


Började med en runda till stan, för min inbokade tid på Studio LiLo.

Vaxade hela benen+ bikinilinjen. Allt som allt tog det en timme.

Jag är svin-nöjd, å nä enligt mina mått mätt gjorde det inte det minsta ont heller.

Kan dock konstatera att jag kan hålla mej till halva benen om det ska bli en vana. Har typ ingen hårväxt på låren så varför betala en massa i onödan? :)

Efter behandlingen gick jag till torget å gjorde av med ännu mera pengar.

Fanns inte så värst mycket blommor, fick ta det som fanns.

Jag är ändå nöjd. :D

   


Jag köpte även jordgubbar å nybakade frallor på torget.

Körde inom Coopet med å handlade lite som jag missat innan å körde hem å lunchade lite med killarna innan det var dags å köra till stan. Igen.

Var på färghuset å handlade färg till staketet(Martin målar i detta nu... :D) å sen till banken å skrev på lånepapper.

Detta är väl det mist trevliga i dag.

Martin fick jaga mej med papprena nämligen, Viggo betedde sej som en vettvilling å kröp omkring på golven å skulle dra ut sladdar.

Så om Lyxfällan skulle skälla ut mej i dags läget, är det inte mitt fel att jag har noll koll på vår ekonomi, utan en galen tvåårings. Så det så! :D


Efter pärsen på banken blev det bad i Köpegårda.

Underbart i vattnet, men blåsigt å vissa tendenser till algblomming.

Buuuhuuu...

Om denna värmen håller i sej å det kommer mera alger tänker jag bosätta mej hos Håkan i Mien eller i stugan resten av sommaren.

Jag MÅSTE bada!


Väl hemma från badet satte min kära man i hop å borrade upp mina nya hyllor till matkällaren.

Som om jag har lust kan jag in där å dona redan i kväll.

Känner mej dock lite väl trött, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade lust. För ja, jag gillar att städa å få ordning. :P


Dagens middagsmeny var en rejäl en. ;)

En massa godsaker.

Grillade fläskotletter(för ovanlighetens skull, vi är annars riktiga filémänniskor:D) en ny variant på potatissallad, hemmagjort vitlöksbröd(som är det lättaste å nästan godaste tillbehöret till grillat. :)) ajvar relish-sås å melon/ruccolasallad. :D

       

Mycket gott, tyckte i allafall jag å Martin.

   

Vår son däremot, han föredrog å äta sej mätt på pizzasallad i från gårdagen. :D

 

När jag ändå babblar om man måste jag slå ett slag för min absoluta favorit i köket just nu(okej, Kitchen Aid:en slår alla..).

Potatisfnättaren. :D ----------------->  

Kan vara det bästa köp jag gjort. :)

Så simpelt å så snabbt om man jämför med att stå så skrubba potatisen för hand. :D


Nu ska jag försöka få in min kära make från målandet.

Slog mej nämligen precis att jag köpte senaste Wallander-filmen i Ullared.

Om han snabbar sej in, kanske jag kan undgå å somna på soffan i kväll. :D


I morron är det jobb igen, men fram tills dess gör jag som jag brukar:

Lådsas att jag har semester med sån inlevelse att jag tror på det själv. :D


 

Av Lisa - 16 juli 2010 07:46

I natt hade vi inte samma flyt.

Vaknade halv fem med kiss i hela sängen. :(

Viggo var så ledsen, men vi bytte lakan lite kvickt å försökte sen somna om.

Ganska omöjligt visade det sej. Jag somnade kanske tjugo i sex, Viggo vaknade tio över. :P

Martin gick upp med honom å då lyckades jag sova lite till. :D

Har ändå sovit ganska bra ju, fram till halv fem har jag inte varit vaken alls ju. :D


Klockan nio ska jag vaxas. :)

Ska bli spännande, hoppas på å hitta lite billga blommor till blomlådorna på torget med, när jag ändå är i stan.

De får ju inte va där nästa vecka då det är festival, så vem vet? De kanske har rea? :D


Nu ska jag joina grabbarnas fotbollspelande. :)

Ha en bra dag, så återkommer jag i kväll. :)

Av Lisa - 15 juli 2010 21:38

Sex arbetspass kvar...


Inte fullt så varmt på jobbet i dag. Svettigt, men betydligt bättre luft.

Skönt, allt gick så mycket lättare.

Nu är jag dock svintrött.

Inte så konstigt med tanke på att jag vaknat klockan fem hela veckan.

Är till å med så trött på kvällarna att jag somnar på soffan, nått jag aldrig gjort innan, nånsin.

I går hade jag slocknat redan innan halv nio...


Ska bli skönt å va ledig i morron igen.

Har dock lite tider å passa.

Inget jobbigt, men lite stressande ändå dock.

Klockan nio ska jag vaxa mina ben. :D

Japps, ni läste rätt. :P

Jag ska unna mej lite vardagslyx för min kropp mitt i balnd alla celluliter å extra kilon...

Hua, hoppas jag kan känna mej liiiiite snyggare i allafall.

När jag slutat jobba ska jag måla naglarna i exakt samma syfte.

Nånstans vill man va snygg, så är det bara...


Nu ska jag ta en dusch å sen stupa i säng.

Men först kan jag meddela att vi inte fick en droppe kiss i sängen i natt å att vår stora kille sov i kalsonger för första gången å klarade med bravur! <3

Så jäkla stolta, allihopa. :)

Av Lisa - 15 juli 2010 11:34

...hinner man en massa. :D


Har bakat Skräddakakor å Dumlemuffins.

Skållat deg 1 till danskt rågbröd å gjort en surdegsgrund.

Varit vid Långasjön å tatt ett dopp å lekt en massa med Viggo.

Två timmar kvar till jobb.

Får se vad man kan hinna med på dom. :D

Å tänk vad man kan hinna med när man har semester sen? :P


Skönt att det är svalare i dag. Kanske man orkar göra nått på jobbet med...


Återkommer framåt kvällen sen. :D

Av Lisa - 14 juli 2010 19:50

Då var det bloggdags. :)

Har glidit ner i källaren.

Stina, Martin å jag sitter här med varsin dator å svalkar oss.

Har ätit fruktsallad med grädde. :)


Vår dag har varit ganska hektisk men ändå.

Skönt å va ledig.

Underbart skönt.

Har varit hos barnmorskan. Viggo var som ett ljus, lyssnade på bebisens hjärtljud med förtjusning. :D

Efter det besöket körde vi ut till Köpegårda å badade.

Sen har Viggo klippt sej å jag har handlat å lagat mat å så som jag brukar. :)

Just nu hade hemmafrulivet verkligen passat mej perfekt.

Tänk att bara få gå hemma å dona å umgås med sina barn? :)


I dag är en stor dag i Viggos liv.

Han har varit torr så många mornar nu så i natt chansar vi på blöjfritt. :)

Han var så himla stolt å glad när han fick gå å lägga sej med kalsonger.

Hoppas vi slipper upp å byta lakan i natt men det är smällar man får ta i så fall. :D

 


I morron skahär jobbas igen Har exakt 7 arbetspass kvar nu.

Snacka om nedräkning.

Kan ju alltid hoppas på besked från försäkringaskassan innan dess.

Annars får jag ta semester. Vem som nu ska bevilja den, eller hur jag nu ska veta hur många dagar jag ska ta..

Det får ju lösa sej...


På tal om nått mycket roligare så ringde Anna innan å frågade om jag var ledig på tisdag nästa vecka.

Det är jag.

Så vi bestämde att vi skulle packa in våra små familjer i bilarna å köra till Skåne å Tosselilla . :D

Ska bli jättekul! :)

Kan dock hända att de få skjutsa mej i nån kärra tillslut, om de tröttnar på min snigelfart... :P

Smällar man får ta, snart är det över.

Fick nya tider hos BM i dag. Ända fram till BF. :)

En å samma barnmorska under sommaren.

Skönt. Hinner nog med ett sista besök oss min egen innan den nya bebisen kommer. :)

 


Nu är här nog babblat för mej.

Ska kolla på Änglagård. :D

Av Lisa - 14 juli 2010 19:31

 

Underbart snygga. Tandborstmugg å tvålpump i silver. :P


 

Å här är det lampskärmen som är ny. Mörkt grön å mycket efterlängtad. :) Svårt å fota mot fönstret, men lite ser man. :D

Av Lisa - 14 juli 2010 09:56

Är som ni vet ledig.

Prioriterar en massa mys med familjen framför datorn.

En massa på agendan i dag.

Men ikväll blir det uppdatering.

Kram på er. :D


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards