Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 1 juli 2010 21:45

Ja, vad ska jag börja...?

Har hunnti med ganska mycket i dag.

Solen kom ju framåt förmiddagen, men vi åkte inte till stranden i allafall.

Då hade vi redan en massa annat på G.

Såhär i efterhand, borde vi åkt.

För bådas skull...

I dag blir det verkligen uppenbart. Jag är nog lite dum i huvudet trots allt.

Har inte suttit ner alls sen i morse, förrän nu då.


Vi åkte till stan å köpte en låda jordgubbar.

Viggo var så duktig å gick själv å höll sej hos mej.   

På hem vägen var vi på Coop, där jag sen har varit en gång till plus två rundor till ICA.

Jisses, säger jag bara.

Viggo fick en pool i dag, trots att eftermiddagen varit rena rama kaoset.

Jag har haft så ont å Viggo har inte gjort annat än testat å ropat å tjatat på mej. :( Han blev himla glad för den i allafall. :)

   

Bjöd hit Emelie, Stina å Snoff på middag med mitt i allt.

Jag satt knappt ner då heller kan jag lova.

Varför, jo jag har gjort saft.

   

    

Lite stimmigt minst sagt när jag förskte laga å äta middag också samtidigt.

Jag lyckades i allafall.

Saft blev det å sylt med. :D

En massa jordgubbar över , så frysen fylldes å i morron ska jag nog baka nått litet innan jobbet. Dum i huvudet var det ja...


Anyway.

Jag är ändå inte nöjd med dagen, inte alls. Har mest dåligt samvete?!

Jag gör vad jag kan, men är i ganska utsatt läge rent fysiskt just nu...


Nya tag i morron.

Har förmiddagen tillsammans med min fina pojke i allafall...


Gonatt!

Dagens lunch var för en gångs skull populär hos denna lille mannen. :D

Av Lisa - 1 juli 2010 08:17

Inget strandväder i dag precis. Moln å blåst.

Får skjuta på Köpegårda tills på måndag då nästa lediga dag infaller i stället.

Typiskt. Jag som skulle steka pannkakor å ha med.

Får ta det till lunch hemma i stället. ;)


Undrar just om jordgubbarna gått ner nått i pris än?

Är så himla sugen på att koka egen saft.

Har varken hitta sånt där när eller upphängning till detta, men jag får väl ge mej ut på jakt. :D

Får försöka låna till mej en stor gryta med.

Nån som har en 5-litare till övers tros? :)

Att köpa en bara för den sakens skull känns lite lyxigt nu när jag redan shoppat upp min födelsedagspengar. :)

För de sista hundralapparna som var över efter beställningen med bak-grejer klickade jag precis hem boken Surdegs bröd. :)





Vi får se om det blir en runda in till stan. Har fått för mej att billagaste jordgubbarna bör finnas där, å sen vill Viggo säkert ha en glass. :)

Å är vi ändå p ådet hållet blir det ett stopp på Granngården  för att köpa slangvinda till maken. :)


På fredag nästa vecka ska vi köra till GeKås i Ullared. :)

Jag, Stina å Emelie tar bilen denna gången.

Ska bli jättemysigt!

Har väl ingen jättelång inköpslista, men lite täcken å kuddar till nya bebisen å nån film å badrock till Viggo har jag kommit på än så länge. :)

Men där finns ju alltid grejer man vill ha ändå så. :D

Tur jag får en lön till innan jag ska gå hem från jobbet. :D



Nu tar vi det bara lungt å njuter av att inte ha nån tid å passa.

Tittar lite på Nya bullerbyn å surfar runt. :D


Hoppas ni får en bra dag, å om nån vill leka en stund i dag vet ni var vi finns. :P

 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards