Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Lisa - 9 juli 2010 21:23

Så, nu har jag landat i soffan.

Satte foten på uppfarten hemma exakt tolv timmar efter det vi lämnat Asarum å gett oss ut på vägarna. :)

Har haft en helt underbar dag.

Är såklart trött som få å efter ett par timmar på GeKås hade jag sjukt ont, men det var det värt. :)

Jag trodde till å med att jag skulle ha mera ont by now så jag är nöjd. :) Å tro det eller ej, men inte behövde de köra mej i nån kundvagn. :)

 

Beslutet att dissa allt vad bussresor heter å ta vår egna bil var verkligen en bra idé. :D

Så skönt att köra när man vill, stanna när man vill å köra hemnär man vill. :D

           

Jag slapp undan körandet, de andra två delade på den biten. :D

Skönt. :)


           

 


Har handlat en massa fint.

Mest till Viggo, hade riktig abstinens efter den ungen tillslut! :D

Han var tack å lov uppe när vi kom hem. Så jag fick en liten dos innan han somnade i allafall. :)

Han blev glad över det han fick se i dag, men i morron kommer han ha värsta julaftonen när han får se allt annat. :D

Martin fick strumpor å kallingar så det räcker ett bra tag å tre snygga t-shirts. :D


Till mej själv blev det ytterst lite, en ny plånbok å en almanacka, en tjock tröjaå nått baslinne.

Å Ullaredströjan förståss. :D Det var klart värt trettio kronor att få till denna bilden. :D

  Snygg eller hur? :P


Hittade en hel del till hemmet med. Vaxduk till bordet på altanen, badlakan å gröna lampskärmar till vardagsrummet. :D

Bilder på det kommer tids nog. :)



I morron blir det lyxfrukost med familjen. Nybakta frallor(har gjort degen ny i kväll...) å ricotta panncakes med jordgubbar å planen. :D

Kring lunch ska vi till Mien å mysa resten av dagen. :D


Viggos övernattning hos mormor å morfar hade gått toppen. De hade fått väcka honom vid halv nio i morse å natten hade varit superlugn. :D

De har varit på havet å Tosiabonnadagen å bara myst. :)

Underbart å höra.


Nu är jag så trött att jag snart svimmar.

Så gonatt å trevlig heög. :)


Av Lisa - 9 juli 2010 14:38

 
Av Lisa - 9 juli 2010 06:22

Min pappa dricker öl!

Jasså, men inte hela tiden väl?

Min pappa dricker vin med.

Bara?

Nä, Cola med.

Docke me dricker Cola.

Tittin med gillar Cola.

Vad dricker mamma då Viggo?


Min mamma dricker kaffe! :D



Ha, ha, ha!

Martin dricker nästan aldrig varken äl eller vin, oftare än mej såklart, men högst sällan.

Ändå har dessa få tillfällen fastnat i minnet hos sonen. :D

Klockrent eller vad? :)

Av Lisa - 9 juli 2010 05:54

Kan väl inte precis påstå att jag har sovit så mycket mer än en vanlig natt.

Drömmer en massa å vaknar av det.

Finns det nått värre än stimmiga drömmar?

Man är ju helt slut när man vaknar...


Anyway, nu sitter jag å dricker kaffe å pratar med min lilla man.

Han gör mackor för sista gången på fyra veckor.

Semester väntar, underbart för mej med, då det såklart innebär mer familjetid för oss alla.   


Ska snart duscha å sen packa kylväska å badkläder innan Stina å Emelie anläder. :D

Vi siktar som sagt in oss på å köra vid sju. :)


Ullared here we come. :D


  Såhär såg vi ut sist. :D

Eller ja, Stina å Emelie.

Jag håller i kameran. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards