Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Lisa - 7 juni 2010 19:08

I dag har vi inte gjort många knop.

Stina har hållt oss sällskap å vi har mest slappat. :)

Efter middagen bakade jag lite kladdkakemuffins. ;)

Riktigt smarriga.


Är så spänd på hur min surdeg ska bli med. :D

Har visoner om det i allafall.

Finns en massa goda recept på surdegsbröd i nya Leila boken.

Lyckas jag har jag som jag ser det tre grejer till jag måste testa(å lyckas med i köket).

Göra egen pasta, koka fond å safta å/eller sylta. :D

Saft blir det i sommar, flädersaft närmare bestämt.

Å sen har jag hittat ett annat recpet på rabarber å jordgubbsdryck, men då behöver man en såndär finmaskig duk som mamma hade till gelé när jag var liten i en såndär ställning.

Nån som vet var man får tag i en sån år 2010? :)

  


I morron blir det jobb igen.

Kväll.

Två i rad nu.

Sen en dagtur å sen är jag ledig igen. :)


Nu ska vi slappa i soffan, sen natti. :D


Av Lisa - 7 juni 2010 09:44

Nu har jag höjt ribban för mitt hobby-bakande.

 

Min allra första surdeg. :)

Nu återstår det bara å se hur jag lyckas. :)

Av Lisa - 7 juni 2010 09:40

På vårt bröllop ställde mamma å Gustav 1 X 2- frågor om oss till alla gäster.

En an desa frågor löd: Vad står alltid framme när Martin kommer hem från jobbet?

Svaret: En halv full kaffe kopp.


Den här teromsmuggen jag fick av mamma å pappa i tisdags verkar råda bot på det. A end of an era helt enkelt. :D

Numera hinner jag dricka upp allt kaffe, varmt. :)

 

Av Lisa - 7 juni 2010 08:17

Uppe å på gång...

Eller på gång är väl lite överdrivet. :D

Vi sitter å kollar på Pippi. :D

Mulet i dag, men det kan kvitta. :)

Vi ska nog få en bra dag ändå.

Måste handla(ovanligt?!) men annars har vi inget planerat. :D

Kanske blir lite bak å städ bara å det duger fint. :D

Är lite trött å sliten så å vila lite hade med gynnat. :)


Ha en bra dag!


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards