Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Lisa - 19 maj 2010 20:41

Klockan är tjugo i nio å jag sitter i kortarmat på altanen.

Jag vet att de lovar kyligare väder å regn, men just i detta nu känns det som om sommaren är här!


Är nästan precis hemkomna från Ulrika där vi varit på Me&I-visning.

Vi har cyklat fram å tillbaka å Viggo somnade precis när vi parkerade cyklen på uppfarten.

Han satt hela vägen hem å tjatade om Risifrutti så jag trodde garanterat att han skulle vakna när jag la ner honom, men icke.

Han ligger där i sin säng som var full med gräs i jeans å kallingar å sover så gott så. :)

Han höll sej verkligen samman måste jag säga trots att han var upp på rejäl övertid. Min duktiga pojke.

Det var en trevlig tillställning för övrigt med.

Å dyr. ;)

Jag handlade, till mej, till Viggo å sen ett liiiiiitet liiiiitet plagg till nya bebisen med. :D


Svarta knickers till mej.

 

Å så matchande till Viggo å nya bebisen...

   

Å jag vet att jag har sagt åt er att skjuta mej om jag kommer på tanken att syskonmatcha, så vi får hoppas att det var en engångsgrej. :P

Viggo får röda knickers med. Det belv fel storlek förra gången så vi hoppas det blir rätt nu. :)


Ska snart dra mej neråt soffan å kolla på Leila.

Men först ska jag bara luta mej tillbaka å andas in den härliga sommarluften, vem vet, i morron kanske det är kallt igen. :)

Av Lisa - 19 maj 2010 17:03

Oftast är det så att så fort man bara skrivit ut att dagen är något sämre än vanligt så vänder det. :)

Underbar eftermiddag!

Solmys på filt i gräset å middag på altanen med familjen.

Kan det blir bättre? <3

Av Lisa - 19 maj 2010 14:06

I dag känner jag mej faktiskt lite nere å trött.

Njuter av att va ledig allt vad jag kan, men i dag är det svårare.

Har huvudvärk till tusen å Viggo verkar inte heller va på humör.

Han vill ha min fulla uppmärksamhet så gott som hela tiden.

Underbart på ett vis, men inte när man känner att hela köket är uppställt med disk å nyköpt mat.

Nu kollar han lite på pippi så jag dricker kaffe å vilar i samma veva.


Det är varmt ute i dag med i allafall.

Kvavt till å med.

Det gör väl sitt med huvudvärken det med.

Slutgnällt.

Kanske vi skulle sova en stund? :P

Av Lisa - 19 maj 2010 13:52

Tio över tio hade vi parkerat på den nyasfalterade parkeringen vid Sämjevägen.

Det var inte alls så mycket bilar som jag trodde. :)

Vi tog oss en röd kundvagn å påböjade vårt allra första besök på Ica Kvantum. :)

 

Det allra första vi gjorde var att regisrera oss för självscanning.

Jag vägrar handla utan scanner, å så är det bara. :)

Detta visade sej senare vara världens smartaste drag.


Måste säga att jag var steg in med ytterst skeptisk inställning.

Jag älskar mitt Coop liksom.

Redan vid första stoppet hade jag ändrat uppfattning.

Frukt å grönt var verkligen en höjdare.

Där fanns allt! Å allt var fräscht å fint. :)

Det var relativt lätt å hitta med.

Väldigt trångt i vissa passager, men det berodde mest på att det just där fanns gratis-grejer. :)

Det enda minuset bortsett från att det var mycket folk just i dag är nog att det inte fanns kassar nånstans i mitten.

Jag kan omöjligt ta rätt antal påsar redan vid ingången.

Även om jag måttar mot inköpslistan är jag ju trots allt impulsshoppingens drottning så en extra kasse behöver jag alltid. :D


Annars är jag väldigt nöjd å komemr troligtvis handla där igen, när nyöppningshysterin lagt sej. :D

Det allra bästa var såklart att slippa ställa sej i den milslånga kön utan bara gå rakt förbi via kortterminaloen å ut. :)


Tusen kronor fattigare å en Ica-upplevelse rikare då. :)


Fick en blombukett, eftersom jag blev en av de 300 första kunderna. :)

 

Av Lisa - 19 maj 2010 07:57

Nu ska jag köpa marksten till uteplatsen för mina skattepengar.

Men jag ska erkänna att en sån här

eller nått liknande lockar mycket just nu. :)

 

En sprillans ny, rosa, olympus! :)

Min kamera har hängt med två å ett halvt år nu, överallt.

Den har varit svinbra, men börjar bli lite sliten. :)

Drömma kan man ju. :P

Av Lisa - 19 maj 2010 07:41

I dag vakande Viggo redan tio över sex.

Vädretär inte alls i klass med gårdagens.

Men vad gör det?

Vi är lediga å jag känner mej såååååå mycket gladare å lyckligare än på många månader. :)

Underbart!



Vi har precis ätit frukost å sitter å kolalr lite på den nya Byn å morronmyser. :)

Jag avnjuter en stor kopp varmt kaffe. :)

Planerna för dagen är att närvara vid Icas invigning vid tio å såklart att handla hem en massa mat i samma veva.

Tro det eller ej, men frysen är ganska tom på mat.

Kakor å bröd finns det såklart, men inget kött å prata om. :)

I dag tänker jag slå på stort å laga pepparrotskött med vit sås å potatismos(som Martin hatar men det får han ta. :))

Om jag känner mej riktigt hågad ska jag steka en omgång köttbullar med. :D

Energin är på topp som ni hör. :)


I kväll spelar Martin match, vi andra ska till Ulrika å kolla på Me&I-kläder.

Jag vet att jag har svurit på att aldrig syskonmatcha mina barn, men just nu frestar det mej lite att köpa nått snarlikt både till Viggo å til lden nya bebisen. :)

Får se hur det slutar med en trött pojke med mej dit. Men det ska nog gå bra. :)


Vad ska ni hitta på för mysigt i dag? :)


Love my life. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards