Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Lisa - 18 maj 2010 20:15

Så.

För det första. Vad det är underbart att bara va ledig!

Har alltid påstått att hemmafru-livet inte är något för mej, men jag kan ha ändrat mej nu.

Jag må älska mitt jobb, men så som mitt jobb är nu är jag hellre hemma med Viggo å pysslar! <3


Förmiddagen ägnade vi åt socialt umgänge med Anna å Maja å Stina, mestadels av tiden var vi såklart ute. :)

     



Guldfynd ringde vid tolvtiden.

De hade slarvat bort beställningen av min ring!

Kan ni fatta?!

Å enda anledningen till att de upptäckt sitt misstag var att jag var där inne å frågade i går!

Tacka fan för att jag gjorde det.

Annars hade jag stått där utan ring på min bröllopsdag!

Martins ring däremot var klar å på plats.

Jag var fruktansvärt otrevlig å riktigt irriterad när jag pratade med dem.

Med all rätt anser jag nog.

I vilket fall som helst, ett missförstånd som jag inte ens visste existerade är nu utrett.


Dagen forsatte i samma anda när missförstånd nummer 2 upptäcktes när jag å Viggo hälsade på mitt gamla jobb å gick inom min chef.

Jag stod uppsatt som semestervikarie på den tyngsta avdelningen!

Kan man bli galen eller?

Jag sa rakt ut att jag vägrar

Då flyttade hon över mej till min gamla avdelning.

Bara sådär.

Bra för mej, men väldigt mycket sämre för den stackaren hon flyttade å den avdelning som redan gjort schema till mej...


Innan vi gick in på jobbet cyklade vi till den stora lekplatsen.

   

Viggo älskar å cykla.  Min kropp däremot, den gillar det inte. :S

Så lång tid kvar med redan så många begränsningar. :S

Jag vill ju träna!

Insåg i dag att mina armar är tjockare än innan.

Så nu önskar jag mej hantlar i födelsedagspresent, armarna ska jag väl kunna träna även om resten av kroppen strejkar!


Efter besöket på jobbet, som förrutom det mindre trevliga besöket hos chefen, var väldigt lyckat, var vi ute i trädgården.

Jag antar att detta var Viggo sätt att konstatera att det är dags att köpa foppatofflor även till honom. :)

 

I morron funderar jag seriöst på om vi ska gå på invigningen av nya Ica Kvantum klockan tio.

Jag älskar ju att handla mat så vem passar bättre där än jag? :P

Alla andra i min ålder går på invigningen på H&M medan jag går på Ica. :)


Nu ska jag va lite social med Emelie somär här å håller mej sällskap medans våra män spelar match. :)



Av Lisa - 18 maj 2010 12:34

Åååå vad det är härligt att vara ledig å bara va hemma med Viggo. :)

Har en bra känsla att jag kommer trivas betydligt bättre som mammaledig den här andra gången. :)

Åååå vad jag njuter å ska njuta!


Risifrutti, eller som Viggo säger frutt,

kan vara det bästa min son vet just nu. :D

 

Av Lisa - 18 maj 2010 08:26

Det blev uppenbart redan klockan fyra i natt att denna dagen skulle bli den soligaste på länge.

Då var det på tok för ljust i sovrummet för att man skulle kunna sova gott.

Men jag klagar inte. Lite sol gynnar både kropp å själ.

Det blåser ut men det bör ju va uteväder ändå.

Det får det va helt enkelt. :)


Klockan tio kommer Anna å Maja. Ida å hennes barn skulle med kommit men de var inte helt hundra så det blir en annan dag. :)

Jag ska snart ställe mej å baka bröd till Anna.

Som hon praktiskt taget har krävt! :)

En riktigt uppoffring av mej eller hur?

Jag som tycker sååååå illa om å baka. NOT. :)

Det blir inte vilket bröd som helst utan detta ljuvliga bröd med nötter å filmjölk. :)


I dag blir det en bra dag.

Det känner jag. :D


Ja, Viggo fick sin efterlängtade glass på torget i går. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards