Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Lisa - 16 maj 2010 18:56

Halv två i natt ramlade mannen in i sängen. :)

Han är klart nöjd å belåten med sin svensexa.

Jag personligen tycker han kom undan lätt, INGEN förnedring alls?!

Mesigt. ;P

   

Jag kunde inte somna om utan låg å hostade fram tills fyra ungefär då jag kom på att vi faktiskt hade hostmedicin i gömmorna.

Då fick jag äntligen sova ett par timmar.


Vi var uppe vid åtta tiden, alla tre.

Martin var lika pigg som vanligt. Ingen baksmälla där inte. :D

Å innan klockan inte ens hunnit bli halv elva var här nystädat. :D

Äntligen tog vi även tag i att städa ur frysen me. :)


Bakade en anananspaj efter det här receptet. Som jag älskar denna underbara matblogg. :) Så mycket inperation i snygg förpackning. :)


Tog pajen med oss till Susanne å barnen i Brinkamåla.

Fick våfflor till lunch. :) Nyttigt? Njae, men mycket gott.

Skulle nog vilja påstå att pannkakor å våfflor skulle vara mina cravings just nu. Jag tappade till å med räkningen på hur många jag åt!

Efter maten var det dags för dagen höjdpunkt!

Ett besök i stallet hos Nellies häst Blomma.

Som jag älskar dessa varelser.

I bland ångrar jag verkligen att jag slutade då för tolv-tretton år sedan.

Vi borstade först henne ren,sen fick Viggo rida! :)

     

 

Som han hade tjatat om detta. Tittin rida Nellies häst är en mening vi har hört säkert hundra gånger i dag. :)

Viggo gillade det, satt där å sjöng min kära lilla ponny å gungade med. :)

Fast den gigatiska vattenbölen på ridbanan var minst lika kul som själva ridandet. :)

 

Han var rejält blöt sen kan jag lova, trots regnkläder å stövlar. :)

En lyckad utflykt var det helt klart.

Enda negativa var att det var så himla kallt. :S

Efter stallet blev det fika med pajen(som var svingod)


Hade storslagna planer på att grilla en stor laxbir i foliépaket med örter å citron med vitlökspotatis å kall sås till.

Det fick bli en skål med flingor i stället.

Det blev helt enkelt för sent.

Så här trött var Viggo när vi kom hem. <3

 

Får bli grill i morron i stället, om vädret tillåter. :S


På tal om nått helt annat blir jag rent deppig så fort jag är i närheten av en helkropps-spegel. (bara ansiktet går väl an,blir till å med positivt överraskad allt som oftast att jag faktiskt INTE ser så trött ut som jag känner mej. :D)

Fy fan vad jag kommer bli tjock. :(

Inte så mycket på magen, där det försvinner fortast, utan över höfterna å underkroppen. :(

Jag vägrar det.

Planerar redan nu hur jag ska träna sen till hösten.

Å då är det slut med bakandet av kakor å annat skit!

Tycker allt att Motivas ägare kan öppna gym här i Asarum med.

Icas tomma lokaler hade varit perfekta!

Funkar det medgym i Mörrum, borde det ju funka här.

Perfekt att kunna cykla dit ju. :)

Visoner, visoner, visoner.

Hoppas jag hittar en bra lösning på viktproblemet sen i höst, med eller utan gym!


I morron börjar vår bröllopsvecka. :)

Jag å Viggo ska va lediga hela veckan(om det nu undgått någon. :))

Har väl inte jättemycket kvar å ordna, men i morron ska vi till stan å inhandla strumpbyxor å ett linne till mej. Jag vägrar att frysa.

Har inte hittat några skor heller, så det ska vi kolla efter.

Senare i veckan ska vi köpa dricka å snacks å så som är kvar.

På fredag är alla lediga, Martin å mamma å pappa med. :)

Börjar kännas lite pirrigt nu. :)


Nu ska jag ge mej.

Om nån orkat läsa hela detta inlägget önskar jag gonatt å en bra start på vecka 20! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards