Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

?!?

Av Lisa - 22 april 2010 20:38

Min känning har kommit i dag.

Lite tältvarning, men det är väl det jag vil ha antar jag.

Kommer ju känna mej tjock vad jag än har, å då är det ju å föredra att slippa nått tight...

Har hittat en potensiell jacka med.

Var tror ni? Passar de i hop?

 



 
 
Ingen bild

Annie

22 april 2010 21:23

Klänningen är jätte fin men jag tycker absolut inte du ska ha en sån jacka till :) (verkligen inget illa menat)
Satsa på en tunn skir schal i vitt eller benvitt istället att ha över axlarna. Blir super fint ju!

 
Ingen bild

Jeanna

23 april 2010 09:13

Okej, eftersom du frågade Lisa ska jag vara helt ärlig.
För det första tycker jag att du främst ska vara bekväm med det du har på dig på din bröllopsdag och att du inte ska känna att "du inte är du" (om du förstå vad du menar); Du ska inte ha på dig något som du inte trivs i.
Personligen är jag en sådan som tycker om att göra skillnad på fest och vardag och speciellt när det gäller högtider. (Jag vet inte om du är sådan?) För mig betyder det att jag till festliga tillställningar bär sådat jag annars inte ha på mig till vardags.
Inget illa menat, men nej Lisa, personligen gillar jag inte den jackan till den klänningen vid ett bröllop. Dels gillar jag inte att vid sådana tillfällen blanda en klassisk skuren klänning med en sådan modern jacka. (Skulle du på en studentfest hade jag tyckt det var okej.) Nu är detta mina åsikter Lisa så ta inte åt dig: Klänningen är verkligen jättefin till både färg och modell och den är klassisk och jag hade hållt mig till det temat. Dessutom gillar jag inte färgkominationem med klänningen och jackan. Vill du ha en kavaj till hade jag kört på en klassisk stil, exempelvis i 60-tals modell med trekvartärm, A-linjeformad, rundad krage och lite större knappar fram till (vet du vilken jag menar?). När det gäller färg hade jag hållt mig till varma färger eftersom klänningen är varm och jag hade hållt mig till ljusare färger. Vill du å andra sidan ha en mer modern kavaj till hade jag satsat på en "mjukare" modell och inte så hård som på ditt förslag (förstår du vad jag menar om jag säger så?). Jag tittade runt lite snabbt på några internetshoppar och hittade en mjuk och modern modell i ljus färg färg som skulle kunna passa; Jag mailar dig bilden.
Sedan är frågan när du ska ha jackan på dig? Kommer du vara ute mycket under kvällen ska du självklart ha en kavaj/jacka för att inte frysa, men annars hade jag haft klänningen som den är eftersom du inte vill ha något sjalliknande till den.
(Vilken storlek har du Lisa? Hihi, min garderob är inte att leka med och jag har mycket "festligt" i massa modeller... Är du sugen på att låna något kan jag i så fall se vad jag kan hitta både när det gäller kläder, smycken och skor.)

 
Ingen bild

ina

23 april 2010 10:24

Håller inte med förra inlägget!!SKIT snygg jacka och det gör att ditt bröllop blir personligt och plaggen lite mer du.
För jag antar att du inte hade tagit upp det som förslag om du inte vore nytänkande och vill ha en egen stil och gillar plaggen?
Snyggt,modernt och härligt nytänkande i sammanhanget!Skitbra tycker jag

 
Ingen bild

ina

23 april 2010 10:25

Fast absolut uppknäppt dock!Så man ser den vackra klänningen o magen

 
Ingen bild

J

23 april 2010 14:14

Håller med föregående talare! Men klänningen är superfin :)

 
Ingen bild

anna

23 april 2010 20:45

Jag gillade den vita jackan med på Lindex! Lite mjukare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards