Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Lisa - 21 april 2010 21:31

Förrutom världens fulaste toscaläng som jag bakade bara nån dag innan Viggo föddes har jag hållt mej på avstånd från allt vad bullar å vetedegar heter.

Smart drag?

Troligtvis.

Gjorde ett försök med blåbärsbullar á la Leila i dag.

Degskrället vägrade jäsa.

Jag gav mej inte å gräddade dem ändå.

Ganska goda, men de borde varit betydligt luftigare.

   


Ska göra ett nytt försök i morron...

Skam den som ger sej!

Av Lisa - 21 april 2010 16:37

Jaha.

Då var det bara att konstatera.

Nu är man äldre än Malin på Saltkråkan också.

Hon är visst bara nitton år. :D

Av Lisa - 21 april 2010 14:57

  Det finns vissa svårigheter med att storhandla när det ligger ett barn å sover i vagnen. :D

En aningens trångt alltså. :)

Av Lisa - 21 april 2010 10:12

Varför bloggar så få männsikor nu förtiden?

Känns som att jag är ganska ensam om att fortfarande uppdatera dagligen.

Jag gillar det fortfarande.

Mitt enda bekymmer är att jag inte har tiden till att blogga om allt jag vill å tänker på.

:D

Hoppas det bara är nån liten downperiod, för jag tycker det är hemskt kul att läsa andras bloggar med. :D

Av Lisa - 21 april 2010 08:54

Vakande tio över fem.

Då ville min kära son upp å leka med bilar. :S

Han höll låda fram till Martin gick vid sex, men tvingade inte upp mej i allafall.

Halv sju somnade vi om i ljuvliga en å en halvtimme!

Klockan åtta steg vi upp.

Underbart, vi är ju trots allt lediga. Då förtjänar man extra sömn. :D

Å det är vad jag har fått det. Viggo har sovit HELA natten.

De senaste nätterna har det varit tvärtom, pojkskrället har varit vaken mer än han sovit nämligen. :D

Tror ta mej tusan att det är en ny kindtand som brytit igenom.

Å det förklarar såklart allt. Varenda tand bara MÅSTE märkas! :D


Vi har inga planer för dagen alls.

Ska in till stan vid ett för att ta det där fotot å boka klipptid till mej.

Kan hända att jag köper lite te i lösvikt med.

Är sugen på det. :D

Handla ska vi med göra.

Här gapar tomt i alla skåp. :S

Är lite sugen på att baka kanelbullar, men jag ska ärligt erkänna att jag aldrig gjort det innan.

Nån som har ett bra recept?


Framåt kvällningen är jag lite sugen på att gå på Alf B Svenssons föreläsning om Att våga vara förälder.

Det är på församlingshemmet klockan halv sju å jag tror det kan vara ganska bra..? (nån som läst hans böcker eller hört honom, är hemskt intresserad av ett utlåtande? :D)


Nu ska vi leka lite till här. Viggo serverar kaffe å mat som han lagat på sin Brio-spis! :D


-----------------

Ljudet i min datorn verkar ha pajjat. Skulle säker behöva installera om Windows. Men hur f*n ska det gå till när det redan låg på datorn när jag fick den å datorn ej har cd-rom?

Det känns inte klokt att en datorn inte kan hålla i ett ynka år utan att börja krångla...?!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards