Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa - 4 mars 2010 19:25

Grymt komiskt att hela tre personer har en burk mot munnen å att en tredje står med en cider i högsta hugg. På samma bild. :P

Av Lisa - 4 mars 2010 19:15

I dag har det verkligen känts som att våren är nära.

I allafall om befunnit sej inomhus.

Nio minus visade termometern i morse å det är ju i allra högsta grad vinter-temperatur.

Men ändå. Solen har strålat från en blå himmel å snön har smält bort från vägarna.

Hittade denna bilden innan.

Riktig sommar, men blommande rosor å grönt gräs...

 

Klart man längtar. :)


Har jobbat i dag. På ett underbart ställe. Trivdes från första stund.

En bra start på min karriär som springis.

Nytt ställe i morron. I stan.

Ska bli intressant, hoppas att det känns bra där också.


Viggo hade samma byxor i dag när jag hämtade honom som jag satte på i morse.

Hoppas det bara var ett tillfälligt bakslag när han kissade ner flera par byxor på dagis förra veckan.

Kan mycket väl va så att det beror på vem som jobbar.

Så borde det inte vara. Men det lutar åt det...


Två dagar i rad nu har Viggo ätit av middagen vi serverat här hemma.

Vilken seger.

Har ätit vid fem bägge dagarna så han har inte hunnit bli för trött.

Sen har han fått macka å yoggi innan läggdags å sovit svinbra.

Hoppas, hoppas, hoppas vi kan fortsätta såhär!


Nu blir det tv å sen sova!

Av Lisa - 4 mars 2010 19:13

Med min nuvarande kosthållning hade min mage troligtivs  sett ut såhär oavsett graviditet eller inte.

Men ändå.

Vi säger att det är en liten bebismage. :)

 

Av Lisa - 3 mars 2010 20:07

Som jag längtar.

Det ska bli så roligt att åka i väg.

Vi(eller i allafall jag) är hemma-människor av högsta ragn å den enda gången vi är i väg hemifrån i två nätter är om vi åker till Stugan. :)

Nu är det alltså nära.

Under våra snart sex år tillsammans har Martin å jag flera gånger pratat om att åka bort å bo på hotell men först nu blir det alltså av. :)


Har börjat planera vistelsen så smått.

På fredagen hinner vi inte göra så mycket mer än äta.

Om det blir snabbmat eller nått lyxigare vet vi inte ännu, utan det beror på hur pigga vi är. :)

Lördagen blir det shopping på förmiddagen, Andys lekland på eftermiddagen å Jensens Böfhus på kvällen. :D

På söndagen kanske vi har hemlängtan till tusen, annars finns det säkert fler affärer att ränna i å så finns ju badet. :)

Hela familjen ska nog vara nöjda när vi är hemma igen i allafall. :D

Av Lisa - 3 mars 2010 19:54

 

Har ni nånsin skådat en ynkligare garderob?!


Förrutom en hylla med tröjor i en annan garderob å en byrå med underkläder är detta precis allt jag äger, eller åtminstone allt jag kan använda i klädväg.

De två nedersta hyllorna rymmer dessutom bara mjukisnyxor å träningskläder.

Inte för att jag använder så mycket mer än mjukisar å arbetskläder at the moment men det hade gynnat mej att känan mej någorlunda snygg i mellan åt.

En egoboost behöver alla. :D


Har spanat runt lite på H&M.se(å lånat bilderna där i från)

Hittade lite smått å gott.

Kanske nått av dessa finns i butik i Malmö? :P


            

Av Lisa - 3 mars 2010 19:36

I dag är det onsdag. Det innebär träning för Martin å ensamkväll för mej.

Har tagit med mej datorn å en kopp citronte(enkelt, men ack så gott. :D) till soffan.

Halv åtta hos mej är på i bakgrunden å allt känns för första gången på veckovis riktigt bra.

Har två dagars jobb framför mej. Två nya ställen, men det känns okej.

Det är boenden å det är jag högst tacksam för.

Att denna dagen varit så himla bra gör såklart sitt med.

Inget tjabb eller gnäll från Viggos sida. Absolut inget! :)

Kanske beror det lite på att mitt humör varit bättre tackvare den gångna natten medd.

Underbart har vi haft det i allafall.

Bara Viggo å jag.   


Av Lisa - 3 mars 2010 11:58

För första gången på mycket länge känner jag mej pigg å på topp.

Vi har haft en underbar förmiddag, lekt med bilar kollat på pippi å duschat.

Viggo har varit på sitt soligaste humör. :)

Eftersom yoggin var slut begav vi oss ut på en liten tur.

Först tankade vi, å ja det är viktigt att nämna. Är alltid lika stolt när jag har lyckats med den bedriften. :)

Sen handlade vi.

Fick avstäming på Coop å fick köa till den bemannade shop-express-kassan eftersom en fräck jävel tagit den kassan utan scanner!

Kan reta i hjäl mej på sånna männsikor.

Skaffa shop-express( så svårt är det inte!) om ni vill ha en gräddfil annars får de hålla sej till vanliga kassor!


Nu sover Viggo så jag tänkte baka choklade chip cookies(tror jag ska testa med daimkulor å vit choklad) å skala potatis till middagen. Har gett mej fanken på att vi ska ha köttfärslimpa till middag i dag.

Ska även försöka hinna ringa diverse samtal, till dagis, boka ultraljud å till mormor å morfar. :D

Men först ska jag ta mej en macka till. :D

Av Lisa - 3 mars 2010 08:15

Har inte varit uppe ur sängen på hela natten!

Nått litet pyl från Viggo har det nog varit, men inget jag minns nu på morronen. :)

Var uppe på toa vid sex å sen somnade vi om till sju å låg kvar i sängen å mös en halvtimme efter det! :D

Inte en ända gång har det gråtits efter pappa ännu heller.

En mycket bra dag hittills alltså! :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards