Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa - 8 mars 2010 08:53

...God morron där ute. :D

 

Av Lisa - 7 mars 2010 19:11

För det första måste jag tacka min hjältinna Jennie!

Som ryckte ut precis i rättan tid. Underbart att ha något annat än leggings att ta på sej, speciellt nu när det envisas med att ligga på minus ute hela dagarna.

Så TACK kära du för att jag fick gå på kalas å känna mej fin i dag. :P


En sammanfattning av vår söndag då.


Dagen började klockan sex. :S Var ganska så trötta, men vid sju skulle vi UPP.

Inte mycket å be för.

Vi masade oss ur sängen å påbörjade operation storstädning.

Vid nio lämnade vi det lilla som återstod av städningen å klädde på oss å körde till Svängsta.

Vad vi gjorde där kan man ju fråga sej. :)

Jo, vi kollade på fotboll. En aningens för kallt å en aningens för dyrt(50 spänn i inträde..) men vi fick i allafall gott om frisk luft. :)


Vid tolv var vi hemma å avslutade städningen innan vi skulle vidare till nästa anhalt för dagen. Johans kalas.

Dit fick vi gå utan paket, då postgången visst varit lite långsam denna veckan å presenterna hade inte hunnit fram.

Nån kamera fick vi heller inte med oss.

Det gick bra ändå. :)


Fick bli pizza från Walhalla på hemvägen från kalaset.

Martin å Viggo åt å njöt men jag hade fått skinka på min pizza så jag åt desto mindre. Låter kanske märkligt, men skinka är efter kassler något av det absolut värsta jag vet. :S


Nu ska vi mysa ner oss i sofforna å utnyttja det allra sista av denna dagen å av helgen.

Godiset ska ätas upp å vi ska se en film som jag ska försöka välja nu.

Frågan är bara vilken jag ska ta..?!


Hoppas ni haft en bra helg!


(Till nästa vecka lovar jag fler bilder, det har varit ganska tunnsått med det under veckan som gått. Bättring utlovas som sagt..)

Av Lisa - 6 mars 2010 20:01

Sicken bra dag det här har varit. :)


Fick besök av Jennie, Dante å Kiana framåt kvällningen.

De hade banankaka å mamma-kläder med sej till mej. :)

En hel hög med byxor. :D Med tanke på hur glest det är i min garderob så tas det tacksamt emot. TACK!!!!   


Har precis ätit räkor å vitlöksbröd. Å godiset har åkt fram.

Just nu ratar vi melodifestivalen å kollar på gamla avsnitt av Svensson, Svensson.


I morron ska vi nog kolla på lite fotboll på förmiddagen å sen på kalas.


Gonatt! :)

Av Lisa - 6 mars 2010 12:41

Malin---> vi ska på kalas i morron så jag kan tyvärr inte komma till dej. Hoppas det dyker upp fler chanser...?


Nu är jag klar med mitt korsord å lite smått uttråkad. Väntar på att klockan ska bli ett så jag kan plocka upp Viggo igen. :)

Stina är på g med så här blir snart lite action.


Antar att vi ska se på den där musiktävlingen i kväll med å då ska i allafall jag trösta mej med en påse plock. :D


Vilket intressant inlägg. NOT. :D Men men...

Av Lisa - 6 mars 2010 12:06

Efter en natt med väldigt lite sömn började den här dagen på tok för tidigt.

Viggo var pigg som en mört redan innan sju.

Det skulle väl kunna vara det enda negativa med att det är ljust på morronen nu.

Att det är snudd på omöjligt att ligga till sej. :)

Men vad gör det?

Det är ju lördag. :D


Martin är i väg på nån konstgräs-cup i Kyrkhult.

Jag å Viggo tog  med oss mormor å gympade mellan tio å elva.

I det skick jag å min rygg befinner oss vågade jag banne mej inte åka dit själv.

Viggo var jätteduktig i dag å provade allt. :D

Egentligen är det tillräckligt fint väder för att kolla på fotboll i.

Men köra upp till Kyrkhult för en match som varar i fyrtio minuter? Njae, det skippar vi nog.


Hade planerat att fuska i hop en kyckling-middag med hjälp av Uncle Bens sweet and sour sås på burk. Men sen ringde Stina å föreslog räkfrossa.

Å jag är inte den som är den. Räkor funkar alltid. :D

Om man sparar frossan till framåt kvällningen får man nog plats med lite sötsur kyckling med. ;)


Ser fram emot en familjekväll. Allt som oftast innebär det då, jag å mina grabbar plus Billen. :) Borde ju varit Docke med, men han har ju valt att flytta i från oss här. :S Puss på dej ändå!   


Nu ska jag koka mej lite kaffe å slå mej ner å göra 20-frågor i senaste Allas å njuta lite av det faktiskt är helg. :)





Av Lisa - 5 mars 2010 19:13

..kom helgen.

Ljuvliga, ljuvliga fredag.

Är ledig även denna helg å det ska bli oerhört skönt trots att jag bara jobbat tre dagar denna veckan. :)

Nytt ställe i dag med. När jag väl hittade dit gick det toppen. :)

Verkar dock tyvärr som nått gått sönder i min rygg.

Har ont hela tiden men i vissa lägen vill jag skrika rakt ut.

Hoppas det går över innan måndag.

Men jag har inge större hopp om att vila ryggen nått.

Min kära son är lite klängig i mellan åt så det blir säkert en del kånkande i helgen.

Men vad gö väl det? :)


I kväll ska vi se Luftslottet som sprängdes å sen förhoppningsvis sova gott hela natten. :)


Av Lisa - 4 mars 2010 21:11

Martin sover på soffan.

Jag kollar på ett avsnitt Per som jag sett innan.

Vi kan verkligen konsten att utnyttja vår tid väl. :P

Gonatt!

Av Lisa - 4 mars 2010 19:57

Alla som nånsin har sett tv-programmet med samma namn som rubriken är i allafall ägnat en liten tanke åtvad man själv skulle bjuda på om man var med.

Jag har kommit fram till att min meny skulle bestå av:


Förrätt: Kräftskagen i tunnbröd.

Varmrätt: Kall marinerad kycklingfilé, potatisgratäng, sallad å kryddsmör, eventuellt med vitlöksbröd till.

Efterrätt: Mjölkchokladpannacotta med hallon.


Vad skulle ni bjuda på? :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards