Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 13 februari 2010 06:27

I natt var växtvärken tillbaka.

Stackas Viggo har haft ont å vi föräldrar också.

Han kör in sina små tår i ryggen eller det närmsta han kommer åt. :S

Har varit vaken sen fyra eller så å nån omgång innan dess, men då skonades jag från sparkarna då de riktades åt Martins håll.


Jobbar till fyra i dag. Å kvällen i morron.

En ganska bra helg, lördagkvällen ledig å en sovmorron.

Sitter å sörplar i mej lite kaffe. Lika bra å passa på, på min nya avdelning finns det inte en möjlighet att sitta nån extra minut med kaffekoppen inte.

Det är fullt ös från det man stiger innanför dörren. :P

Så det ska va kanske, men min överlevad hänger på minst tre koppar morronkaffe så jag börjar redan hemma numera. :D


Vad ska ni hitta på för trevligt en lördag som denna?

Ska kolla tv-tablån nu å leta OS-sändningar som är under min vakna tid. :)

Av Lisa - 12 februari 2010 21:24

Hade inte ens noterat att det hade börjat snöa.

När jag kom ut från jobbet vid nio hade det kommit nästan 2 nya centimetrar.

Är lite trött på det nu. Fast samtidigt ganska mysigt.


Mitt humör just nu kan jämföras med sämsta sortens PMS.

Jag är en riktig bitch.

Sur å förbannad å less på det mesta.

Störande som fan, men övergående hoppas jag!


Nu ska jag slänga mej i bädden å ladda batterierna inför morrondagens långdag.

Gonatt!

Av Lisa - 12 februari 2010 12:44

Nej, jobba på fredagkvällar borde förbjudas!

Då ska man va hemma med familjen å äta chips, inte slita ut sej på jobbet.

I dag är jag sur.

Vill inte jobba.

Det är så mycket tjafs, konflikter som är så infekterade att personer avskyr varandra å minsta småmiss pikas å kommenteras.

Alla motarbetar varandra. Oerhört tröttsamt att vara ny i en sån grupp. Alla fösöker vinna över mej å jag tvingas lyssna på allt skitsnack.

Sånt tar sån onödig energi i från det viktiga i jobbet å det gör mej ledsen å skapar olust inför att ens gå dit.

Jag är inte i skick att arbeta i motvind å stå ensam mot så många.


Ovanpå det har jag redan gått upp en massa. Vägrar närma mej en våg så jag vet inte hur mycket. Men mer än vad det lilla livet i magen kan sörja för i allafall.

Känner mej bara lat å tjock.

Har inte ett par byxor som passar(eller tröjor heller för den delen) så det fick bli ett par supertunna i dag.

Var tvungen att köra in till stan med papperna som facket ville se å där inne var det allt annat än varmt. Svinkallt, å blåsigt.

Men vad har man för val?

Hon jag träffade tog kopior på avtalen å skulle kolla vidare.

Hon verkade faktiskt tycka att jag kunde ha rätt till "mina" extra kronor i efterhand.

Å för att förtydliga. Jag vet att lönen på anställningsbevisen alltid är beräknad på heltid!


Sprang bort till JC å fyndade tre nya tröjor på rean innan jag vände hemåt. Då blev humöret lite bättre.

Tack å lov.


Hoppas ni får en trevlig helg å njut ni som ska va lediga! :)

Av Lisa - 11 februari 2010 20:27

Det ska erkännas att det här med pengar å ekonomi aldrig har varit min starka sida.

Siffror å sparande är ju bara så tråkigt.

Således har det alltid varit Martin som skött allt vad bankkontakter, räkningar å sånt heter.

Jag är så totalt ovetande att Lyxfällans experter hade skällt ut mej om de hade kommit hit.

Så länge inte pengarna har tagit helt slut eller inte dykt upp på kontot kring lönedagen är det inget jag ens tänker på.

Jag handlar min mat å så är det med det.


Det senaste som hänt på ekonomifronten tar priset i ignorans å naivitet.

Jag skämms, å ska försöka bättre mej. Jag måste bli mera kritisk, thats it.


Till saken.

Jag har de senaste fem månaderna skrivit på anställningsbevis, varje månda, där rutan överenskommen lönen visat siffror som legat på nästan tretusen kronor mera än min ingångslön.

SÅklart i frågasätter man inte en löneförhöjning, utan jag har bara antagit att lönerna kanske har förhandlats upp centralt av facket eller att enheten jag jobbat på haft mera pengar tilldelade.

Löneförhöjning0 frid å fröjd.

Bara det att jag har inte fått mera pengar, utan jag har fått 80% av den lön jag lyckades förhandla mej till när jag blev fastanställd.

Allt detta har jag märkt först nu. När denna månadens anställningsbevis visade min rätta, tre tusen kronor lägre, lön.

Hur godtrogen får man bli?

Det enda positiva är ju att "lönesäkningen" inte innebär att jag förlorar något gentemot tidigare månader. Varken lönemässigt eller framtida föräldrapenning.

Ändå, det är rörigt...


Har faktiskt pratat med facket. Å de vill ändå se papprena jag har skrivit på.

Pinsamt, men jag å min chef har ju bägge skrivit på så teniskt sett kanske de anser att jag har rätt till de här extra pengarna? :D

Önsketänkande att man skulle få dem i efterhand. :P

Pinsamt? Jotack, bara förnamnet!

Av Lisa - 11 februari 2010 19:17

Höll oss hemma fram till lunch sen körde vi in till Stina.

Därifrån gick vi en långrunda runt Högadal tillsammans med henne å Martina.

Tycker allt jag lyckades trava på trots bristen på motionen under den senaste tiden å trots förkylning.

Skönt var det i allafall. :D Å jag behöver inte ha så dåligt samvete för att kvällens tänkta träning inte blir av.

Jag är inte tillräckligt frisk.

Efter promenaden blev det Martinssons å blom-shopping för hela slanten.

Köpte till köksfönstren...

 


Å till Viggos rum, men de behöver lyftas upp med fler lecakulor så bilder får vänta.

Men jag flyttade över de Viggo redan hade till vårt sovrum.

 

Köpte även en mönstrad zinkkruka å pärlhyacinter för att framkalla lite vår känslor.

Möblerade omkring lite vaser å annat prynadsgrejs med, så nu är jag relativit nöjd med inredningen i min älskade Stringhylla.

 

Shoppingen gav mersmak. Vill ha nya vårgardiner å nya lampskärmar i vardagsrummet. :)

Får se när man ska ha tid med nån sån handling.

Kanske måndag eller tisdag kan bjuda på en tur till Sölvesborg å Textillandet å kanske lite present-handling på EKO...?! :P


Efter Martinssons blev det en snabbis på Coop. Då var det dags igen.

Trötthet å illamående nockade mej nästan. :S

Tack å lov varade det inte så länge i dag.

Tog mej en macka när vi kom hem, sen kändes det ok igen.


I morron är det jobb igen. Fredagkväll. Blä.

Förresten blir det bara vik februari ut. Det innebär att jag inte får "tillbaka" mina två helger i rad å att framtiden på arbetsmarknaden är ytterst oviss. IGEN!

Orkar knappt reagera längre.

Drygt att behöva hoppa runt, framför allt med tanke på att jag varken kommer bli mindre eller mera rörlig ju närmre september det blir...


Nu-soffan som vanligt! :)

Av Lisa - 11 februari 2010 10:00

Viggo vaknade runt fem.

Han ville upp, men var verkligen inte pigg utan gapade å skrek.

Martin steg upp strax efter å vi försökte oss desperat på att ge den lilla gaphalsen välling.

Det hjälpte föga. Kvart över sex var jag lipfärdig.

Kände mej allt annat än frisk å pigg.

Tack å lov lyckades vi somna om å vakna på ett helt annat humör vid halv åtta.

Visserligen blev vi väckta av att Rex forserade sovrumsdörren å började riva under sängen, men pigga var vi ändå. :)

Känner mej betydligt friskare med, å med mer energi än jag haft på länge! :D


Längtar efter våren nu. Vill hitta insperation å tid till att få ordning på inredningen här.

ALlt bara står huller om buller å flera krukor har stått tomma sen jul.

Därför har jag beslutat mej för att ett steg på vägen ska tas i dag.

Vi ska till Martinssons å handla blommor! :D

Vi ska bara vänta in Stina för jag känner att det är en anigens övermäktigt att gå ensam bland krukor å blommor med en nyfiken tvååring i hasorna.


Är grymt sugen på att baka piroger med. Gott å väl två år sen jag gjorde det sist.

Börjar det inte bli dags? :)


Får se hur länge energin räcker!

Skönt å va ledig är det i allafall. :D


 

Av Lisa - 10 februari 2010 20:09

I dag är jag verkligen inte bra.

Döv, nästäppa varvat med näsblod(troligtvis reaktion på nässpray.) så ont i halsen att det nätt å jämt går å svälja å totalt matt.

But still.

Hemma från jobbet är liksom inte min grej.

Är å tok för envis(eller kanske dum i huvudet) för att inte jobba.


Satt å somnade sittande i fåtöljen vid fyratiden å innan dess akut-köpte jag choklad å tryckte i mej på Coop-parkeringen.


När Martin kom hem stekte jag köttbullar å vid tio i sex slängde jag mej i duschen för att inte stinka matos på kvällens möte.

Jag hann med nöd å näppe i tid.

Mötet var angående att kommunen vill övertala oss att byta förskola till hösten.

Nu behövde vi inte övertalas utan står redan på överflyttning till Korpaborgen som öppnar vecka 32, men jag masade mej dit ändå.

Ganska onödigt kanske, men jag missade inget i allafall. :D


I morron ska jag försöka njuta av min enda lediga dag.

Får troligtvis bli en sväng till Apoteket, nått måste det ju finnas som hjälper mot förkylning...?! Naturläkemedel är ju överlag ett BIG NO-NO i mitt tillstånd så det vågar jag mej inte på...


Nu blir det en tjock filt å soffan. Sen sova!


Hanna å Frida ni är bägge hjärtligt välkomna på måndag. :D

Å alla andra som är sugna också. :)

Har inte fått så många svar alls ännu, så mååååånga fler ska vi nog få plats med. :D

Av Lisa - 9 februari 2010 19:20

Illamående å aptrött.

Hormorner som spökar.

En förkylning som vägrar släppa.

En tidig morron på jobbet å konflikter på det!

Nej, jag är inte så kul i dag.

Ska krypa neråt soffan å trösta mej med te å chokladbollar(diplomatiskt nog.. :D)

Emelie är här med å håller mej någorlunda upprätt. :)


Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards