Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 16 februari 2010 11:50

Har tagit med mej ett par mackor å datorn ner till soffan.

Viggo har sovtimme å jag borde kanske göra nått vettigare.

Det bryr jag mej inte om just nu, har hittat lite repriser från gårdagens å nattens OS-sändningar som jag tänker ägna en timme åt nu.


När Viggo har vaknat ska vi köra till Sölvesborg->EKO->Bromölla.

Ska spana vår-gardiner å kanske kosta på oss en semla å en go fika i Sölvesborg, sen blir det EKO å kanske nån födelsedagspresent till Viggo.

Efter fyra ska vi möta upp Martin på Bromölla Möbler å kolla på bland annat detta bordet.

Om det inte känns för litet(är 1 gånger 1 meter) kan det hända att det får ta plats i vårt vardagsrum.




Känner att jag ligger efter i mitt bloggande. Har bilder på kameran från helgen å inlägg i huvudet som borde publiceras. Måste ta tag i detta känner jag, man måste  ju orka med sin hobby å underhålla er där ute. :) Besökarna ökar faktiskt igen nu, å det är ju alltid kul. :D

I kväll blir det lite tajt dock.

Ska försöka titta å curlingmatchen å klockan åtta är det ett nytt avsnitt av mitt nya favoritprogram Mästarnas mästare, där jag hoppas Patrik Sjöberg åker ut med huvudet före. :) Verkar dock som MArtin ska se fotboll efter dess så lite hopp finns det säkert. :D


Nu lite njutning å firande av OS-guldet. :D


Hörs i kväll, i allafall nått litet ska jag få i hop. :P

Av Lisa - 15 februari 2010 21:22

Orkar inte samla tankarna tillräckligt för att printa ner nått vettigt.

Därför blir det bara en snabb sammanfatting av det viktigaste.


Först: Tack till er som kom hit i kväll å berikade mitt sociala liv. :D Å tack till Ulrika, du är bäst. :)


För det andra. Har haft en intensiv men härlig ledig dag. Stina å Emelie har agerat lekladies/bagare/kockar här i dag å vi har haft svinkul. :)


För det tredje: Kul med OS-guld.


Nu ska jag städa köket, å sen soooooooooooooooova! :)

Av Lisa - 15 februari 2010 12:32

... vad jag önskar mej i bröllopspresent....


  Vad Martin vill ha behöver vi inte bry oss om. :P

Av Lisa - 14 februari 2010 21:42

Äntligen är denna dag slut.

Känner mej inte så arg längre, mest trött å nerstämd.

Kommer således gnälla lite till nu.

Orkar ni inte med min dåliga aura, så hoppa över detta inlägg( å kanske ett par till kommande veckor...) :D

Känner mej som värsta energitjuven, men jag menar verkligen inte att dra ner andra i mitt träsk.


Är så besviken på så mycket på jobbet 

Inget nytt nej, men jag har en vision å ser på mitt jobb som ett kall, fortfarande...

Jag blir bara så extremt ledsen när mina värderingar kvittar å jag är står där själv å har misslyckats totalt.

Såklart förstärks väl dessa nederlag av allt vad graviditetshormoner heter.

Å ja, jag blir gnällig.


SLUT GNÄLLT! :D


Nu när ni andra ska tillbaka på jobbet ska jag va ledig i två dagar.

I morron ska vi baka lite är tanken, det är ju dags för Me&I-visning på kvällen.

På tisdag lutar det just nu åt utflykt neråt skåne-hållet. :)

Systern är med ledig dessa dagar så kanske kan vi hoppas på sällskap å en dos positiv energi från hennes sida. :D


Nu ska jag ta mina värkade behhinnor å mitt dåliga humör å hålla helg.... :D

Av Lisa - 14 februari 2010 21:37

Fick en fråga om var jag köpt mitt Viggo halsband.

Självklart ska jag svara på det.

Beställde det från Lovetags tror även Ida med sajten Blåvinge kan knåpa i hop ett fint smycke efter tycke å smak. :D



 

Av Lisa - 14 februari 2010 08:22

14 februari å alla hjärtas dag.

Känner mej mest less å sliten.

Längtar till jag kommer hem från jobbet i kväll å har två lediga dagar att se fram emot.

Pojkarna å på Coop. När de kommer blir det mysfrukost, med mini-ägg. :)

Martin har faktiskt fått två t-shirts av oss nu på morronen så lite firar vi allt. :)


Var uppe lite för länge i går för att se på Skidskyttet.

Knappast lönt å inga svenska sensationer hittills.

Fast det kan kvitta, jag tänker se allt jag orkar å kan ändå. :P


Är ganska mör i dag som sagt å ledsen på nått vis.

Pallar inte med dessa jävla hormoner, varför kunde man inte varit en sån som känner sej som vanligt i nio månader, går upp fem kilon å sen ner allt på en månad...? :P

Önsketänkande.

I stället måste jag ovanpå trötthet å illamående kämpa med att hålla humöret undan för andra.

Gnyl å pyl, i know, men det går väl över såsmåningom, tills dess får vi alla stå ut. :)



Av Lisa - 13 februari 2010 19:30

Mmmmm vad det gott med pizza.

       


Nu är det Melodifestivalen OS som gäller för hela slanten. :D

Av Lisa - 13 februari 2010 15:39

Kom hem lite tidigare från jobbet å möttes av ett tomt hus.

Grabbarna var inte hemma ännu.

Ringde upp Emelie å Snoff som ville lördagsmysa.

De fick en milslång inköpslista via telefonen så nu vankas det hemmagjord pizza å panacotta. :P

Ljuvligt med trevligt sällskap å god mat så här på lördagskvällen en jobbehelg.

Kan knappast bli bättre.

En dusch nu, sen ska här göras tomatsås. :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards