Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 18 februari 2010 10:14

  I dag har vi sovit till klockan åtta.

Det syns nästan va? :)

Av Lisa - 17 februari 2010 22:09

Det kändes tack å lov inte fullt så illa när jag väl kom till jobbet.

Fick inga klara besked, men troligtvis får jag byta jobb, igen, den 1 mars.

Ledig i morron.

Underbart.

Har saknat Viggo som tusan i dag.


Ska kolla lite på OS sen blir det sängen för min del.

Har till å med huvudvärk i dag. :S

Gonatt på er! :D

Av Lisa - 17 februari 2010 12:23

  Jag fick tulpaner av Martin i söndags.   


Sitter å försöker intala mej själv att det kommer gå bra på jobbet.

Är fullkomligt medveten om att negativ inställning verkligen inte hjälper.

Det går inget vidare.

Jag vill inte ha det såhär.

Älskar mitt yrke(som ni såklart vet vid det här laget...) å att trivas är väldigt viktigt för mej. Jag kan inte bara gå dit å göra det jag ska å sen inte bry mej mera, trots att jag inte kan påverka varken gruppklimatet eller inställningar hos andra.

I bland önskar jag verkligen att jag var annolunda å inte brydde mej så mycket om vad andra tyckte. Att jag vågade rya i från å säga min åsikt mer.

Ofrivilligt dras jag in i skitsnacket med, dels för att jag är ny å "måste" välja sida å dels för att jag vill själv inte vara den som inte är omtyckt.

Sociala spel är ett gitter å personkemi kan man inte göra nått åt, men man måste försöka.

Kanske måste jag tvinga mej själv att stänga av allt?

Hur ska jag annars orka, framför allt måste jag lägga den lilla energi jag har på det som är viktigt, min familj.

Ett jobb är ett jobb, å jag ska inte vara där för evigt!

Flummigt å negativt. Jotack, men jag måste skriva av mej!

Av Lisa - 17 februari 2010 11:16

  Nu var väl inte precis klätterställning som var tanken med det nya bordet.

Men försök säga det till Viggo. :)

Jag tror bordet var 80 gånger 80, men är inte helt hundra, jag å siffror ni vet.

Jag är dock desto säkrare på att det kostade strax under två tusen kronor. :D


I dag är vi tillbaka till verkligheten, jobb å dagis igen.

Viggo ville inte alls gå i väg utan grät så fort dagis kompå tal under morronen å ville vara hemma. Han är inte prcis ensam.

Den olust jag känner över att gå till jobbet är nästan ohållbar.

Jag vet att jag klagade en hel del på en del med mitt förra jobb med, men där var jag trygg i att alla gjorde vad de ansåg var det bästa, sen att vi inte ansåg det om samma saker är en sak, men de gamla har det oerhört bra.

Här är jag mer osäker på vad flera av de andra ens gör där. Allt nytt bojkottas å ja, jag trvis inte alls.

Sen alla dessa konflikter å agg gentemot varandra som går ut över allt å alla suger musten ur vem som helst.

Är trött å deppig som det är, jag behöver verkligen en arbetsplats som ger mej allt det där jag önskar.

Usch ja, det är ingen höjdare.


I dag ska vi ha möte i allafall. Få se vad det ger å om ryktet om min graviditet nått chefen eller nån annan å vart jag ska ta vägen när månaden är slut.


Nu blir det en dusch å lite OS-repriser innan allvaret kallar.

Är ledig i morron igen så det kan jag inte klaga på...

Av Lisa - 17 februari 2010 09:00

Tror ni de har ett jobb till mej här?

Låter som en dröm. :)

Av Lisa - 16 februari 2010 22:25

Har tvingat mej själv att sitta uppe.

Det vsr det klart värt.

Ett guld till!

Nu kan man sova gott! :D

HEEEEJA SVERIGE!


  

Av Lisa - 16 februari 2010 20:38

Nej, det var inget Mästarnas mästare i kväll.

Det var en härlig curlingmatch i stället. :)

Det blev en utflykt, inte helt enligt planen dock.

Först blev det Sölvesborg, där Textillandet var flyttstängt till den 18.

Besöket där var ändå inte helt förjäves, det blev fika på Ritz å en varsin av Blekinges godaste semlor.

     

Å ja, det var en av de godaste semlorna jag nånsin har ätit!

På EKO blev det Kling, Klang å Prusiluskan å DuderKarlsson, Blom å Efraim, med det hutlösa priset 99 kronor per förpackning. Betydligt billigare överallt annars, men nu fick det bli dom här ändå.

Jag köpte även en Mama-tidning innan vi gick ut. Allt har blivit svindyrt på EKO. :S

Vi roade i allafall oss kungligt innan vi snålade ur å gick. :D

   


Martin mötte upp oss å sen körde vi till Bromölla möbler.

Vi enades tillslut om ett bord till vardagsrummet.

Inte de vi trodde, då jag var helt ute å cyklade när jag skrev att 1 gånger 1 meter skulle vara för litet. Det var ju tvärtom.

Fick alltså yttligare ett bevis på hur dåligt mitt ögonmått är. :)

Det blev i allafall bra, ser lite ovant ut än så länge å det behövs nått på, en duk eller ljus eller så, men det kommer bli perfekt.

 

Vi hittade även ett par kadidater till soffbord till gillestugan med. Men de fick vänta, trots att de bord vi köpte var betydligt billagre än vad vi hade räknat med. :)


Möte på jobbet i morron.

Drygt att behöva få veta sin dom framför andra.

Men jag hoppas verkligen att jag får besked.

Vad det blir kan kvitta som jag känner nu.


Nu blir det web-sädningar från OS eftersom Martin paxat tv:n för att se på FOTBOLL?!?


Av Lisa - 16 februari 2010 12:55

Jo det ska nog erkännas att trots att jag knappast ägnat mej åt utövning av idrott(bortsett från en kort karriär inom häcklöpning på lågstadeiet å en ännu kortare karriär inom curling på gymnasiet...) är jag nog en riktig sportnörd.

Nu hindrar familjelivet å vuxenlivet i stort mej från att sitta uppe på nätterna å se på OS men jag hade ju egentligen velat se ALLT.

Är såklart extra intresserad av konståkningen, men är det OS är både shorttrack å puckelpist underhållande. :)

Å vilka känslor sport kan framkalla.

Jag både ryser å lipar om vart annat nu när jag har skummat igenom det jag missat under natten.

Är det inte underbart så säg? ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards