Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 22 februari 2010 20:59

För exakt två år sedan ja.

Det var då det började.

Å det var nog runt niotiden som vi bestämde oss för att köra till Karlskrona.

Med dagens väderförhållande är jag tacksam att det var just för två år sedan å inte i år. :)

Anyway, kommer aldrig glömma just den här dagen å natten 2008 å inte heller den 23 februari, för det var då han föddes.

Vårt första barn, vår son.   

På ett vis känns det som det var precis nyss vi fick uppleva allt som det innebär att å ett barn.

Fast samtidigt har jag kommit så mycket längre med mej själv så att det känns som det gått längre tid.


Lyckan går inte att beskriva.

I morron blir min pojke 2 år.

Viggo, det bästa som hänt! :D


 

Av Lisa - 22 februari 2010 12:42

Febern håller i sej.

Natten har varit sisådär, men jag fick Viggo till att somna om en å en halvtimme i morse.

Välbehövligt efter en slitig arbetshelg å för en liten febrig grabb.

Stina kom hit med lite frukost i förmiddags men har nu begett sej mot jobb igen.

Viggo sover middag.

Eller ja, inte för att han äter nått, men sova behöver han verkligen.


När man är sjuk får man göra lite som man vill. :)

 


Det verkar som tvåårsdagen kommer spenderas hemma.

Synd, men vi får planera in leklandsutflykten en annan dag.

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sej. :)


Har beställt hem vad jag hoppas är det sista som behövs till inbjudningskorten i dag. Håller tummarna för snabb leverans så det momentet kan strykas från listan.


Nu ska jag se lite hockey här innan det är dags för Viggo att vakna. :)

Av Lisa - 21 februari 2010 21:28

Det har trots allt flytit på bra på jobbet denna helgen.

Men den där verkliga lusten till att jobb lyser fortfarande med sin frånvaro.

Nu är jag ganska matt.

Belv inte precis nått vilande när jag var hemma på timmar.

Först kom Viggos farfar inom med ett par jättefina gympaskor han hade köpt åt Viggo.

Sen kom Viggos farmor.

Således var det inte tal om nån uppmärksamhet från Viggos sida heller.

Han är dessutom makalöst pappigt just nu.

Står till exempel å tigger om att Martin ska ta upp honom i famnen. När jag erbjuder mej står han hellre å väntar tills pappsen har tid. :)

Inte så kul för mej precis. Att ratas hela tiden, men vad gör man?

Nånstans gillar han väl mej med en hel del. :)


Måste skryta lite med, Viggo har varit trorr i dag med.

Bara blöja när han sov middag å den var snustorr när han vakande.

Så jäkla duktig!   


Har två lediga dagar framför mej.

I morron ska vi vila oss, enbart. :)

Hoppas Viggo blir bättre så att Leklandsplanerna på födelsedagen kan genomföras.


Får inget sammanhang i texten alls känner jag.

Babblar bara på å ögonen går i kors här.

Time to stop alltså.

Gonatt på er! :)


Kan ni fatta att honom här ska jag gifta mej med? :)


 

Av Lisa - 21 februari 2010 07:36

Sitter å häller i mej en styrkande kopp kaffe innan jag ska ut å pulsa.

Febern har hållt i sej i natt.

Det har varit mycket vaket  med rop efter vatten å nappar.

Är således ganska sliten. Dock har Martin dragit det tyngsta lasset.

Viggo fullkomligt ratar mej för tillfället.

Jag får inte ens en kramå det är bara pappa som gäller, för hela slanten. :S

Lite ledsamt, men det går väl över. :)


Nu: fyra timmas jobb. :)

Av Lisa - 20 februari 2010 22:26

Eftersom svt tydligen vägrar fungera här när det snöar ute blev det varken os eller melodifestivalen.

I stället gav vi oss i kast med den första Twilight-filmen.

Å ja, den var svinbra. :)

Så nu kommer jag ansluta till den skara som längtar efter nästa film.

Inte för att jag vet när den kommer men ändå. :)


Det blev vissa avbrott i filmen av en febrig pojke. :D

Viggo har inte riktigt varit i form under dagen å vid halv nio vakande han å va skållhet.

38.9

Han fick alvedon, men det tog en stund innan den ville bita.

Ska krypa ner jämte honom nu å hoppas att det bara var en tillfällig febertopp å att han är bra i morron igen.


Gonatt!

Av Lisa - 20 februari 2010 19:30

I dag är det lördag.

Så som sej bör firar vi helgen med trerätters tillsammans med Stina.

Till förrätt blev det räkcoktail i tunnbröd.

Varmrätten bestod av potatisgratäng, helstekt fläskfilé, köpt bearnaisesås å hemmagjort vitlöksbröd.

Sen glass till dessert. :)

Är det helg så är det. :)


Kvällen ska vi spendera framför tv:n, myckte kul på OS å sen har de andra två röstat om att vi ska se på Melodifestivalen.

Jag tycker Darin är ganska het numera så jag får väl offra mej, de är ju ändå två mot en. :D


I morron är det back to work.

Men en liten sovmorron blir det.

Börjar åtta. :) Går hem tolv, sen tillbaka mellan fyra å nio.

Sen ska jag va ledig två dagar igen innan jag jobbar tre dagar å sen ska byta jobb.


Nu blir det lördagsmys!! :P

Av Lisa - 20 februari 2010 06:29

Viggo har klagat över benen å druckit stup i ett mellan tre å halv fem.

Nu sover de dock som stockar där inne å det gjorde även jag när klockan pep.

Bättre sömn förutsättningar kan man ju ha när man ska i väg i jobba. :S

Upptäckte att jag hade för många timmar så jag packar mej hemåt vid två i stälelt för fyra i dag. Skönt!

Nu ska jag läsa lite i tidningen innan jag beger mej ut i snöstormen!

Ha en bra dag!

Av Lisa - 19 februari 2010 21:44

Precis när jag bytt om på jobbet kom chefen in på kontoret å praktiskt taget slängde ur sej följande citat:

Eftersom jag lovat dej besked denna veckan å den du går för kommer tillbaka måste du sluta. Jag har inget annat jobb till dej heller så du kommer inte va kvar.

Jag har mailat personalkontoret, men du kanske ska ringa dit själv med så de vet att du inte ska va här.

Sen vände hon på klacken å gick.


Hopp, så var det med det.

Inget om att det var synd eller tack för detta halvåret.

Nada.


Jag var beredd. Men vad f*n händer nu?

Bokningen eller vik nån annanstans?

Får ringa nån på måndag å vädja.

Jag vill jobba med demensvård, det är det jag är bäst på å det jag älskar.

Kanske skulle ringa mitt sommarjobb å fjäska? Trots att datumet ör ansökan gått ut?

Kunde ju jobbat första perioden där i allafall, å sen va ledig?

Men det är ju trist om jag vik nånstans ända till sommaren å längre.

Trist, men vad ska man  göra?


I nu läget, inte ett skit.

Kolla på hockey sen sova. :D

Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards