Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Lisa - 19 februari 2010 21:44

Precis när jag bytt om på jobbet kom chefen in på kontoret å praktiskt taget slängde ur sej följande citat:

Eftersom jag lovat dej besked denna veckan å den du går för kommer tillbaka måste du sluta. Jag har inget annat jobb till dej heller så du kommer inte va kvar.

Jag har mailat personalkontoret, men du kanske ska ringa dit själv med så de vet att du inte ska va här.

Sen vände hon på klacken å gick.


Hopp, så var det med det.

Inget om att det var synd eller tack för detta halvåret.

Nada.


Jag var beredd. Men vad f*n händer nu?

Bokningen eller vik nån annanstans?

Får ringa nån på måndag å vädja.

Jag vill jobba med demensvård, det är det jag är bäst på å det jag älskar.

Kanske skulle ringa mitt sommarjobb å fjäska? Trots att datumet ör ansökan gått ut?

Kunde ju jobbat första perioden där i allafall, å sen va ledig?

Men det är ju trist om jag vik nånstans ända till sommaren å längre.

Trist, men vad ska man  göra?


I nu läget, inte ett skit.

Kolla på hockey sen sova. :D

Gonatt!

Av Lisa - 19 februari 2010 12:36

Jag är nog lite tappad.

Martin påpekade att det nya bordet inte alls var 80 gånger 80 som jag skrev till er.

Det var visst 75 gånger 75... :D

Av Lisa - 19 februari 2010 12:22

Har på fullaste allvar aldrig känt ett sånt här motstånd emot att å till jobbet.

Det är ingen som är otrevlig mot mej å det är demensvård men ändå.

Jag vill bara inte dit.

Blir riktigt ledsen av det här för jag älskar ju som ni vet mitt jobb, egentligen, men inte just nu.

Vad ska vi hitta på så lusten kommer tillbaka?

Jag vet ju vad det är som stör(alla bråk å allt slarv..), å att antagligen ska jag flytta på mej nästa månad.

Svårt att motivera sej till att försöka uttala mej eller ta tag i problem när man ändå inte ska va klar.

Jag går dit å gör det jag ska medan alla drar mej åt olika håll.

Suck, vad jag tjatar.


I övrigt kan jag meddela nått positivt. Jag mår inte alls lika illa längre å humöret är tillbaka till normal stubin igen. :)

Inte tror jag att jag har gått upp så mycket mera heller.

Kanske kan jag få må som vanligt lite nu. :)


SItter å funderar på om man skulle boka en hotell-helg i Malmö.

Bara komma hemifrån å mysa lite hela familjen.

Tycker jag inte har träffat Martin på år å dar.

Inte själva i allafall.

Malmö kunde varit kul. Äta hotellrukost å shoppa lite kanske?

Eller bada på Aquakul?

Får ta ett snack med hotellexperten vid tillfälle. :D


En timme kvar nu. Tvi...

Av Lisa - 19 februari 2010 11:33

Det senaste tillskottet av mormors-påsar, mösspåsen används flitigt just nu. :D

Likaså kalsonger, inte en droppe på fel ställe i dag heller.

Pratade om det på dagis å de tyckte jag skulle ta med ett lager byxor å kalsonger dit så de kan prova där också. :)

Vad stor han har blivit så fort. Två år på tisdag!   


Annars är jag lite sur.

Jag HATAR verkligen att jobba fredagskvällar. Det förstör precis hela helgen.

Att jag har tredje fredagskvällen på fyra veckor å andra i rad i dag gör inte humöret bättre.

Att jobba två helger i rad är överlag oerhört tröttsamt.

Jag känner mej stressad å har inte tid å jobba denna helgen med.

Har ett kalas att planera. Har varken bestämt mat eller tårta.

Sen är inte ett enda paket inslaget ännu heller.

Ovan på det har jag hundrafemtiotusen grejer att ta tag i inför vårt bröllop.

Inbjudningskorten först å främst...

Hade behövt ta en sväng till Bokia å köpa fina pennor å lim så jag åtminstone har allt hemma

Bara man kunde få besked angående var jag ska jobba å kalaset är avklarat måste vi ta tag i projekt bröllop, på allvar.

Tanke är ju att det ska vara roligt att gifta sej, inte en massa stress å bekymmer.


Börjar halv två.

Ska försöka komma på nått å få i magen innan dess.

Hoppas även på att det visas nån konståkningsrepris under eftermiddagen...


Trevlig helg!


Klockan 13 i dag tänker vi lite extra på lillebror. Då han ska göra sin allra första tenta! Go Docke! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards