Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 10 januari 2010 09:34

Alldeles strax kommer M å P å hämtar oss.

Vi ska som sagt till Holjebadet å bada.

Ska bli riktigt skoj å se Viggo sär, när han å jag var där sist kunde han inte gå å än mindre bottna i barndelen.

Han har blivit ett riktigt blötdjur enligt ryktet, så det ser jag fram emot.

Något som däremot inte lockar ett dyft är att visa sej i bikini. :S

Nej, det är jag då rakt inte sugen på!

Men, vad gör man?

Offrar sej för sitt barn, jo det kan man verkligen kalla det...

Av Lisa - 9 januari 2010 20:48

Japp, i går var det två år sedan Viggos kusin Hanna kom till världen.

Detta har vi spenderat våran eftermiddag/kväll med att fira.

Hanna var dagen till ära klädd som en riktig liten prinsessa. :)

Viggo var lite knäckt där han stod utan paket, men bara lite, han klarade det ändå bra tycker jag. :)

  Det var Ahlgrens bilar på tårtan, de var klart godast! :)


Här ligger de, kusinerna, å leker med napparna i högsta hugg. :)

 

Nu ska jag dippa morötter å börja kolla på Transformers 2... :)

Av Lisa - 9 januari 2010 12:36

...å va ledig. :D


Transformers var faktiskt över förväntan i går kväll. Trots att jag faktiskt var så trött att jag somnade till på slutet. Det händer högst sällan att jag gör det, somnar på soffan alltså, så ja jag är verkligen tröttare än nånsin. :S

I kväll blir det tvåan om vi orkar efter kalas å allt.


I dag var vi uppe vid åtta.

Åt riktig helg frukost å lyssnade på Ring så spelar vi. :)

Sen hann vi dansa å leka innan M å P trillade in vid tiotiden.

Lite Melodikryss å sen korvgrillning blev det. :D


     



Nu sover Viggo middag å vi ska fixa oss i ordning iför eftermiddagens kalas.


I morron lutar det år Holjebadet å pizzakväll hos Emelie å Snoff.

Jo, jag vet att jag skulle ta det lugnt, men vem har påstått att jag kan det? :P


Ha en bra lördag därute!

Av Lisa - 8 januari 2010 19:05

Nu håller jag helg här!

Ska förrutom Hannas två årskalas i morron eftermiddag bara ta det lugnt å försöka vila.

Bara göra mysiga saker å njuta av min familj.

I morron hoppas vi på väder till korvgrillning på förmiddagen.

Jag har längtat efter att vara ute.


Som vanligt är jag trött å lite less.

Det är vissa på jobbet som jag låter reta upp mej.

Så förbannat onödigt då de aldrig kommer förändras.

Lika bra att gilla läget å försöka ignorera dem innan jag blir bitter!

Lättare sagt än gjort, men jag måste!


Nått annat jag måste göra är att starta en ny omgång med GI-rivstart.

Är taggad till tusen nu å på måndag börjar jag igen.

Bye, bye bröd å socker!!!

Jag är ju alltid så trött å att hålla en jämn blodsockernivå å bli hälsosammare kanske rår på tröttheten med..?! Vem vet.


Kvällen spenderas i soffan.

Jag verkar åka på att kolla på Transformers som Martin fick av mej i julklapp.

Tror inte precis det är min sorts film, men det kan ju va värt ett försök. :P


Ett inlägg med enbart en massa ointressant babbel kan tyckas, men tankarna hoppar omkring, precis såhär, i mitt huvud å altt bara maler på...


Trevlig helg nu!

Av Lisa - 8 januari 2010 06:59

Fyrtiofem minuters sammanhängade sömn nu precis innan klockan ringde är det längsta sen ett-tiden. :S

I natt har Viggo varit omöjlig. Var å varannan minut har han mummlat aj,aj,aj, napp å/eller pappa.

Såhär med facit i hand kunde man kanske provat å gett alvedon, eftersom han uppenbarligen har haft ont nånstans. Men nej, jag har bara tänkt på att snart måste jag upp! De stunder jag har sovit har jag drömt en massa detaljerat tjafs som snurrat runt i huvudet varje gång jag blivit väckt å sen fortsatt när jag somnat om.

Suck. Kommer vi nånsin få nån ordning på sovandet i den här familjen?


Nu sover de självklart som stockar där inne, medan jag måste till jobbet.

Vid två tar vi helg, alltid lika härligt att va ledig. :)


Har rafsat fram en massa vitaminer, nått måste jag försöka mej för jag gör inte ett skit mer än å jobbar just nu. Martin sköter precis all markservice å så funkar det inte längden...


Arbetet kallar!

Av Lisa - 7 januari 2010 21:20

     

Mina syskon har varit här å ätit räkcoctail(SVINGOD), potatisgratäng med kycklingfilé å mjölkchoklad-pannacotta. Riktigt mysigt!

Nu har jag mest dåligt samvete, nu måste jag skärpa till mej med frosseriet! :S


När Viggo hade lagt sej bestämde vi oss för att se Rush Hour 2, eftersom Stina inte hade sett den.

Det visade sej att jag inte heller hade gjort det. :D

Precis lagom humor såhär på torsdagskvällen. :)


Jag jobbar i morron, sista dagen innan ledig helg å sen en sex dagars vecka igen. :S

Jag fattar inte hur det går till när jag får sånna skitscheman?! Jobbar ju bara 80 % for crying out loud! Märkligt.


Martin kör hem gänget nu.

Det blir väl sängen när han kommit hem, i allafall för min del...


Gonatt!

Av Lisa - 7 januari 2010 19:11

Finns inte mycket tid över till bloggen i kväll.

Gurri å Stina är här å äter tre-rätters middag å myser.

Lite vardagslyx såhär på en sketen torsdag! :D

Livet leker alltså denna dag!   

Av Lisa - 7 januari 2010 07:04

Gah, det ska dröja innan jag frivilligt spenderar tid borta från Viggo.

Jag saknar honom redan.


Gick å la mej strax innan halv tio å somnade som en stock.

Har sovit ganska dåligt i natt dock, vaknat å tittat på klockan så sån skit...

Skulle egentligen jobbat kväll i dag å börjat fyra. Men som den snälla kollega jag är har jag bytt. :)

Börjar halv åtta å slutar ett i stället.

Tror Stina skulle komma hit i kväll sen å äta lite gott.

Jag jobbar förvisso i morron med, men vi kan ju låtsas som inget i kväll ändå. :D


Det har kommit mera snö så jag ska bege mej nu, å skotta mej ut. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards