Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 15 januari 2010 06:29

Verkligen inte.

Är inte ett dugg bättre i dag.

Snorig å döv.

Att Viggo har vaknat en gång i timmen sen klockan ett gynnar såklart inte heller.

Blir inte klok på vad den ugen håller på med om nätterna.

Inte det han ska i allafall.


Har verkligen ingen lust att gå till jobbet.

Mycket för att jag ändå ska sluta, å för att ingen låtsas som nånting.

De jag jobbar med i dag jublar nog dessutom inombords, ingen som säger emot eller försöker sej på nya grejer from 1 februari..


Men vad gör man. Bara att masa sej dit!

Av Lisa - 14 januari 2010 20:06

Nu är jag sjuk.

Ingen feber, ännu.

Men det känns som att jag har bomull i huvudet å i öronen.

Näsan är igensatt å ögonen svider.

Kan man säga annat än SKIT?!


Trots allt har jag haft en bra dag.

Vi har firat Stina från morron till kväll. :)

Är ganska matt nu vill jag lova.

Ska slötitta lite på Extreme home makeover, sen ska jag försöka sova.

Jobbar ju i morron, med de tradigaste kollegorna, börjar sju. Suck.

Å sen helgen med på det.

Det går klart bra på jobbet, men sen orkar man inte ett dyft hemma sen.


Gonatt på er nu!



Av Lisa - 14 januari 2010 12:23

Vi har fått två ljusstakar av Håkan. Så nu är inte welcome-skylten så ensam på väggen längre. :D

Tycker det blev ganska fint! :)

Av Lisa - 14 januari 2010 12:17

Har vi mött upp Stina på Coop.

Handlat lite gott till lunch/middag.

Stina har fått sina presenter, ett rouge å en ögonskugga från Mary Kay.

   

Bakar morrotskaka å tar det lite lungt nu när Viggo sover.


Har verkligen blivit ännu mer förkyld i dag. Å vad tröttsamt. :S


Nu ska jag å Stina spela lite spel å kolla kataloger. :)

Av Lisa - 14 januari 2010 09:18

  Hipp, hipp, hurra för Stina i dag!

Grattis från oss!   

Av Lisa - 13 januari 2010 20:50

Jag fattar inte varför jag alltid fryser?!

Ständigt huttrande å i dubbla lager med kläder lever jag mitt liv just nu.

Gissar på att det beror på den ständiga tröttheten.

Det är ändå konstigt då det snarare har varit tvärtom tidigare, jag svettades jämt i stället...


Undrar om jag inte håller på å bilr förkyld med. Småkänningar i halsen å täppt.

Måste snart masa mej upp å ta nässpray, står inte ut!!!


Annars har jag bara behövt springa upp till Viggo en enda gång.

Han var törstig.

Nu är klockan nio å han ligger fortfarande i sin säng!!? :P


Nu ska jag kolla på Leila, sen blir det bädden.

Ingen menig å vänta in Martin, han ska bergis sitta uppe en bra stund ändå! :D

Av Lisa - 13 januari 2010 20:22

För det första verka Viggo verkligen ha saknat dagis.

Han vill inte hem när Martin hämtar honom.

Å han berättar för mej om sina fröknar å kompisar å vad de har gjort med sån inlevelse! :D

Tur att han trivs.

Jag tycker det känns grymt dumt att ha honom där, i å med att Martin inte jobbar. Men det är det bästa, helt klart.

Han är så social så att hålla honom i från sina vänner känns till å med grymt!


Sen måste jag ju bara skryta om hur mycket Viggo faktiskt pratar.

Å med dialekt med till på köpet.

Exempelvis när han vill att vi ska bygga torn, då säger han på klockren blekingska TÅN! :D I

nte ett R i skite alltså.

De senaste tillskotten i vokabulären är Kling å Klang, ni vet poliserna i pippi. :D

Pippi är tillsammans med Bil, de solklart mest använda orden just nu.

Å Noff, en kortversion av favoriträtten Korvstroganoff!



Detta lilla ljuvliga barn. Snart har han funnits i två hela år.

Är det klokt?


Mamma älskar dej!

 

Av Lisa - 13 januari 2010 19:45

Har inte fått en enda kommentar på en vecka.   

Må va hänt att jag bara ältar om att jag är trött å gnäller om jobbet på olika sätt, men jag har ändå över hundra läsare om dagen.

Nått kan väl vara värt att reagera på? Eller är ni inte det minsta nyfikna längre?

Kanske är det så att ni som läser är samma personer som hängt med sen starten 2007?

Anyway, jag är nyfiken på er.

Jag vet att jag har tagit upp det förr, både en å två gånger, men ändå, skriv en rad eller två å presentera dej. :D



---------------------------


Då så. Tillbaka till vanligheterna.

Möte på jobbet i dag.

Information om den nya teamledare, en aning indirekt men ändå glasklart.

Jag får gå å inte en enda av mina kollegor uttryckte nån slags sorg över det.

Då blir man ganska ledsen.

Fast samtidigt, jag vet att de finns minst tre som verkligen hade velat ha mej kvar.

Jag måste vänja mej, kommer fortsätta flänga runt på vik i åratal.

Bara att bita i hop å gå vidare.

Har dock inte fått nått som helst besked angånde om det finns möjlighet för mej att få byta till nån annan avdelning, som teamledare, eller på sjukvik...


-----------------------


Martin tränar å jag tänker ha en riktig tvkväll(jaaaaaaaaa, jag är så förbannat trött, and so on and so on...).

Har kollat tablån å det finns i allafall lite å se på Leila vid nio lockar mest.

Matlagnings-tv is the shit!    Troligtvis finns det mycket tid till datorn underkvällen med. :D


I morron händer det grejer, Billen aka Stina fyller år.

Eftersom jag är ledig å så även hon å Emelie med så har vi haft planer på att hitta på nått skoj. Men längre än så har vi inte kommit.

Vi ska i vilket fall som helst hem till M å P å fika på kvällen, för att fira lite. :D De riktiga firande äger dock rum på lördagkväll, då ska vi ha kombinerad födelsedagsmiddag å going-away-party.

Jag jobbar, men bara till kvart över ett.

Han anmält mej både til latt baka rosenbröd å att göra potatisgratäng. :)

Vad gör man inte för sina syskon?   


Det är faktiskt inte bara en massa dåliga nyheter alltså.

Ledig dag å födelsedag.

Men det allra skönaste är att Martin, efter sex veckors väntan, äntligen har fått pengar! :)

Så jäkla skönt att kunna släppa den biten lite.

Jag tänker därför, äntligen, boka en klipptid med gott samvete.

Jag ser ut som fan, helt ärligt!


Okej, nu ger jag mej.

Väldigt långt inlägg, men för första gången på länge lyckas jag samla i hop mej tillräckligt för att få till det någorlunda. :D


Till er som inte orkar läsa rubbet,bjuder jag på en bild med. :D


 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards