Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 3 januari 2010 20:01

Jag är fullt medveten om att min blogg är långt i från läsvärd just nu.

Innehållslös skulle jag kalla den.

Har egentligen så sjukt mycket att skriva ner, disskutera å fundera över, å lusten finns fortfarande kvar å än kan jag inte låta bli. :)

Men just nu är det för mycket annat. För mycket jobb å för lite familj. :S

Är så trött på kvällarna att allt jag vill skriva om bara blir till en stor gröt i huvudet.

Det finns dock hopp om bättring snart.

På alla plan.


Det är ju trots allt ett nytt år med nya möjligheter, eller hur? :D

Av Lisa - 3 januari 2010 07:46

Fjärde arbetsdagen i rad.

Börjar känna mej ganska sliten.

Jobbar sista å femte dagen i streck i morron.

Jo jag vet att vanliga jobb alltid är fem dagar på rad, men de innebär också två garanterat lediga dagar både före å efter å det är inte många som har en nyårsafton mitt i en arbetsvecka.

I dag jobbar jag bara fem timmar. Slutar kvart över ett.

Hade sett fram emot en välbehövlig paus med mina grabbar, bara umgås så de inte glömmer bort mej å sen hade jag hemskt gärna sett att vi städade ut julen.(jo, martin kan såklart göra det själv,men jag vill va med å sätta upp "inredningen". :D)

Tyvärr kommer vi inte hinna med nått av detta.

I stället ska vi på kalas. Martins mamma fyller år å det ska firas just i dag.

Inte mycket å göra åt, men jag har verkligen ingen lust alls...

Får försöka hinna i morron eftermiddag i stället.


Trodde jag skulle få lite kel nu på morronen, men den enda som verkar intresserad av det är Rex. De andra sover än. :)


Nu ska jag start sticka , men först, ett par bilder...


I fredags hade Stina nya leggings, i sammet. Ni vet sånna där man nästan måste klappa när man passerar...

 

Viggo tog det en nivå längre han... :D


  Grymt söt!

Av Lisa - 2 januari 2010 22:07

SÅS är livet. :P

  Pappa/morfars är den bästa. :)

Av Lisa - 2 januari 2010 10:36

Hela familjen sov till tjugo i nio.

Underbart, men nu ligger jag lite efter.

Börjar jobba klockan tolv.

Hade en underbar kväll i går, spelade de nya spelen Dotto å Ubongo.

Glömde kameran, men förhoppningsvis tar Gustav med den hit sen.

Nu ska här lekas lite till innan jobbet kallar. :D

Ha en bra dag!

Av Lisa - 1 januari 2010 06:20

 


Besvikelsen när klockan pep i dag var enorm.

Kom i säng till prick klockan ett, men sen tog det en stund å somna å senare var det oroligt från Viggos sida. :S

Summa: fyra timmars sömn, MAX.

Antar att jag är ganska ensam om att vara uppe denna tidiga timme. Det skulle va de festprissar som inte har lagt sej än kanske. :D


Det är dock inte lönt att gräva ner sej av trötthet. Har fyra arbetsdagar framför mej.

I dag sju till tre. I dag jobbar jag dock med en av de bästa så det känns bra.

Gårdagen blev som jag befarat, en massa märkliga prioriteringar å en sjuhelsikes massa slit för mej.

Betydligt mer lockande att gå dit i dag å skönt att ha just den dagen bakom mej.


När jag har slutat i dag ska vi så gott som direkt upp till M å P å äta lutfiskmiddag.

Jag har önskat. ;)

Kommer vara ganska slut, men det får det va värt. :D


Nej, jag är klar så jag ska palta på mej å masa mej bortåt jobbet. Lite kaffe i lugn å ro innan man börjar är ju aldrig fel. :D


 

Hoppas ni får en bra start på året! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards