Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Lisa - 23 januari 2010 21:15

Då har man säkerligen gått upp fem kilon på en kväll.

Känns i bland som man befinner sej hos häxan i sagan å ska gödas upp när man spenderar tid hos M å P.

J*vlar vad vi har ätit, som vanligt. :) Så gott, så gott med burgare. :)

Syster saknades såklart, men vi har haft mysigt.

Körde hem vid halv nio, då var Viggo fortfarande vaken å glad. :)


Nu blir det bara soffmys innan det är läggdags igen.

Hoppas ni haft en bra lördag! :)


Btw. Om ni har tid över, baka pizzabullar, de blev svin goda. :) Tack för det. :D

Av Lisa - 23 januari 2010 12:45

Tänker nu berätta om ett minne som jag aldrig kommer glömma.

Det går långt tillbaka i tiden, ända till de år jag gick på Kyrkskolan, på lågstadiet.

Just den här dagen skulle vi ta me oss en kruka med jord till skolan.

I jorden skulle vi sätta små tomatfrön å sen följa förloppet å se våra plantor växa å tillsist få smaka våra egna tomater.

Jag hade såklart glömt bort att informera mamma å pappa om detta å just denna morron hade vi oturligt nog helt slut på matjord. Högst ovanligt, eftersom min mamma är å var även då ett trädgårdfreak.

Ändå, jag kunde ju inte anlända till skolan utan kruka.

Vi fick tag på nått skrälle i källaren å fyllde denna med jord från rabatten.

Jag kan se det framför mej, hur vi gräver upp lite torr, grå jord jämte päronträdet.


Efter bara ett par veckor syntes små plantor, i alla krukor utom min.

Den såg lika torr å grå ut under hela processen.

Jag minns vad jag skämdes, å undrar än i dag vad mina lärare tänkte. Om mej, men framför allt om mina föräldrar som inte skickat med riktig jord. :)


Jag har alltid lovat mej själv, att om jag får ett barn som ärver mitt olycksaliga närminne(långtidsminnet är det inte fel på som ni märker) ska jag ligga steget före. Jag ska länsa skolväskor efter lappar å hellre ringa å höra mej för en gång för mycket än att nått liknande ska behöva hända mina egna barn. :) (för andra liknade saker inträffade för ofta, vet inte hur många gånger min stackars pappa fick köra i väg på morronen i jakt efter utflyktsmat till mej...)


I dag hade jag dock misslyckats, varenda unge hade frukt med sej till gympan, utom min egen stackars son. Han fick en äppelbit av en annan snäll mamma.

Men nu måste jag skärpa till mej!

Föberedd var ordet. JAG LOVAR! :)

Av Lisa - 23 januari 2010 11:52

Här är vi i gång sen länge. :)

Mellan tio å elva var vi på familjegympa. :)

Svinroligt. Viggo var såklart jätteduktig å det var riktigt härligt å se.:)


Nu sover Viggo å jag har hunnit sätta till en deg till pizzabullar enligt Bettans recept. :)

Får se om jag ska göra dinkelfrallor med i dag eller om jag sparar det till i morron.

Är sjukt sugen på att baka piroger med(även här är Bettan en bidragade orsak. :)).

Gjorde ju jämt det förr i tiden(ha, ha, ha) men inte en enda pirog har jag gjort sen Viggo föddes. Förhoppningsvis blir det ändrig på det under veckan. :)

När jag ändå är inne på recpet å mat måste jag bara tipsa om en riktigt smarrig efterätt.

Det är panacotta(som vanligt) men denna gången á la Gi å med hallon å passionsfrukt. Gjorde det i går kväll, å det var verkligen gott, inte så mäktigt som panacotta kan bli, utan precis lagom. :) Om nån blir frestade har jag såklart receptet. :)


På tal om nått helt annat kollade vi Allt flyter i går. Riktigt bra film faktiskt, ända från början till slut. :) Om ni inte sett denså rekommenderar jag er att göra det.

Satt uppe ända till elva i går kväll. När Allt flyter var slut hittade vi Tillsammans på TV1000 Nordic. Den filmen är nästan i klass med Den bästa sommaren. Underbar.

Kunde inte låta bli att se hela även fast jag kan varenda replik. ;)


Sådär, det var lite babbel från mej det, i fall nån var sugane på det. :)


Nu ska här stekas bacon å sen ska bullarna bakas ut!

På återseende hörrni!   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards