Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Lisa - 25 augusti 2009 20:39

Viggo har fått sin egen lilla vrå till kläder å skor i hallen. :D

Är mycket nöjd med arrangemanget trots att det fattas en korg. Hoppas de får in svarta på Jysk snart. :)


Det är såklart Martin som har arbetat fram det hela efter mina önskemål. Målat hyllor svarta å borrat upp dem. :D

Han är så duktig så. Älskar dej mest Martin, å det hoppas jag du vet! <3

Av Lisa - 25 augusti 2009 20:29

Det är tur att att jag har min älskade familj.

De är hundra gånger viktigare än jobbet(om inte mer) å kan alltid få mej på bra humör igen.

Viggo sa Lisa i dag. :D

Har länge försökt få honom att säga Stina, men nej, det ska han tydligen inte. Så då provade jag med Lisa i dag. 

Frågade honom om han kunde å han sa efter mej så fint. :D 

Då blir man allt lite mallig. :)

Han blir säkrare å säkrare på å prata.

Mest en massa djurläten just nu å mamma å pappa å napp. :D

Å boll, fast han säger BAM till det av nån anledning. :)


 


Sitter här med tända ljus å raggsockar å myser i min ensamhet.

Martin tränar å jag känner mej lite ruggig å trött.

Han borde komma snart så vi hinner se ett avsnitt PB innan det blir dags å sova. :)

Vi är lediga i morron med å har inget alla på agendan.

Tar gärna emot förslag om nån är sugen på att träffas? :D



Av Lisa - 25 augusti 2009 20:07

Jag har trots mitt nödrop på telefonsvararen i går inte hört ett ord från min chef(påmitt gamla önskejobb).

Det gör mej ledsen till max men får mej även att inse att det är dags att bita i det sura äpplet, svälja undan klumpen i magen å göra det bästa av mitt nya jobb.

Det kommer bli tufft, jag har ju valt mitt arbete med hjärtat.

Att arbeta med personer med demens, som undersköterska trots den ganska pissiga lönen, obekväma arbetstider å att jag med mitt läshuvud hade klarat plugga vidare är det jag helst av allt vill ägna mej åt.

Att trivas å kunna göra det jobb jag är så stolt över är grymt viktigt för mej å mitt mående å lycka.

Jag svär nu till er å till mej själv att jag inte tänker ställa mej i ledet å bara acceptera det jag tycker fungerar sämre på jobbet, jag tänker följa mitt hjärta å aldrig bli bitter eller gå i mot mina egna tankar å idéer. 

Det får bära eller brista, om jag blir avskydd å står ensam sen det är jag beredd att ta!

Det kommer som sagt bli tufft, jag har gjort många misstag tidigare men jag är äldre nu å har en utbildning å i slutändan kommer det vara värt det... 

Av Lisa - 25 augusti 2009 19:25

Förrutom tröjan på Gina fick även detta följa med hem...


 


En kameraväska i rosa. De allra flesta prylar jag har är ju rosa(eller ja i allafall datorn, musen å mobilen)medan kameran min är svar. Behöver ju ingen nya kamera precis, men ett litet rosa fodral kunde den vara värd. :D


På Lagerhause blev det turkosa diskhanddukar, en svart hushållsrulle-hållare å en underbar svart brödbox...


Inga större summor spenderades men jag har lovat mej själv nya jeans(ska in på JC å se om de kan hjälpa mej hitta ett par som passa min gigantiska stuss  så fort jag får tid) å sen blir det eventuellt ett par nya skor nu till hösten med. Kan inte riktigt släppa mina svarta converse å nu finns ju i stan. :D



Av Lisa - 25 augusti 2009 19:07

Vi kom i väg strax innan tio.

Jag körde upp(brukar vara snabb att lämna över ratten till andra, därför är det värt å nämnas. :)). 

Första stoppet blev skopunkten, Stina handlade skor, tre par, medan jag var för kissnödig för att ens titta. 

Efter skoshoppandet blev det lunch på MAX, å då tog jag plats i baksätet. :D

Maten var god som vanligt. Viggo brukar inte vara så frälst i hamburgare(brukar å brukar så mycket har han inte ätit skräpmat) så han fick nuggets i dag. Då dög det tydligen med burgare plötsligt så han satt å tiggde fårn våra. :) Men en nugget knaprade han i sej i allafall. :D

Inga bilder från MAX i dag, det glömde jag faktiskt. :)

Jämte MAX ligger Media Markt, som var själva huvudmålet med resan. Dock blev Gurri pissed å vägrade köpa sin tv där, den var för dyr(nej, han hade tydligen inte kollat upp det innan)jag shoppade dock där innan vi fick köra tillbaka samma väg vi kom å hämta tv:n på Elgiganten i stället. :D


Blev även en vända på stan, jag köpte en likdan tröja från Gina som Stina redan har. Med "tidningstryck" på. Är helt förälskad i News by Dior-klänningen som Carrie har i Sex and the city å denna tröjan är nog det närmsta jag kan komma den. :)

Vi orkade igenom hela stan så det blev Lagerhause med. :)

Körde hemåt igen kring halv tre.Viggo har varit super duktig, gått lite själv, å blivit liteburen, men inga sura miner eller andra tecken på uttråking alls. :P<3

Inte fullt lika mycket tjatter i bilen på hemvägen som på vägen dit, alla vara ganska trötta! :D

Tack för i dag sötnosar!


Även fast det inte blev någon bild på MAX har jag ändå fotat lite...


Stina.


Gurri.


Viggo.


Jag.

 


Av Lisa - 25 augusti 2009 07:30

Nånstans kring halv sex vaknade Viggo i dag på första lediga dagen av två på rad. :) Jag blev såklart en aningens knäckt, trots att jag var ganska beredd på en tidig morron. Kunde ju inte varit för mycket begärt med sovmorron till sju åtminstone!? :P

Låg kvar en bra stund i allafall, det är ju alltid nått. :D


I dag ska vi på utflykt. Syskonen, Viggo å jag ska köra till Växjö. Vi ska äta på Max å köpa tv till Gurri. :)

Undrar just hur stor tv han tänker köpa? Visst vi har ev v70, men vagnen måste ju med... Hmmm...

Får se om det blitläge för en liten sväng på stan. Är lite sugen på BikBok å sen har jag för mej att Lagerhouse finns med?! :)


Ska köra när Viggo har sovit, å med tanke på hur dags han vaknade kan det nog bli i lagom tid, senast tio skulle jag tro. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards