Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Lisa - 29 juli 2009 21:21

I morron innan frissan ska jag till hälsokosten å köpa på mej lite vitaminer.

Couldn´t hurt, right? :D

---------------------------


I pausen(som förhoppningsvis ligger på runt en timme) mellan klippningen å jag ska börja jobba ska jag å Billi handla mat till helgens trip. Fredag till söndag är det Virserum som gäller för vår del. Hoppas på sol å en massa kantareller å blåbär i skogarna. :D Vi ska njuta till fullo i allafall. En massa mat ska vi ha i allafall. :)


Sova nu kanske? ;) 

Av Lisa - 29 juli 2009 21:16

... i min MaryKay-samling...

En mascara! :P


Väntar dessutom på ett puder, å är även en aningens in love i detta storstädnings-set. :)

 

Av Lisa - 29 juli 2009 19:29

Då jag på fullaste allvar inte har klippt mej sen i januari är det med stor lättnad jag kan meddela att i morron klockan halv tolv är det jag som får mina bryn plockade å håret klippt av Lina på Studio LiLo . :D


Jag vill ha det precis som Sanna Nilsen hade sitt i Lotta på Liseberg .

Kan alltid hoppas att Lina såg det, annars får jag väl damma av min gamla bild å visa den. :D 


Btw, om ni orkar se kilppet å orkar se klart Sanna så tycker jag ni ska göra det å sen lyssna på Sonja. Riktigt bra låt faktiskt. :D

Av Lisa - 29 juli 2009 19:08

Jotack, en av de sämre dagarna får vi ränka denna till.

Det började redan på vägen till jobbet.

När jag hade plockat upp Gurri var jag ytterst nära att bli mejjad i sidan av en kärring som ignorerade höger-reglen. tack å lov körde jag ganska sakta!


Lämnade mina kollegor vid halv tio med en massa arbete kvar, då så gott som alla ville ha sovmorron just i dag.

Var skit-tidig å la i pengar i automaten på sjukhuset redan tjugo i.

Satt i väntrummet å såg den ena efter den andra gå in å bli färdiga, men ingen ropade upp mej.

Jag hade blivit informerad om i telefonen i går att det kunde komma lite i mellan om det kom in nått mer akut för "min" ssk att hantera så jag satt där så lydigt å log mot alla.

Klockan elva, alltså en timme efter utsatt tidgick jag tillslut fram å frågade om det skulle dröja länge till för jag är tvungen att gå tillbaka till jobbet.

De hade missat att informera akut-ssk om att jag var bokade på henne så hon visste inte att jag fanns där att ropa upp...

Vid där här laget höll jag på att gå itu av dåligt samvete gentemot mina kollegor å var såklart stressad till max.

Helst hade jag velat ringa jobbet, men åter igen hade jag varit en lydig medborgare å stängt av min mobil, för första gången nånsin å hade därför inte reggat en egen pin-kod å kom således inte in i min egen telefon.

Det var absolut inget större fysiskit fel på mej, inget som kunde föklara varken magvärken eller kissandet i allafall. :S

Ingen graviditet eller nån klamydia så långt ögat når. :P

Å framför allt ingen uvi.

Vilken besvikelse.

Okej, inte brisen på klamdydia såklart, men att det inte var nån annan liten bakterie som orsakar allt.

Jag insisterade till å med på att det är nått som inte är som det ska.

Sköterskan var riktigt gullig men det enda rådet hon hade var att avvakta tills nästa vecka å va observant på magen å att göra knipövningar-jämt!

Desstuom verkade hon mena att det kunde finnas psykiska aspekter på det hela, men även det tål att avvaktas på tills alla PMS-hormoner är nerlugnade.


Tillbaka till jobbet i all hast, slängde i mej två panodil mot magen å tvingade en kollega att ta mitt tryck. Inget att anmärka på där heller.


Så summan av det hela?

Min oro för cystor, min trötthet å magvärk å en troligtvis stressrelaterad huvudvärk kvarstår.

Å det är synd å säga att jag speciellt lättad över de positiva beskeden.


Jag blir så besviken på mej själv med, jag hatar att inte orka med, att må dåligt inför andra å att inte kunna sköta mitt liv å min kropp.

Må va hänt att det är mina klockrenaste PMS-symtom tillsammans med världens mest uppsvällda mage men i dag är jag inte värd ett piss i mina egna ögon, där för ger jag mej nu.

Ingen vill läsa om en lipsill! :D

Hej så länge!


Av Lisa - 29 juli 2009 06:14

Uppe med tuppen som vanligt.


I dag blir det dock ingen cykling, behöver ju bilen när jag ska smita i från å åka till vårdcetralen.

Jag är lite nervös då jag vet att jag tenderar till att underdriva(finns det ordet?) dvs. förminska mina bekymmer, så farligt är det inte ju...

Dessutom har jag värsta morlande mensvvärken, hur fasen ska jag veta vilken magvärk som beror på vad? Eller om måndagens smärta bara var rejäl mensvärk det med?

Hoppas för allt i världen att ssk:n jag ska få träffa är snäll å inte otrevlig för då kommer jag verkligen inte va ärlig om hur orolig jag faktiskt är.

För om det inte är uvi som gör att jag springer å kissar hela tiden då har jag banne mej gått å fått nån form av inkontinens!! :S




Lillebror ska med åka med nu på morronen då han med börjar sju i dag.

Den stackaren har nog glömt vad han ger sej in på, jag älskar å prata å så här dags är inget undantag. :D

He, he! :P 


GAAHHHH kom precis på Rex med att riva loss på nya soffan!!! 


Time to go!
 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards