Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Lisa - 1 juli 2009 21:32

Denna dagen kommer gå till historien som en av de mest misslyckade i mannaminne!

Jisses vilken dag!

Dagen började för det första på tok för tidigt, redan halv sex stökade Viggo loss.

Slängde i honom lite frukost medan jag själv fick nöja mej med en kopp kaffe då vi har prioriterat bort å handla de senaste dagarna. Ingen fil, å ingen mjölk hemma.


Eftersom det brukar vara svårigheter att hitta parkering i sanviken var vi tidigt ute. 

Körde hemifrån vid tjugo över ått å räknade med att Viggo skulle sova i bilen på vägen ner å förhoppningsvis en stund i vagnen väl där.

Så blev det inte!

Viggo sov ytte-pytte-lite i bilen, det var allt.


Det resulterade såklart i att han blev en jäkla gnällspik ganska snart. :S

Han ville ingeting mer än äta kex å göra samma sak som Stina.

Inte bad eller leka i sanden som vi hade trott.

Redan efter 20 minuter på stranden infann sej känslan:

Vad fan skulle vi hit å göra?!

Visst, det var för vi trodde Viggo skulle uppskatta den långgrunda å alla sandd att leka i å dessutom hade jag helt glömt hur jobbigt det är med sandstränder. 

 Som jag hatar sand efter denna dagen å långgrunt, vilken vuxen kan bad i det utan att behöva gå flera mil?!


Vi stannade kvar till två i ren desperation, det var ju varmt å vi hade ju ändå kört dit.

Men viblev aldrig färdiga til lat äta vår medhavda lunch eller för den delen smörja in oss, där talar jag nog bara för mej själv. Jag är bränd över hela kroppen. :S


Vi var dessutom helt slut på hemvägen, alla tre å jag gissar på att Stina var grymt lättad att pausa från oss.

Vi var bägge två överens om att detta hade varit slöseri med en ledig dag å att vi snart måste få till en lyckad stranddag för att kunna stryka ett streck över det hela. :)




Av Lisa - 1 juli 2009 17:13

Viggo somnade vid halv tre.

Vaknade lite kring halv fyra, sen somnade visst jag med så vi sov till fem.

Så kan det gå!

Om jag inte bloggar förren sent i kväll beror det troligtvis på att Viggo fortfarande är uppe eller kanske möjligtvis på att åskan går! :P

Återkommer!

Av Lisa - 1 juli 2009 07:44

Sommaren verkar hålla i sej.

Det blir Sandviken i dag.

Har redan fixat stekta ägg å kaffet är klart.

SKa bara hiva ner det sista sen drar vi. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards