Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Lisa - 16 juni 2009 22:07

Jag tummen uppar

den trevliga tjejen i glassboden på torget som gav oss en extra sked och extra servetter på eget initiativ när vi köpte mjukglass där i dag.

de söta paret som insisterade på att fiska upp Viggos kastade napp på McDonalds även fast det innebar att tjejen så gott som kröp på govlet för att få tag på den!


Hjärta sånna människor. <3

Av Lisa - 16 juni 2009 20:15

På fredag ska vi till Mien å fira midsommar med Martins familj precis som förra året. Stina ska följa med oss även i år. :D

Susanne skickade sms i går å kollade om Viggo ville ha krans.

Jag svarade jaFår se hur länge han tänker ha den) å bad henne även beställa en till mej så i år ska jag vara extra pyntad. ;)

Jag är ledig själva midsommar afton men jobbar sen resten av helgen.

Hoppas det blir bra väder. :D


Så här söt var Viggo förra året :D

Av Lisa - 16 juni 2009 19:50

Mitt i all kaos å slit fick jag ett efterlängtat telefon samtal från den som har ansvar för kommunens personal å sånt.

Det har beslutats att jag kommer bli fast anställd i kommunen på 80%.

På pappret redan från i dag. :P

Efter alla turer var det verkligen goda nyheter!

Jag får dessutom en halv månadslön redan nu i juni. :D


Tyvärr verkar mtitt betyg dröja. Geriatriken var inte inskickad å läraren är alltid ledig på måndagar.

Jag verkar få vänta tills nästa måndag, då rektorerna(som ska skriva under det) är lediga resten av veckan.

Inte mycket att göra åt.

Men jag ska ringa skolan igen i morron å kolla om mina gamla betyg(ett VG i data å ett VG i arbetsmiljö) skulle kunna stå med på detta nya dokumentet.


Som en liten boost till mej själv å min misslyckad dag gällande föräldraskap tänker jag lista mina betyg från Omvårdans utbildningen på Kommvux.

Vård och omsorg VG(första kursen jag läste)

Datakunskap VG (från BF)

Arbetsmiljö och säkerhet VG (från BF)

Etik och livfrågor VG (läste på flex)

Medicinsk grundkurs MVG

Psykologi A MVG

Människan socialt och kulturellt MVG

Lindrande vård MVG

Social psykiatri MVG

Omvårdnad MVG

Rehabilitering och habiltering MVG

Social omsorg MVG
Geriatrik ? (inget besked än)


Inte illa alls. :D *lite mallig*

Av Lisa - 16 juni 2009 19:19

I dag har det intevarit speciellt roligt att vara mamma till Viggo.

Emil i lönneberga var en dålig liknelse, Dennis hade passat bättre.

Efter blomkrukna gick det utför.Han rev ner tvätt från linan, slängde ut en massa papper från min skolmapp, kastade physalis inne på Inreda å höll på som f*n i stan.

Ända gångerna han höll sej i skinnet var de få minuterna han sov å hos frissan.

Är precis slut i både kropp å huvud nu.

SUCK!

Ska bli riktigt skönt att börja jobba på riktigt å slippa ha huvudansvar för allt...


Glömde hämta ut mina linser, för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Köpte mej en duk till altanen, men jag väntar med att lägga ut den tills målarburkar å penslar är borta därifrån.


Efter stan å  å chaffi-jobb till Matvik mötte vi upp Stina på McDonalds.

Vi körde därifrån vid halv fem, å nu är jag omöjligt ännu räddare för att köra i den kaosen. Konstigt att det inte händer fler olyckor där.


Stina skulle hängt med mej i kväll, men hon var så sjuk å dassig så hon körde hem till sitt i stället.


Jag ska försöka röjja upp här lite i kaoset, sen duscha innan Anne på Grönkulla å dubbelavsnitt av DH.

Har en halvtimme på mej, så nu sätter vi fart här!


Här har ni han, det nyklippta busfröt! :D

 

Av Lisa - 16 juni 2009 09:01

I dag kan man tro att det är honom jag har å göra med. Emil alltså. :)

Viggo är så busi!

Bara massa hyss hittar han på.

River ner krukor, står i fåtöljer, nattar physalis och sliter sönder tidningar! :)

Nu ska jag dock försöka lägga honom en stund, får se om det går. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards