Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Lisa - 7 juni 2009 20:05

Förrutom å deppa har jag å Viggo befunnit oss hos mamma å pappa

mellan tio å sex.

Martin joinade till middagen då vi blev bjudna på köttfärslimpa. :D

Viggo har röjjt järnet å ätit lyxlunch å lekt med allt å inget. :)

Dessutom åkte vi i samlad trupp till val lokalen å använde vår demokratiska rätt.

Min röst föll precis som alltid på miljön. :)


I morron ska jag alltså jobba kvällen för första gången på jag vet inte hur länge. Sen sommaren 07 till å med. 

Känns lite vemodigt att vara borta från Viggo så länge, men så kommer det ju bli nu. :S

Viggo ska till dagis vid elva så jag kan få lite skola ur världen innan jag börjar.

Hoppas jag hinner med det bara....


Ält, ält, ält... 


Gonatt!

Av Lisa - 7 juni 2009 19:49

Det bara maler å maler å maler i huvudet på mej.

Vill inte släppa alls.

Vilket j*vla skit rent ut sagt!!!

Jag blir galen på detta, inget hjälper.

Jo å sova, det är så utröttande att bara älta å må skit att jag skulle kunna lägga mej nu.


Möjligtvis släpper det lite efter morrondagen, då ska jag bara rafsa i hop sista av geriatriken så det bli skickat å sen jobba då..

Hoppas det låter bli å regna bara jag ska cykla till jobbet nämligen.


Hoppas, hoppas hoppas allt släpper när den kommande vecka när slut...

Av Lisa - 7 juni 2009 09:41

Med risk för att ingen nånsin mer kommer imponeras av min bak-konst(yeah right :D) tänker jag delge er receptet på vad som är världens lättaste å godaste bjud-bröd. :)

Jag har bakat dessa små sötnos så länge jag kan minnas.

De funkar som tillbehör till all sorts mat å som själv stommen vid en kvällsmat eller frukost! Enjoy!


Rosenbröd.

Ugnstemperatur: 250 grader.


50 gram jäst.

100 gram smör eller margarin(jag har alltid smör)

5 dl mjölk.

1 tsk salt.

2 tsk socker

ca 1,3 liter vetemjöl.

Pensling och garnering:

1 uppvispat ägg

Vallmofrö/semsamfrö.


Smula ner jästen i en dagbunke. Smält smöret, häll på mjälken å ljumma degspadet till fingervärme(37 grader).

Häll lite över jästen å lös upp den. Tillsätt resten av spadet, salt, socker å det mesta av mjölet.

Arbeta till en smidig deg.

Låt jäsa under bakduk till dubbel storlek, i 30-45 minuter.

Arbeta i det sista mjölet på ett bakbord och forma till bullar.

Jäs bullarna till dubbel storlek i ca 30 minuter.

Pensla med uppvispat ägg, garnera och grädda i 8-10 minuter.


Mums!

Av Lisa - 7 juni 2009 09:15

Känns inte dugg bättre i dag.

Tyvärr.

Trots all oro i kroppen somnar jag så fort jag lägger huvudet på kudden.

Det är grymt ovanligt även i bra tider så det säger en hel del om i vilket skick jag är i.

Utmattad, besviken å prestationsångerst som är hel orimlig men ändå pallar gnaga så förbannat.


Jag kommer inte aldrig klara ett MVG i geriatrik å det retar mej nått så grymt.

Ynkligt kan tyckas, men jag va så nära!

Det lutar åt att min tjänst kommer ligga på en grund av 75 %, visst det borde jag vara tacksam för så som arbetsmarkanden ser ut. Men 75 % inom min sektor går å leva på, men inte mer. Jag som äntligen skulle tjäan egna pengar.

Jobbet oroar mer än lockar just nu. Tänk om jag har fel? Om jag inte är så bra på mitt jobb som jag vill tro?

Tänk om handleden inte pallar alls? Tänk om arbetskompisar vänder mej ryggen?


Hur ska jag hinna med familj, vänner å allt annat å samtidigt hinna unna mej egentid å träning?


Jag vet att ni är många därute som klarar vardagspusslet galant men jag har fått kalla fötter.

Hur ska det gå? En hel sommar fylld av jobb när kroppen skriker efter vila redan innan det har börjat?

Kan tyckas vara bagatell artade problem, men inte för mej.

Huvudet säger det, att jag duger med VG i betyg å att jobber kommer funka toppen bara jag följer mej själv.

Men i hjärtat? 

Där duger jag inte alls just nu.


Så vad gör man när man inte alls pallar med sej själv?

Sticker hem till mamma å pappa å gömmer sej!


Snart vänder det, vill jag i allafall tro. Är inte stark nog att slå tillbaka i dag heller.

Men i morron ska jag jobba, jaga rätt på chefen å säga att jag förtjänar 85% minst. Inte minst för hur hela min jobbsituation har hanterats!

Ha tålamod med me mej så länge, för detta är den helt ocensuerade versionen av ett vanligt  liv!


Martin, Viggo, Gustav, Stina, Mamma å Pappa. <3

Vad vore jag utan er?! :P


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards