Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Lisa - 4 juni 2009 19:53

Nu har jag prata med Stina å bloggat om en massa strunt, det är inget på tv å jag är way to trött för att plugga!

Gaaaaah!!!


I morron bitti ska jag plugga hemma fram till tio då jag ska vara med på en avslutningscermoni i hop med den klassen som går ut nu.

Gissar på ett det ska delas ut betyg å ges blommor till lärarna.

Inget av detta kommer jag kunna va med på.

Vi har inte haft samma lärare å jag väljer att inte lägga en massa pengar på lärare inte har haft utan tänker ge nått litet till min mentor möjligen.

Mitt slutbetyg kommer jag inte heller att få eftersom mina sista kurser slutar först nästa fredag.

Just nu undrar jag vad f*n jag ska dit å göra?

Jag hör inte till klassen å jag kan inte tänka mej att nån är speciellt intresserad av att säga nått hejdå till mej.


Får se hur jag gör, tanken är i allafall att jag ska luncha i hop med Sara å Therese för att fira att vi är klara. Eller ja, nästan klara i mitt fall då...


Det får väl bli en duschå sen lägger jag mej nog.

pallar inte med denna dåliga dagen mera ändå...


Av Lisa - 4 juni 2009 19:30

I morron serveras förljande på thaiens lunch-buffé---->


Vegetariska vårrullar
Friterad fläsk
Thailändsk kycklingsallad ***
Biff m. panang curry & limeblad *
Stekta räkor med ingefära


Inte fy skam tycker jag! :)

Av Lisa - 4 juni 2009 19:04

I dag kom det äntligen, mitt nya, egen designade halsband!

Det är en rosa pärla, ett pyttehjärta med texten "made with love" å sen står det såklart VIGGO på brickan. :)


Det ser inte ut exakt som jag önskade, men fint ändå. :)

Halsbandet kommer fårn Love Tags å kostade mej 141 kronor, inklusive frakt. :D 

Av Lisa - 4 juni 2009 18:46

Vilken j*vla skitdag detta blev. :(

Kollade mina mail på lunchen. Hade fått två mail från min geriatrik-lärare.

Det ena innehöll en bifogad fil med uppgift 8 å texten: varför får jag denna uppgiften?

När jag öppnade filen visade det sej att dokumentet inte innehöll mina kompletteringar!!!??

Jag letade upp min lärare för att förklara att det måste blivit nått fel å påminna om att jag ska göra demens-uppgiften i social omsorg å att han skulle få ta del av den som vi bestämt.

Jag hittade honom direkt, när vi hade pratat en stund frågar han: När ska du göra provet då?

PROV?! Vilken j*vla prov?

Tydligen ska det va slutprov i alla kurser, men det står inte ett ord om det i studievägledningen...?! :(


Med denna fakta å oro malandes i huvudet försökte jag sen få ut nått av eftermiddagens föreläsare, en demenssköterska.

Jätteintressant, men jag ville mest bara hem å gråta!

När ska jag hinna plugga till ett prov, å när ska jag ha tid att göra det?

Jag börjar ju jobba nästa vecka med...

Vi bestämde nästa fredag, men jag tror jag väljer att göra det redan på onsdagen. Det får bära eller brista, tack å lov är jag bra på att komma i håg det jag skrivit/läst så det kan funka någorlunda ändå.


Det här med provet kändes dock inte värst, utan det var tanken på att jag skulle behöva skriva om en massa som gjorde mej mest gråtfärdig.

Tack å lov fanns det kvar på datorn här hemma!!!


Som om inte detta vore nog har jag jagat chefen i dag igen. Inget svar å inget schema! Jag blir galen, det är så sjukt påfrestande att inte kunna planera ett skit pga. att hon äår envis!

Dessutom hatar jag när man lovar saker å sen inte håller det, å jag har blivit lovad denna veckan.

Jag har ju andra frågor rörande min anställning å betyget å det med ju!!!


På toppen av det hela börjar jag bli riktigt less på att vara ensamstående.

I kväll hade jag behövt en partner, men ett fotbollslag går visst före. :S


Mycket gnäll å lip, men ibland blir det bara to mutch!!!

Av Lisa - 4 juni 2009 09:31

Studiebesöket avklarat.

Nu har vi en timmes dötid innan här ska lyssnas på redovisningar.

Har varit på torget å handlat blommor som jag hoppas ska överleva i bilen tills i eftermiddag...

Känner mera för att vara ute nu än sitta i skolan, men vad gör man?

Snart är det över... :D

Av Lisa - 4 juni 2009 06:21

Good morning.

Viggo tar sovmorron så det blve en dator-dos för mej nu ändå.

Sitter i bara trosor å äter frukost, vill inte väcka Viggo som sover i vårt rum. :)

Undrar vad det behagar bli för väder? Sol just nu i alla fall...


Jag ska köra å parkera på skolan, å gå upp till stan å studiebesöket. Har en massa tid på mej å det är så svårt att få parkering så det blir nog bra. :) Lite extra motion med. :P


Hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards