Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 21 maj 2009 09:37

Lite sovmorron blev det allt, å bättre sömn än tidigare i veckan. Yeej!

Känner mej riktigt på topp i dag. :D

Är bara lite småirriterad för att jag aldrig köper nya rakblad i tid! :D

Men det kan jag helt klart leva med.

Vi håller på å hemmamyser här, Martin målar(surprise?!) å jag sitter här(surprise?!). :D

Har kommit på att altanen ska inredas i rosa! :D Nånstans måste jag ju ha det, så nu ska jag kolla runt lite efter rosa pinaler att ha där ute!


Härligt när det kommer så mycket respons på ett inlägg, som på det här med vänner å det sociala. Å vad skönt att jag inte är ensam om dilemmat. :D

Å som sagt, om det är nån som är on på en fika bara(det tar egentligen ingen tid alls ju) bara ropa så är jag med! :P


Jag planerar ett Mary Kay-party i en inte allt för avlägsen framtid, det är ett sätt att träffa lite folk på, om nån är sugen på det lämna gärna en kommentar. :D

Av Lisa - 21 maj 2009 09:21

... denna är till er! <3


Av Lisa - 20 maj 2009 22:38

Avslutade kvällen med en nära-döden-upplevelse i tvättstugan.

Slog i bakhuvudet så hårt att jag ramlade handlöst baklänges å landade i en påse med tvätt.

Blev så rädd att jag bara låg kvar där å grät en stund, sen ropade jag ner Martin(som tack å lov hade kommit hem) som fick trösta å sen skickade upp mej å avslutade jobbet... <3


Gonatt! Sovmorron i morron då? ;)


Av Lisa - 20 maj 2009 19:41

Är helt matt trots min extra power-nap i morse.

Martin ska va glad om jag överhuvudtaget är upp när han kommer i kväll.

Mitt hem ser ut som en svinstia, det är till å med smutsigt men jag får inget gjort! :S

Har sanerat köksön å bordet å satt i gång tvätt och diskmaskinerna, men mer blir det inte i dag.

Fuck vad skönt det ska bli att vara ledig nu i ett par dagar.

Fredag är det självstudier, men ändå...

Hoppas man kan inte med lite här hemma med i allafall.


På tal om det här med vänner ringde Eva mej härromdagen. Vi jobbade i hop i Hällaryd. Som jag hade saknat henne. Tur att hon inte bryr sej om att jag aldrig hinner ringa å ringer ändå! :)


Nu tänkte jag dra mej neråt soffa å se mitt första avsnitt av rent hus. :P

Av Lisa - 20 maj 2009 19:27

Handen på hjärtat!

Jag känner en massa männskor men har ytterst få vänner.

Jag är grymt social å pratar för mycket med allt å alla men jag umgås nästan aldrig med någon utanför familjen å Martin ser jag inte så mycket av tycker jag.

Tack å lov får jag lite socialt utbyte i skolan, men de har ju knappast nått val än att lyssna på mej. :P

Visst jag anser mej inte supermycket tid över till att umgås med någon. Å jag vill helst spendera kvällarna med Viggo å Martin(om han är hemma).

Men nån kväll i veckan eller varför inte på eftermiddagarna då hade jag gärna träffat vänner varje dag.

Jag vet egentligen inte varför det har blivit såhär, jag är kanske inte världsbäst på att höra av mej alla gånger, men jag säger så gott som aldrig nej när nån frågar om jag vill hitta på något å jag brukar försöka. 

Jag varken orkar eller vill tjata på någon för att kunna träffas, det känns inte rätt.

En del som jag tycker mycket om har det bara inte blivit av att vi har träffats, jag har trots att jag velat glömt eller prioriterat bort att höra av mej.

Jag menar verkligen inte att det är nån annans fel, men det gör mej lite deppig...

Vad ska man göra?

Alla har ju sitt(även jag) men nån liten fika eller tjejträff eller nått borde man ju kunna få i hop? Kanske inte varje vecka, men varannan åtminstone?


Nu blev det grymt flummigt, men men, jag fick ur mej det jag ville i allafall.

Å i morron ska jag förhoppningsvis träffa Hanna å prata tills hennes öron blöder! :)


Om nån annan är ensam å sugen på en dejt, let me know!! :P

Av Lisa - 20 maj 2009 15:10

Jag erkänner, jag är hooked på Ben & Jerrys glass.

Det tog lite tid, men iam. :)

Den senaste vi provade var en riktig besvikelse dock, cheesecake brownie och den vi provade före dess också så i dag gick jag på ett säkert kort.

Phish Food. :D


Jag började prata med en gubbe som jobbade med glassleveransen å som stod å packade upp glass. Han sa att Cookie Dough går åt bäst... SÅ den blir det nästa gång....

 

Av Lisa - 20 maj 2009 14:37

Ligger ute i trädgården på en filt å njuter.

Det trodde jag inte i morse när himmlen verkade vara helt öppen å regnet öste. :) Tur att vädret vill ändra så kvickt, perfekt med mycket regn å sen sol för mina jordgubbar å det nysatta gräset. :)

Vi har precis varit på lekplatsen, Viggo gick jälv hela vägen å började springa när vi kom till cykelvägen. <3

Han älskar verkligen den där lekplatsen. :) Nu tar han en eftermiddagslur å jag ligger som sagt här.

 


Det har lossnat lite med önskelistan nu, har kommit på ett par grejer till. Bland annat ute lyktor(till ljus) som finns i trepack på Ljus å miljö.Har gett bort flera stycken sånna men aldrig unnat mej själv någon.

Har fortfarande ine blivit färdig till att köpa nån av Leilas kokböcker heller, å de VILL jag verkligen ha!

Sen om någon är sugen på att bygga ett staket tar jag gladeligen emot det. :D

Av Lisa - 20 maj 2009 10:48

Jag somnade å sov till tio.

Hoppsan! :D

Skönt var det i allafall å nu kanske jag kan va på lite bättre humör i eftermiddag med. :)

Lite vardagslyx kan man allt kosta på sej i bland. :)


Jag har blivit riktigt lat vad det gäller träning å äta rätt. :(

Ingen gympa å varm choklad mitt i veckan.

I kväll hade jag faktiskt tänkt att jag skulle träna. Men guess what? Martin spelar match. Så det blir det inget med det...

I morron måste jag gå en runda i allafall, PUNKT SLUT.

Vad det gäller maten blir det menyer from nästa vecka. På alla mål och på en lista på väggen. Svintradigt,jag gillar att va spontan med det där, men jag vill fan inte se ut såhär mer nu!


Ska snart duscha å sen häma Viggo(halv ett :D).

Vi ska helg-handla lite på Coop innan vi sticker hem...


Liz----> vad är det för spännande du har på g? Tell me? :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards