Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Lisa - 25 maj 2009 20:45

Alltså jag har fattat det här med Spotify, jag har det inte men jag hajjar grejen.

Men om man inte har en enda låt på datorn, vad ska man då föra över till sin mp3-spelare?

Downloads eller?

Hur funkar det?

Av Lisa - 25 maj 2009 20:36

Vad jag känner mej pigg!?

Japp, ni läste rätt PIGG! :D

Kan det va vädret som gör det kanske? :)

I dag har jag till å med solat lite på eftermiddagen medan Viggo sov. <3


Kom precis hem från ett tränings pass på Friskis. :)

Skit härligt! :D

Min hud komer duktigt protestera dock, först rakning, sen sol, sen svett å sen dusch igen. AJ, AJ, AJ jag som redan är torr som fnöske.

har kört med Babyolja i duschen sen jag bad om tips från er å det hjälper en hel del. Men jag är tyvärr fortfarande lågt i från återfuktad. :D


I morron har jag självstudier hela förmiddagen. Ska till optikern på återbesök å kolla hur mina ögon gillar de nya linserna. 

Sist fick jag nämligen veta vad mina extremt torra ögon troligtvis beror på. Inte lins-användande som jag trott utan att jag tydligen sover med öppna ögon å aldrig blinkar i hop riktigt...?!

Hoppas det ser bra ut trots det, för linser vill jag ha, i sommar framför allt. :P

Stina försöker övertala mej att plugga vid havet i morron, men jag vet inte.

Fast jag har en annan nästan lika bra idé å erbjuda dej syster! :D


Nej, en liten dusch på det!

Av Lisa - 25 maj 2009 17:10

Angående Inas kommentar.

Jag tycker förhållandevis få människor är tjocka faktiskt, jag brukar försvara "vanliga kroppar" in i det längsta om jag ska va ärlig.

Jag tycker att jag själv är tjock i jämnförelse med hur jag har sett ut å hur jag hade kunnat se ut.

Jag är såklart så realistisk å inser att jag inte kan se ut precis som innan, men de fem kilona extra jag ligger inne med har bara med dålig karaktär å göra inget annat å de är de som ska bort! :)

Anledningen till att jag är så förbannad på min egen kropp just nu är att jag inte har några kläder alls som passar, å så vill jag INTE ha det!

Jag är hård mot mej själv det är jag medveten om, det har jag alltid varit, men jag kan lova att det har varit värre.


Jag är alltsom oftast happy å nöjd med det mesta, men det är just den här kroppsbiten som är tuff!



Av Lisa - 25 maj 2009 12:01

Brukar inte vara speciellt flitigt med att visa bilder på mej själv.

Men nån gång så...

Så för er som har missat det ser jag ut såhär. :P

 

 

Av Lisa - 25 maj 2009 11:50

Jag känner mej faktiskt riktigt inspirerad till att laga riktigt god Gi-mat!

Nu jäklar ska jag fixa detta, fem kilo måste bort(egentligen helst tio..)!

Jag kan inte gå omkring å tycka så illa om mej själv, det funkar liksom inte!


Ska bara få till tränandet med.

Ska cykla till jobbet hela sommaren, men ett litet pass per vecka ska jag försöka trycka in.

Jag vill inte vara tjock mera så detta måste gå!!!!



Av Lisa - 25 maj 2009 10:02

Klar med två uppgifter. Hell yeah vad jag är bra! :D

Ska påbörja den uppgift i social omsorg som jag ska ägna morrondagen åt sen ska här strykas! :D

Jag har ingenting å ta på mej what so ever så det börja bli dags.


Undrar vad man ska hitta på i eftermiddag..?

Marina å Hanna skulle kommit hit men de kommer inte.

Funderar på stan en runda å sen handla lite ägg. :D

Det är ju trots allt lönedag. :D

Av Lisa - 25 maj 2009 08:23

Gomorron!

Då var det vardag å måndag igen.

Vi har fortfarande oroligt på nätterna, men jag förstår inte riktigt vad det är som är felet.En tand kan ju inte ta jäkla lång tid på sej att komma upp..?

Annars då?

Jo i dag gäller det, nya tag med GI å viktminskning på schemat!!!

Jag måste lyckas nu, för jag verkligen hatar att se ut sån här!

Har gått en snabbrunda på slinga vid idrottsplatsen. Det tog inte många minuter så i morron blir det två varv.

När jag kom hem å skulle göra frukost hade vi bara ett ägg kvar. Så det fick bli lite röra på det å sallad till frukost. :P

Vilken framförhållning va? :) Gi å inga ägg... :)


Jag ska plugga järnet fram tills tolv i dag. har fyrauppgifter i geriatriken kvar å jag tänker bli färdig med två i dag.

Nu skiter jag ärligt talat i betyget. Finns ingen möjlighet att hinna komplettera något ändå. Har ju inte fått tillbaka nått ännu så!


Nu ska jag hälla upp kaffe, sen sätter vi fart! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards