Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Lisa - 14 maj 2009 21:43

Nytt balsam.

Stinker som kärrringparfym.

Tack då!

Gonatt!

Av Lisa - 14 maj 2009 20:43

Har egentligen flera stycken briljant inlägg å topics att delge er.

Men orden vill inte falla på plats å lusten är inte stark nog.

Är trött i kväll efter en orolig natt.

Bortsett från i lördags var det annars länge sen nu, å man vänjer sej snabbt.

Har en massa annat jag skulle gjort med, men jag orkar banne mej inte.

Snart måste jag nog lägga in mej på GG-rehab, om inte boxen är slut. Snart kommer jag gå under av oansvarighet å besatthet!

Set me free! :D


Ha tålamod med mej, snart är jag back on track!!!!

Av Lisa - 14 maj 2009 15:49

Möttes av ett läxförhör i morse. Hade inte läst det vi skulle för jag hittade dels inte min bok(den är fortfarande puts väck :S) å dels för att jag inte riktigt hade uppfattat att det var så himla viktigt att vi skulle förhöras på det, när läraren meddelade detta hade jag Martin i örat malande om vår vattenmätare nämligen...

Efter testet(där jag gick på chans å det lönade sej) fick vi beskedet att skoladagen inte skulle sluta förrän vid tre i dag.

Fick alltså ringa dagis å ändra Viggos tid.

Klockan ett fick eftermiddags uppgiften, vi delade upp frågorna i vår grupp å sen gick vi hem. :S

Pointless att ändra tiden eller vad? Speciellt eftersom vi hade kunnat dela upp frågorna mellan oss redan på morronen efter som vi fick fika efte provet var klart. Å alla var färdiga innan nio å rasten varade en timme efter det...

Suck vad man kan bli trött på sånt!

Visst vi har schematid till fyra egentligen, jag hade inte brytt mej om vi hade fått veta det i går, men såhär oförberett blir det ju korkat!


Nu är vi hemma i allafall. Viggo har tyvärr däckat fullkomligt här. Får väcka honom om nån minut. Kan efter tre dagar konstatera att han måste sova en snutt på eftermiddagen med, annars orkar han inte vara sej själv eller överhuvudtaget hålla sej uppe. Nu har vi allafall testat det. Får försöka mej på att lägga honom senast halv två å väcka honom om han sover mer än en timme då i stället...


Snart kommer Martin. Ingen middag har jag lyckats planera i hop heller med tanke på att vi slutade senare. Varma mackor kanske kan funka? :D

Av Lisa - 14 maj 2009 07:41

Jag hade faktiskt inte planerat denna snudd på totala bloggtorka från min sida.

Snart ska jag crawla upp från källaren å bli mej själv igen.

Har bara en skiva kvar i min (stinas) dvd-box nu så! :D


I går hade jag till å med tänkt mej ett litet gonatt inlägg, men martin hade stängt av datorn så. :D

I går beställde jag alltså nya glasögon, men det var inte det enda.


Det blev samtal på dagis i går trots allt. Å det gick faktiskt super måste jag säga. Puh!

Jag sa att jag var lite ledsen över att Viggo verkar vara så jobbig å att det inte känns speciellt kul att känna att man ska komma å försvara honom när man hämtar. Vår fröken verkade helt förstå mej å hade bara en massa bra att säga om Viggo. Han är mycket mera självständig nu å social å snäll mot de andra barnen. Dessutom är han alltid först vid bordet när det vankas mat å äter nästan allt själv. :D

After all är det nog bara en som är super negativ till allt, å hon menar nog inte ens det så illa som det låter. Men om hon tänker fortsätta tjata om samma skit så tänker jag ryta till ändå!


Stina fick vackert sitta i bilen å läsa under samtalets gång å sen körde vi å handlade.

Vi hann med lite lekplats med, ganska kul men lite för många större barn tyvärr. Viggo var lite i vägen kändes det som å kunde inte laka på sina villkor.

Han ramlade huvudstupa rätt fram när han gick med, snubblade om sej själv å skrpade hakan. :(


Sen var ju jag hos optikern i en hel timme innan jag å Viggo skyndade hem.


Skola i dag till tolv, sen har vi nog banne mej iget planerat.

Martin är i karlshamn å jobbar så han kommer hem en helt timme tidigare än vad han brukar. :)


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards