Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Lisa - 24 april 2009 21:07

Min dag är slut.

Jag går å lägger mej, å håller alla mina tummar för att de blir mycket sömn å att jag inte har ont i huvudet i morron!

Gonatt fredag!

Av Lisa - 24 april 2009 19:44

Martin väntar fortfarande på pizzorna. :(

En timme sen vi beställde nu, det hade visst sprängts nån lampa i ugnen.

Gissar på att han är allt annat än lycklig när han kommer.

Han hade planerat att tvätta bilen i kväll(kanske inte så normal fredags syssla, men man får göra det när man har tid...) men det kommer han inte alls hinna nu ju. :(

Känns som det kommer bli mitt fel med, jag som inte ordnat mat...

Av Lisa - 24 april 2009 19:02

På Skodesign fick vi bästa möjliga service av Nina. (kom på just i detta nu att jag skulle ju haft sulor ju!!!)

Inte mindre än två par skor fick vi med oss därifrån. :D 


Svarta Kavat Sandaler                                        Gröna Convese skor

 

Av Lisa - 24 april 2009 18:53

Det belv inte som jag hade hoppats precis.

Hann bara köpa skor å äta glass på torget(försökte mms-blogga därifrån, men det ville sej inte alls. :s)  innan putte-pojk blve sur å trött.

Fällde vagnen å gick bort mot Lindex i hopp om att Viggo skulle bli gladre eller eventuellt somna. Inget av det inträffade, han bara höll på å kastade omkring nappen å skrek där inne så vi gick vidare.

Hittade pappa å Gurri som tog med sej Viggo så jag åtminstone kunde kolla på det jag skulle på Lindex. Hittade en keps å solglasögon till Viggo men kön var svinlång å då var det inte bara som självscanning-skadade jag ansåg utan kön var låååång. Pappa ställde upp å köade åt mej så vi kunde gå till bilen.Buffi <3


Väl i bilen gick det upp för mej att jag skulle handlat pepperoni på Hemköp plus lite annat till den hemmagjorda pizza vi skulle ha till middag.

Hade i gnället å huvudvärken helt glömt det. :(


Martin är å hämtar köpe-pizza nu i stället, så får det bli i dag. Jag orkar inget annat känner jag. Är helt slut, jag kan svära på att man blir mints lika matt av att sitta hemma å skriva skola som om man skulle jobba.

Skönt med helg, verkligen!


Av Lisa - 24 april 2009 11:26

Nu orkar jag inte mera här, men har nästan gjort klart en uppgift till.

Har inte fått tillbaka nån bedöming på de vå senaste så jag lugnar mej lite nu. :D

Förhoppningsvis ska jag inte älta mer om skolan förrän på måndag nu. :D



Det är riktigt härligt väder ute, passar utmärkt för en liten sta-runda. :D

Hoppas Viggo också är pigg på det, han lär ju inte tack nej till glass eller fika i allafall. :D

Ska snart duscha å försöka göa mej lite fredagsfin(sure...?! :()


Trevlig helg på er!


Av Lisa - 24 april 2009 09:54

Har precis räknat ut att jag har 12 uppgifter i Geriatriken att gör klart på fem veckor.

Efter varje uppgift står det även hur mycket tid de beräknas att ta. Från ½ dag till 5 dagar(?!).

Jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med det, jag läser ju trots allt en kurs till ju.

Ja, ja, får se hur det ska gå med det hela. år väl sitta hela kvällarna med sen på slutet om jag inte klarar det.

Det värsta är att jag klarar inte att vara mer effektiv än såhär. Visst jag hinner med ett inlägg lite här å där, men det tar ett par minuter å om man skulle jämnföra med en vanlig skoldag så har jag varken en halvtimmes rast på förmiddagen eller nån lunch. Jag börjar skriva innan åtta å äter samtidigt som jag skriver mer än så kan man knappast begära. Jag varken städar eller plockar spciellt mycket med nått annat trots att det är svårt att låta bli så...

Att sitta ända till tre känns inte heller så lyckat, för så kommer man va så slut i huvudet att det inte blir nått vettigt skrivet ändå...

Krångligt det här!


Önskar att jag hade nån att disskutera uppgifterna med, det är så svårt att veta hur mycket som ska skrivas å så...

Jag är ju som jag är med så det är inga kortfattade svar precis...


Nu ska jag fortsätta på nästa uppgift här... Två timmar kvar!


Jag förstår om ni lackar ur på mej just nu, bara tjat om skolan...


Av Lisa - 24 april 2009 07:55

Det sista jag skrev i går var att vi skulle kolla på uppvisningen från 2003.

Sagt å gjort, reaktionen kan ni läsa om hos Stina, för jag hade nämligen inte kunna säga det bättre själv. :D


Vi belv sena i dag, lång i sängen till kvart i sju... :)

Viggo hade nog till å med kunnat sova lite till i dag. :)

Han har inte hostat alls i natt å sovit i sin egen säng till halv två, så vi är nöjda.

Men som sagt kvart i var det dags att masa sej upp å i väg till dagis. Slut med lyx å lediga dagar nu...


Ska jobba med Geriatriken i dag med.

Hämtar Viggo vid halv ett. Tror allt vi ska köra in till stan en runda.

Kolla lite skor å hämta mina nycklar som Stina fick med sej hem i går.

Det hade varit lite roligare med sällskap fast jag kommer inte på nån å fråga. Tradigt men sant. Hanna har böjat jobba å Therese å Nadja kan nog inte heller i dag, lilltjejen är sjuk. :( 

Det var väl de jag hade på listan... Hmmm, tradigt sånt där, var tar alla vägen?

Gurri kanske är on dock, om inte han har lektioner hela dagen? ;)


Ja, ja, det hinner kanske lösa sej, annars blir det bara jag å Viggo å det duger såklart det med. Är det varmt kanske det blir en glass på torget med. :P


Nu ska jag sätta i gång...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards