Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Lisa - 15 april 2009 21:34

Läggadags nu, men det blir ett litet obligatorsikt go-natt-inlägg.

Är sådär härligt matt i kroppen som man blir efter träning å jag ska njuta riktigt av att krypa ner. :D

Träningen gick för övrigt över förväntan. :D All in;  å jag orkade allt til å med. :D


Så ja, hoppas Viggo slipper ha ont i natt å att han sanrt är tillbaka som sej själv!


Gonatt då!

Av Lisa - 15 april 2009 19:45

Vi körde å våldgästade Bill när jag hade hämtat Viggo. ;)

Stannade hos henne till två, handlade å körde hit alla tre.

Vid tio öve fyra var vi nästan klara med maten, alltså väldigt bra timat eftersom vi skulle träna sex.

Då ringde samariten tillbaka, det måste blivit nått fel i morse men jag hade ringt igen från Stina.

De hade såklart fullbokat, men hon jag pratade med uppmanade oss att åka direkt så skulle hon försöka fixa in oss.

Sagt å gjort, jag å Stina slängde i oss varsinn biff på stående fot å lastade ut Viggo till bilen.

Vi fick vänta en stund sen fick vi träffa en doktor.

Han var toppen, så snäll mot Viggo, kollade i öronen frågade va Viggo väger sen skrev han recept. :) Öroninflammation, såklart. :(

Själv besöket tog kanske fem minuter.

Direkt till App efter det för att hämta ut kåvepenin, men denna gången med citrus-smak å tio ml två gånger per dag.

Hoppas det biter fort så han får ro å sova lilla killen.


Jag håller på velar om dagis i morron men det blir nog att jag lämnar honom på fösök. Dels för att jag inte tycker han är speciellt påverkad dagtid å sen tror jag att han behöver vänja sej lite mer vid att bli lämnad. Han gallskriker nämligen ännu värre när jag lämnar honom nu...

Sen är det ju deras ansvar att ringa efter mej om det behövs.

Det är bara en kort dag så...

Ja, ja, man får såligt samvete hur man än gör tycker jag...


Har precis ätit min middag å ska duscha. För jag hann träna. ;)


EFter duschen lutar det på tonårsliv sen Leila.


Over and out!


 

Av Lisa - 15 april 2009 11:32

Nu har jag lunch här i min ensamhet.

När jag har ätit ska jag göra mej i ordning å sen hämta hem min älskade kotte. <3

Funderar på att asa hem vagnen, men om vi ska nånstans kan vi ju alltid cykla. :P Det är ju riktigt roligt dessutom. :D Fast det är klart, han sover ju bättre i vagnen nu för tiden...

Vi funderar faktiskt på att köpa en vagn till, att ha hemma.

Har bara inte orkat ta tag å kolla det ännu...


Nej, nu pallar jag inte med den här gamla datorn mer.


Hej!

Av Lisa - 15 april 2009 10:06

Nu är jag klar med uppgiften i social omsorg.

Den rackaren tog nästan två timmar, å min lärare som menade på att det var en liten uppgift. Skulle inte tro det va, å då komprimerade jag ändå reflektionen ganska så rejält å försökte att hålla mej inom ramen för "hur har människosynen förändrats" å inte svävat ut på annat.


Jag ska snart gå vidare till nästa. Men jag tycker allt jag förtjänar lite paus först. ;D


Jag sitter här å fryser, fick precis hämta mina dunsockar. Trötthet är aldrig gynnsamt, i något läge! :S


Ska handla när jag hämtat Viggo är tanken, men för en gångs skull har jag ingen större lust till det heller...

Tänker träna i dag, om jag så ska göra det med nässprayet i handen!


Slut för nu!

Av Lisa - 15 april 2009 09:59

Har kollat lite på vad jag själv kan tänkas köpa från Me&I(ni kommer väl? ;)

Jag gillar det jag handlade sist, trots att Martin fortfarande är en aningens anit byxorna Viggo fick. :D


Detta gillar jag i allafall...

 


Av Lisa - 15 april 2009 09:14

Har skrivit en å en halv sida i stället för en halv om socialtjänstens utveckling å ska nu börja med reflektionen.

Hua! Jag kommer inte hinna så mycket på det andra precis. Inte som reflektionen med tar en timme. :S

Första uppgiften i geriatriken är ganska mastig med vill jag lova. En massa tänkande å analyserande, framförallt om man vill ha bra betyg, å det vill man ju...


Är inne på tredje kaffe koppen nu, å har ääven ringt samariten som ringer upp 12.07 Hoppas vi får en tid i eftermiddag så vi kan gå till botten med den teorin i allafall...


Ahhhh vad tråkig jag känner mej. Är inte alls motiverad å det retar i hjäl mej.

Vad är det för fel på mej? Vill bara skrika till mej sjävl i speglen: skärp dej! det är sista rycket nu i åtta-nio veckor sen är det all done å jobb väntar!!

Ahhhg!!!


Jag tar inte illa upp om ni helt skippar att läsa detta meningslösa inlägg.

Kan ju alltid hoppas att jag har tagit mej samman till "lunchen" å skriver nått vettigt då..


Heeej!

Av Lisa - 15 april 2009 07:47

Äter min fil med nötter.

Sitter på stolen där jag sk befinna mej de kommande fyra timmarna. :S

Motiverad? Nej, inte alls just nu.

Har en uppgift som ska va inne i morron å den tänker jag ge mej på först.

Hoppas verkligen det lossnar för så det går smärtfritt å snabbt.


4.44 vaknade Viggo i morse, men då hade han faktsikt sovit sen halv tolv.

Jag blir inte klok på de barnet å hans konstiga vanor...


Ska ringa samariten ändå å hoppas på att de ger mej en eftermiddagstid. 

Vill helst inte förlora skoltid. 

Känns för j*avligt att man ska behöva tänka så. 

Att det är jobbigt om Viggo blir sjuk för man missar så mycket i stället för att kunna fokusera på honom.

Skit är det.

Längtar tills jag är färdig med skolan nu.


Nej, lite kaffe på de sen kör vi.

Å ja, ni kan nog räkna med ett par tre inlägg till under förmiddagen.

Men måste ju rasta lite i bland så... :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards