Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 april 2009

Av Lisa - 14 april 2009 20:48

Har mensvärk as hell å känner mej allmänt uppsvälld, ful å trött.

Ska slänga mej i soffan å njuta av nästan två timmars DH å sen häva mej i sängen å sooova.

Om jag ens orkar hålla mej vaken till elva vill säga..


Hoppas, hoppas,hoppas kotten tänker sova i natt...

Av Lisa - 14 april 2009 19:37

Är fortfarande förkyld å dan, kanske har jag gått å blivit allergisk plötsligt?!

Så här länge är det ju inte normalt att va dålig...


Martin är å tränar å själv håller jag på å plockar å donar, så jag inte ska bli frestad att göra det istället för att plugga i morron.

Börjar ana att jag har varit lite väl optimisk vad det gäller Viggos dagis-tider...

Känns inte som att det komemr räcka med studietid...

Får prova i morron å se hur långt jag hinner å sen ändra om det känns för klent.

Jag har ju inte bara flexkursen(geriatrik) utan social omsorg med å där får vi uppgifter att göra hemma all the time me..

På tal om social omsorg har jag fått äran att bjuda in min egen kära fader som föreläsare, å nej jag kommer förhoppningsvis inte skämmas utan snarare var stolt. :) <3

Det hade jag varit över mammsen med, hon borde egentligen bjudits in i rehab-kursen hon. <3


Nu ska jag raffsa vidare. Hoppas på att kunna kolla lite på Tonårsliv på svt-play innan det är dags för dubblev avsnitt på DH.


Är det inga fler som vill komma på mitt Me&I-party...?

Det är absolut inget köpkrav, å come on, ni känner ju mej eller hur, så det är igen reson att va blyga. :P <3



Av Lisa - 14 april 2009 12:29

Jäklar vad det var gott med thai! :)

Vi var så hungriga att vi hängde på låset(på avstånd, från en bänk åbron) å var först in!

Vi fick tyvärr lite bråttom hem pga *censur* så jag fick ta med mina sista physalis i en doggybag gjord av servetter. :P


Det blev lite handlat med, en herrans massa på Ap, en te-burk från Cult på Presenten å ett par byxor till mej själv. De sistnämda var dock inte från Lindex, utan från Verran. :) Byxorna på Lindex satt inte alls bra. Men jag provade tröjan, i grön i storlek M å den passade bra så det blir en liten order i sinom tid, den fanns nämligen inte i svart eller vitt, såklart.... :P


Nu ropar Bill efter sin dator!


Bye!

Av Lisa - 14 april 2009 09:07

Har precis målat min naglar rosa. :)

Sitter här å försöker låta bli att stöta i mot allt å inget.

Det går sådär. :S

Har fått måla om ett par gånger redan. Så går det när man inte kan sitta still... :)

Fick nått slags ryck att anstränga mej lite extra i dag, rosa skor, rosa naglar å kjol. :D I brist på annat liksom...


Annars känner jag mej mest fet å trött, tradigt, tradigt...


Ska kolla lite web-tv nu innan jag ska köra in till stan...

Av Lisa - 14 april 2009 08:54

Jag längtar till klockan halv tolv. :)

Då ska jag frossa i följande:


Vegetariska vårrullar
Friterade räkor
Thailändsk fläsksallad ***
Kycklingfilé med gul curry *
Stekta skaldjur i thai chiliolja **


* lite starkt
** medium starkt
*** extra starkt

Sallad, bröd , dryck, kaffe, choklad och fruktdessert ingår.


Av Lisa - 14 april 2009 08:27

Kunde inte somna i går.

Försökte få Viggo att ligga i sin egen säng på diverse sätt å när inte det gick låg jag ändå å funderade på en massa skit rent utsagt!

Klockan stod på 23.20 när jag kollade sista gången. Exakt två timmar senare vakande Viggo å höll låda till halv fem. :S

Lite trött nu kan jag lova.

Vet fortfarande inte om det tänder eller öronen.

Är det samma visa i natt så ringer jag samariten. Tycker ju att han borde ha mera ont på dagtid också om det är öroninflammation, men man vet ju aldrig.

Längtar lite till det nya vårdvalet ska träda i kraft med, så man kan få välja en helt egen läkare. De på samariten är av sämsta kvalité tyvärr, därför vill jag inte ringa dit i första hand.


Viggo är i vilket fall på dagis. 

Jag missade nyss ett samtal därifrån. Blev hel hispig, men de ville bara veta hans hämt-tid i dag. :)

Hoppas att de bara inte har skrivit ut de nya tiderna så att det inte blivit fel på dexter..

Pinsamt att va hemma när de ringer tycker jag, men jag hoppas de vet att jag pluggar...


Funderade ett tag på att hänga på låset på Coop å handla nu på morronen med. Men jag bestämde mej för att dricka kaffe i lugn å roå försöka stilla mina nerver så gott det går.


Är banne mej fortfarande förkyld, vilket skit! :S


Nu ska jag ta lite kaffe till å sätta mej å lösa lite korsord! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards