Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Lisa - 2 april 2009 21:19

Nu faller ögonen i hop på mej här...

Enough is enough, nu går jag å lägger mej!

Gonatt!

Av Lisa - 2 april 2009 20:47

Jag hade visst ännu mer å säga i dag. :)

För det första, min nya mobil är toppen. Den tar bra bilder åfunkar hittills kanon. :D

 

För det andra kan jag delge er den glad nyheten att det har börjat gro i min drivbänk. Trots ett par frost-nätter å snö har i allafall rädisorna tatt sej. :D

 


Sist, å minst(he,he vad fyndig jag är) måste jag säga stort grattis till Hanna som har nått sin målvikt! :D Det är stort, å duktigt bra jobbat! <3

Av Lisa - 2 april 2009 20:34

De flesta av er vet ju att jag fick denna------>

av Martin i julkapp..(för er som är nya här: JA, jag gillar rosa, litegrann. :D)

Jag vill bra tell the world att jag älskar den! :D

Det rådde ju delade meningar om den hos er läsare, men jag är kär.

Den används så gott som varje dag, å den har bra sug.

Så om ni är i valet å kvalet är det ett inköp jag varmt rekommenderar. :D

Av Lisa - 2 april 2009 20:16

Hade ju betygssamtal i Omvårdnad i dag!

Jag kammar hem full pott med kommentaren: ska du verkligen inte läsa vidare? 

:D Vidare så ansåg läraren att jag håller tillbaka ganska ofta å att det verkar som att jag inte vill visa vad jag kan...

Konstigt, tycker jag har pratat för mycket många gånger...

I vilket fall som helst, summan efter dessa veckot: två MVG:n till!

I bland är jag riktigt nöjd med mej själv! :D

Av Lisa - 2 april 2009 19:57

För det första är jag lite trött på mej själv.

Min hjärna har stängt av å gått vidare trots att det är en hel vecka och ett stort arbete(plus reflektionen som jag GLÖMDE lämna in i dag) kvar innan de kurser jag läser nu är slut!

Alltså blir det dubbelt så tufft att få till den sista uppgiften. Mamma ska rycka in på lördag så det blir gjort, det är ju lite av en hennes expert-område om man säger så. (Å det är det jag ska ha henne som, expert, uppgiften ska jag såklart göra själv. ;))


Slutade vi tolv i dag å körde hem till mina loves, Stina å Viggo. Tyvärr hade Viggo inte precis varit på topp, han är förkyld å trött. Men det hade gått bra ändå. Stina såg dock en aningens tröttare ut än vanligt när jag skjutsade hem henne innan. Hon orkade i allafall stanna med oss hela eftermiddagen. :P

 

Vi tog en promenix  med sekatören i högsta hugg på jakt efter vide.

Å vi lyckades skrapa i hop en varsin bukett. :D

(lite krisigt var det ett tag då vi kände oss lite olydiga å ville hålla vårt uppdrag hemligt, risken att stöta på viktigpettrar ville vi helst undvika.

:D)

Vi hann även med ett stopp på lekplatsen...

 


Middagen i dag bestod av en hemmasnickrad lasange-version. Väldigt lyckad!

Viggo gillade de också, men mest av allt åta han majs. :) Tror nästan pojken lyckades peta i sej en halv burk. :D Han satt kvar långt efter jag å Stina hade slutat äta. <3


Nu i kväll har jag varit ute å gått en timme med Hanna å Ebba. Härligt! :D Å dubbelt så perfekt med sällskap. Jag pratar så mycket så jag hinner inte ens tänka på var eller hur långt vi går. :P Stackars Hanna får inte många sylar i vädret där inte. :D

Vi ska hem till dem i morron kväll, hela familjerna ska träffas, det ska bli spännande. :)



I morron är jag LEDIG!

Det ser jag verkligen fram i mot, hoppas på en god natts sömn för i dag är jag trött(å alla andra dagar). Tänker i allafall lägga mej tidigt...

Hade planerat att ta ut Viggos säng å fightas på madrass jämte honom tills han somnar så han kanske kan lära sej att ligga kvar där. Men det hanns inte me i kväll, Viggo somnade tidigt, redan när jag körde hem Stina så...


Nej, nu ska jag sluta, trevlig helg på er som har orkat läsa allt det här. :D

Av Lisa - 2 april 2009 18:18

I did it!


Av Lisa - 2 april 2009 06:51

Har precis duschat. :) Det hör inte till vanligheterna numera.

Nu menar jag inte att jag duschar mer sällan, men på morronen hinner jag inte i vanliga fall.

Men Stina har sovit här i natt så jag passade på att uttnyttjag henne redan från start. :)


I dag börjar min nya mobil funka. :) Hoppas jag, ska kolla upp det innan jag ropar hej!


Skola till tolv, sen bär det av hemåt. Om bilen tar mej så långt, bensinlampan lyser...

Skulle tankat i går(var riktiktig laddad, för ärligt talat har jag tankat en enda gång tidigare i mitt liv...) men Martin glömde lämna tankkortet till mej...

Ska se om han kommit håg det i dag då kanske?


Ja, ja... Nu ska jag leka lite innan jag kör. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards