Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Lisa - 27 januari 2009 21:44

Det finns tydligen nackdelar med att ha en vass(=svinbra) brödkniv.

Man kan skära sej på dem!!! :( 

Ett hack i fingret rikare sitter jag alltså här å väntar.

På vad? Det vet jag inte riktigt, på att jag ska tamej i kragen å gå å lägga mej?

Martin kollar på PB, han har börjat om med den senaste säsongen. Å ser både ett å två avsnitt per dag...

Fattar inte riktigt hur han hinner det, när jag var hemma bloggades det förvisso en hel del om dagarna, men det tar inte i närheten så lång tid som ett avsnitt av PB...?!

Jag hann ju knappt äta ibland menar jag?

Ja, ja. :D Så är det med den saken.


Det jag egentligen funderar på är varför vissa människor känns viktiga att komma överens med å bil omtyckt av. 

Då menar jag inte familjen eller så, utan andra man stöter på i livet.

Undrar just om det handlar om status eller vad? Att vissa vill man bara inte komma på fel spår med, för att denna personen är så omtyckt...?

Jag har ett par stycken speciella jag tänker på, men jag kan inte sätta fingret på varför jag vill ha deras bekräftelse eller va man ska kalla det...

Visst jag vill gärna inte att någon ska tycka nått illa om mej(även fast det inte går att komma i från) men i bland kan jag gå ganska långt för att nån ska uppskatta mej. Märkligt...


Spännande med psykologi så här på kvällskvisten.


 Nu ska jag smörja in mina värkande vader å axel med Aloe Vera Heat lotion å krypa ner, jag lär ju somna snabbt av ångorna, den luktar minst sagt skarpt. :P


O.a.O


Av Lisa - 27 januari 2009 20:11

Min stora pojke, snart ett helt år... Här är han ute på promenad i vardagsrummet..

 

 


Å så en liten åktur. :P

 

Av Lisa - 27 januari 2009 20:08

 


 



Är riktigt nöjd med mitt ny-stajlade ljusfat å nya duken. :)

Har även köpt likadana burkar som vi gav Emelie å Snoff i inflyttningspresent. Jag blev så kör i dem å kundet helt enkelt inte låta bli... Har ingen bild på dem ännu dock...

Av Lisa - 27 januari 2009 19:39

Tjo ho, här är jag. :)

Tror allverligt talat att jag inte har gäspat en enda gång under tiden jag varit i skolan. Det ni, det var länge sen jag sov flera timmar utan avbrott å det märktes tydligen.

En bra å intressant skoldag, men jag har en viss känsla av att mitt intresse(och/eller kunskap) skapar suckande å irritation hos mina klasskompisar. Men vad fanken?! Jag är sån bara, vill lära mej, allt helst. :)


Har även fixat allt som har med skolan å göra, rent prakiskt. Ansökt om plats i de sista kurserna å donat med det. Ska bara flytta över två av mina gamla gymnasiebsetyg till detta nya sen är allt sånbt i ordning.

Har fått min praktikplast med, slipper hemtjänsten å ska va mina fyra veckor inom Landstinget på Distriktmottagningen i stan. :P Ska bli riktigt spännande. :D


Fick efter näsan två veckors jagande tag på chefen på boendet jag vill jobba på i sommar.

Hon kundet inte lova nått, men jag var välkommen att söka?!!! 

SAY WHAT?! Sen när hade de inget å säga till om?

Är bra sugen på att ringa nån annanstans i stället, eller bara sicka in en ansökan till alla jobben å se vart jag hamnar...

Jobbigt å inte veta, hade hoppats på att slippa oroa mej för framtiden, i allafall fram till hösten, men så belv det inte...




I dag är annars en såndär dag när allt å inget bekymmrar mej.

Tex.

Att vi aldrig kan äta när Viggo är vaken utan att det slutar med att vi kastar i oss maten å en av oss har honom i knät. :(

Har provat alla möjliga å omöjliga lösningar, men nix, det är samma visa varje gång. :( Hur ska det gå när han blir större?


Sen tycker jag det är så svårt att veta hur man ska lösa det här med sovandet. Han vägrar va själv, men ska hålla på å leka å greja hur trött han är när vi lägger honom. :S Man är helt slut i kroppen en "jobbig" kväll, när man har lagt ner honom gång på gång. Han skriker om man går ut, å det klarar jag inte att ignorera, han är envisare än mej...

I kväll räckte inte mitt tålamod, jag gav upp å lämnade över till Martin, så somande han på fem minuter! :(


Sen är jag lite ledsen för att en liten del av mej hade sett fram emot att bli lite mer poppis hos Viggo, nu när jag inte är hemma jämt.

Tji fick jag, han dyrkar fortfarande Martin, å kan krypa efter honom gråtandes å bedjande även fast jag sitter å leker med honom.


För att gnälla om en sista grej så har fårr riktigt ont i min vänstra axel. Orsaken, jag har kånkat omkring på en alldeles för tung packing i dag. :( 

Skräp kommvux. :S

Kanske ska fixa mej en såndär dramaten, ni vet en sån väska på hjul som gamlingar har?! :D

På tal om gamlingar tyckte somliga att det var lite kärring-varning på inneskor i dag. Den bjuder jag. :P


I morron är jag LEDIG. Å det är nästan så jag längtar till i morron bitti när jag får vakna å ligga kvar å mysa med mina gull. Sen att jag hoppas på att det ärrunt tio, det är ju en annan femma...

På kvällen ska jag å Viggo till vår fina Malena, lite sent för unge herr Skalman, men det får vi ta. <3


Jag håller på å laddar in lite bilder, ska lägga upp ett par stycken här, som komensation för detta monstar lånag inlägg...

Egentligen kanske jag skulle fälla in dem i detta inlägget... Vet nämligen att det är vissa läsare(i synnerhet en) som inte orkar läsa sånna här långa, bildlösa inlägga. :) kan ge en ledtråd om vem denna person är, namnet börjar på M å slutar med artin. :P

Av Lisa - 27 januari 2009 06:48

Vaknade tio i sex, allämt förvirrad. Va, har Viggo sovit tills nu?

Frågade Martin, å Viggo hade fått nappen vid fyra å somnat om...?!

Kan det va så enkelt? Upptäckte minst en ny tand i går igen, en framtand uppe. :) Den jämte kan med va på G, men jag hann bara lokalisera en innan det var stängt för dagen... :)

Kan det ha varit tänder nu igen som oroar? Detta är ju fjärde(eller till å med femte) på en måndad bara...


Lång dag i dag men det får gå. Håller på å fixar med lunchen här. Det får bli stekt ägg å danskt råg bröd.

Detta eviga kånkande av grejer med. Jag har verkligen fullt på å omkring min bänk, det är pärmar å böcker å jackor å väskor. Kunde vi inte med fått skåp? Eller nått låst kapprum åtminstone? I dag har jag mina foppa-tofflor med mej med å jag hade ju helst velat ha cyklehjälmen när jag cyklar, men det blir liksom för trångt. :(


På tal om det ska jag ju åka i dag. Kände inget i benen när jag gick upp, å velade om jag skulle cykla ändå. Men nej, nu har det kommit känningar å dessutom ska jag testa å vila. Väntar till å med en extra dag med att träna, så torsdag å medel/styrka it is. :)


Nu ska jag ner i källaren å föna mitt hår, vill ju inte väcka grabbarna. :)


Puss


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards