Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Lisa - 21 januari 2009 21:10



Det var tider det, men vem har sagt att det skulle va bättre än sömnlösa nätter å kommvux-studier? ;)

Av Lisa - 21 januari 2009 20:56

När jag kom hem från träningen hade modemet lagt av. :( I detta huset innebär det: ingen telefon, ingen tv å inget internet!

Terkniska problem i vårt område fick jag veta när jag ringde! För vilken gång i ordningen då?!

Jag ska ringa å gnälla lite så fort jag får tid, abonnemanget är liksom inte gratis! *sur-kärring*


Jag ska även ringa å tjabba lite med kommunen. Vi har nämligen fått dagis-plats, på ROSENDAL!!!!:(

Den förskola som ligger allra längst bort från oss. Det tar en halvtimme å gå dit, minst!

Tradigt, jag fattar såklart att det handlar om platsbrist, men jag ska sätta upp oss på kö igen, för jag vill inte ha där!!!!

Tycker det är lite otur att vi önskade dagisplats samtidigt som alla andra här tydligen. :(


Träningen i kväll var lite av en besvikelse, visst hjärngympe-momentet var det inget fel på. Men jag saknade den där syretoppen när det känns som man ska dö å då kommer det lite till...

Hoppas det ökas på efterhand...

Efter idoget tjat från min sida(både här å irl) har mitt värvningsarbete äntligen gjort nytta, Sara å Therese vågade sej med på träningen i dag. :) De va så duktiga så. :)


Jag är lite ledsen just nu, min foundation var slut i lager på Oriflame. :S *sorg*

Får helt enkelt bege mej inom stan i morron å handla mej en annan, kommer säker bli dyrare. :( Men men, vad gör man inte för att bli lite snyggare...


Sen jag kom hem har jag roat mej med att ta en härlig dusch å plockat en massa... Kanske modemet borde va paj oftare, kanske ska tacka BB i stället för att skälla på dem?:D


Nu ska jag lägga mej, skola i morron med... Får se vad det blir för väder i natt... Hoppas på att kunna ta cykel...


Avslutar med den glada nyheten att 10% rabatten från H&M kom i dag, så på fredag ska här beställas. :) Yeeeeah!


Den här bilden är så klockren. :D

 


Av Lisa - 21 januari 2009 15:03

Här är jag i full gång.

Bakar danskt rågbröd, lite plockigt å pilligt, men om ni ska baka ett enda bröd i livet, välj det! :P Ljuvligt gott!

Sen svänger jag i hop en liten kärleksförklaring till Martin, Tosca-kaka...

Kanske jag som hade behövt det i dag men i bland är det som det är...


Metodrummet gick fint, fram tills en gammal lärare dök upp å ville få sitt blodtryck mätt. Såklart åkte jag på det å sjablade mej totalt. :S Så nervös var jag, korkat sånt är. Alltid blir fel även fast man kan egentligen...


Blev bibblan innan jag körde hem. Utanför bibblan ägde ett möte med en vän rum, ett möte som berörde mej så pass att tårarna bara kom.... Japp, jag stod utan för bibilioteket i Karlshamn stad å lipade mitt på dagen. Thats me!?

Det har verkligen hänt nått med mitt psyke på sistone, min empatiförmåga har skjutit i höjden av nån anledning.. På gott å ont kanske? Vad vet jag?

Skit samma.

Summan av det hela blir: Du ska veta att jag finns här för dej, trots att du ibland retar upp mej till tusen å att vi inte tycker lika om allt. Å trots att jag är ibland blir osäker på sannningen... Trots det finns jag på riktigt, å tänker göra mitt bästa, om du vill ha mej! Okej?!


Lite flummigt det där, men men,..


Brädjympa i kväll, ska bli nice. När jag kommer hem byts vi av för då ska Martin i väg träna nämligen. :)


M.a.o om inte Viggo röjjer i kväll kommer det flera rapporter från mej senare. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards