Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Lisa - 9 januari 2009 22:50

Det belv SaTC i kväll med, fem avsnitt. :)

Inget annat gjort, men vi har i allafall vilat. :)

Man blir dock lite deppig av att kolla på deras snygga kläder(å kroppar i kläderna) när man ser ut som jag gör.

Hoppas för allt i världen att tränandet å nyttigheterna gör nytta...


Nu ska jag lägga mej, kalas och fika hos min mormor å morfar i morron, men icke en kaka jag ska ta. Martin får äta i Ronneby så mormor inte blir ledsen. :P

Av Lisa - 9 januari 2009 15:51

Min laga-mat-glädje är som bort blåst.

Den försvann redan inna jul å har inte återvänt.

Har allt lite sorg över det. :S 

Hoppas verkligen det blir bättre snart eftersom jag innerst inne älskar att laga mat.

Nu är jag inte ens sugen på att äta... Trist!





Av Lisa - 9 januari 2009 15:50

Det är frågan..?

Är lite tveksam...

Jag testar detta lite i allafall...

Som ni ser blev det inte rött. :D


Av Lisa - 9 januari 2009 15:29

I dag är en såndär dag när jag hade kunnat sitta klistrad vid datorn å mata in inlägg efer inlägg. Men till skilland från ett år sedan(när vi kunde komma upp i 10-15 varje dag!) har jag fullt upp med annat. Mest Viggo försåss, å det är ju å föredra. :)

Nu skolkar jag från kaoset å sitter här när Viggo napar lite. :)


Jag undrar om jag har alla höns hemma i dag?

Inte ett enda av det jag ville beställa till Viggo var i dubbelstorlek...?!

Så det problem försvann ganska kvickt. :)


Mycket snyggt i bägge katalogerna tycker jag allt, hittade en massa vill-ha...

Får se va ekonomin tillåter senare i vår. :P


För det mesta tycker jag att all tid med Viggo går för fort, han är liksom 10 månader(?!) redan. Men det finns två saker jag verkligen längtar till. Det första är när han kan uttrycka sej så man förstår varför han är ledsen å sen längtar jag till han kan gå, så man kan va ute mer på hans villkor, året runt. Krypa omkring i blöt gräs är ingen höjdare för någon part. :)


När jag pratade med Frida msn innan kom jag fram till att jag inte har nått rött hemma, därför ska bloggen få byta färg strax, om den sen blir röd, det återstår att se. 


I övrigt är jag allt lite avis på Frida, hade hemskt gärna varit mitt uppe i bröllops-planering å allt vad det innebär...

Vår tur med snart kanske? (Liiite pik till Martin där, som faktiskt har sagt ja... :D)






Av Lisa - 9 januari 2009 11:45

Klickade hem den här boken för ett par dagar sen.

Det är en kok/hälso-bok av Anna Skipper, trodde jag. Men det visade sej att hon egentligen bara är medskrivare, å att den egentliga författaren är ingen mindre än Bert Karlsson...

Hur kan jag ha missat det? :)

Har inte läst den ännu men jag återkommer med btyg sen...


Sitter å spanar i H&M å Ellos vårkataloger(Haléns har jag nog råkat kasta...).

Riktigt mycket fint i år till hela familjen. men jag blir lite lack på dubbelstorlekar till barn. Det är ett för stort hopp mellan 74/80 och 86/92...

Jag hade önskat mej rena 86 till Viggo...

Hmmm... Får blir den större storlekn när jag väl ska beställa...

H&M blir det i allafall, men i år ska jag ha tålamod å vänta på den där rabatten som jag vet kommer. :D


Tillbaka till kläderna... :)

Av Lisa - 9 januari 2009 11:10

I natt när Viggo vaknade(natt å natt, klockan var tolv...)fick jag för mej att Viggo skulle somna om och sova i sin säng.

Det kom att innebära en en å en halv timmes lång brottingsmatch, som Viggo tillslut vann på w.o

Jag gav alltså upp, för det enda det resulterade i var mindre sömn till oss båda å en grym axel+ryggvärk för min del. Hänga över i spjälsäng å brotta ner ett gallskrikande barn är verkligen inget balsam, varken för själen eller för kroppen...

Dessutom var tålamodet precis kasst, var helt slut, å frös som fanken...

Inte speciellt lyckat alls...


Nu ger jag mej ett tag fram över, det är bara att inse att sonen är hundra gånger envisare än mamma, åtminstone nattetid...:D

Jag fattar inte varför jag ska ge mej på sånna projekt, bättre vi sover allihopa i stället, i vilken säng kvittar i nuläget. :)



Av Lisa - 9 januari 2009 10:18

Okej, jag är inte känd för att va den mest positiva, men jag försöker hela tiden tänka ett steg längre å va optimsitisk. Jga lyckas inte alltid, men visonen finns i allafall...


I går på träningen var det vissa motionärer som var ganska förbannade på att den nya terminen bara erbjuder ett enda bas-pass.

De menade till å med på att det nya moderna Friskis å Svettis-Karlshamn skulle förlora medlemmar på det.

Jag kunde inte hålla tyst å sa högt inför alla, att gymmix har ju inte heller bas-pass, Asarums gymnasterna möjligtvis...

Det jag menade var förståss att de skulle va glad att Friskiv fortfaranade kör ett bas-pass å ett rygg-pass, vart  ska medlemmarna fly liksom?!

Retar i hjäl mej när folk klagar så på en idiell förening, börja leda själv liksom?! Alla har inte tid att göra det, men de efterlyser ju fler passa i veckan så dom borde ju ha tid!

Sen hur en del skötte kritiken är skamligt... Rösta in mej i styrelsen kanske? ;)

Jag tror på de moderna passen, dvs. bräda och ki-box.

Visst, på brädan har vi inte var sååå många under hösten, men de få som varit där har varut ytterst trogna. :)

Jag ska fortsätta i år med! :)

Vem är med mej? 

Av Lisa - 9 januari 2009 09:04

Blev ganska besviken när jag såg att allt vitt töat bort.

Det hade gärna fått va snö ett tag till för min del.

Men, men, nu kan jag börja cykla till skolan som planerat i allafall. :)


Inga planer för dagen mer än handling. Tradigt att vi inte kan göra det nu, men har man ingen bil hemma så...

Sjukt vad man vänjer sej vid det alltså, jag tycker det är SKIT-tradigt att inte bara kunna köra i väg så där spontant..

Vi kan ju gå, men Viggo ylar ju i vagnen så det är inte så kul...

Hade behövt köpa födelsedagspresent till Bill, men det får jag ta på måndag.


I går skulle jag göra deg 1 till ett danskt rågbröd, men jag kom inte så långt för det skulle innehålla hela två msk salt, tror ni vi hade det? Nix, bara kvarnsalt här..?!

Vilka normala männsikor har inte vanligt salt hemma? Vi, tydligen... :)


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards