Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Lisa - 6 januari 2009 19:45

Såhär snyggt är det nu när det är klart. :)

En annan större fåtölj är det enda som fattas.

Men det är ju inget akut ännu! :)


 

 


Av Lisa - 6 januari 2009 16:47

Här kommer bilder på vardagsrummet, nya gardiner å blommor å sen mina mästerverk till blockljus hållare. Ignorera lampan på mitten bilden, den är bara provisorisk... :D


 

Av Lisa - 6 januari 2009 16:15

Viggo har somnat(liiiite sent ja...eller tidigt, det beror på hur man ser det) å Martin är på Coop för andra gången i dag. Om det är öppet nånstans har han en grekisk kebabsallad me sej hem...

Sitter alltså här å skräpar i brist på annat.

I morron ska Martin jobba igen, så tradigt. Men så är det ju bara...


Martin försöker få i gång den lilla tv:n, det är därför han är på Coop igen. Innan i dag köptes det digitalbox, å nu måste vi ha en bordsantenn. :P

Får se när han behagar dyka upp...


Känner mej lite off, så det blir ingen träning. Nästa vecka satsar jag dock på två pass...


Bla... Bla...Bla...

Av Lisa - 6 januari 2009 13:49

Hell yeah!

Finito, slut, färdig! :D

Alla tre uppgifterna är klara!

Nu ligger fokus på att plugga till provet, men det ska nog gå fint det med! :) Har jag bara varit på lektionerna å lyssnat brukar de lösa sej ganska automatiskt.


Tror jag ska belöna mej själv med en lång dusch innan jag efterlyser grabbarna. Känner mej lite frusen tycker jag...

Ska bara dricka upp kaffe å flumma lite här en stund till. :)


Vår verklighet är verkligen här nu, snart börjar jag skolan på heltid(har i allafall hoppet uppe).

Sen kommer det gå fort tills Viggo är ett år å ska börja på dagis.

Min stora pojke, det händer nya grejer varje dag nu tycker jag.

Så underbart.

Favorit sysselsättningen just nu är att banka, på allt å inget för att höra hur det låter. :) Häftigt när han är så medveten. :D

En riktig pappagris är han med, kan krypa efter Martin å pyla efter att få komma upp trots att jag är på golvet å leker med honom. :) 

Men det kan jag ta, tycker mest det är roligt att han är så bestämd å envis.


Nått jag som jag har märkt är också att Viggo inte provar sej fram. Utan han gör inte nya saker överhuvudtaget förrän ahn är säker på att han kan. Han kröp "riktigt" direkt å när han lärde sej stå så kunde han det liksom utan å vingla. :) 

Jag tror han släktas lite på mej, hatar å misslyckas så man chansar inte innan man vet. :)


Anyway, vilket fullkommligt ointressant inlögg det här blev för er andra...


Dusch nu eller..?! :D


Av Lisa - 6 januari 2009 13:00

Martin å Viggo har flytt upp till M å P å jag har satt på kaffe.

Har en uppgift kvar, å trots att jag tycker att det har gått ganska fort har jag ändå suttit i två timmar...

Å vad skönt det känns att ha det överstökat. Å att kunna lämna in i tid. :)


Är sugen på å träna i dag... Det är Medel-Station i kväll på friskis, men vi få se hur det blir med den saken...


Nej, sista rycket nu...

Av Lisa - 6 januari 2009 10:53

Jupp, plugga var det...

Ska bara skriva här lite innan tänkte jag. :)


Har kommit på att den här kylan inte gynnar mej på nått vis.

Jag har inga kläder att ha:

ingen riktigt varm jacka

inga termorbyxor

å inga skor som är det minsta fodrade. :S


M.a.o jag får helt enkelt hålla mej inne om jag inte ska frysa i hjäl.

Idén att cykla till skolan får jag nog skjuta på, för även om jag hade ägt varma vinter kläder å om cykelvägarna är sandade så kan jag ju inte komma till skolan i full mundering. Har ju inget eget skåp eller så å klassrummet å på min bänk är fullt som det är.

Inte kan man ut å gå heller... 

Varför köpte jag inte termobyxor å jacka i Ullared? 


Har tre uppgifter att skriva, det borde gå ganska smidigt eftersom jag har skrivit stödord å sånt. Men jag gjore en fasansfull upptäckt i går kväll... Vi har ju prov redan på måndag...?! Ihhhh. :(

Inte mycket å be för men jag säger bara: Bye, bye MVG... :(

Martin ska jobba onsdag å fredag med så det här är enda dagen jag kan plugga på dagtid. Visst Viggo somnar i vettiga tider så kvällarna är ju fria, men hur snabb är hjärnan då??


Nu finns det inga ursäkter... HEJA MEJ!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards