Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Lisa - 1 januari 2009 19:43

Så sent som till förra året ansåg jag faktiskt Nyårsafton vara ganska överskattad. Bara en massa fylla å för höga förväntningar.

Jag hade dessutom jobbat de tre senaste åren, helt frivilligt å det säger ju en del. :)

Men detta året känns det helt annorlunda,å ja, snarare helt omvänt.

Hela idén med att man under en enda natt får en ny chans, nya möjlighter å ny framtidstro är ju genigalisk!

Att det dessutom är en möjlighet för oss vardagsmänniskor att få klä upp å oss riktigt ordentligt å att äta minst tre-rätters middag, det är ju toppen. :D


Att man sen kanske förstorar upp förväntningarna på det nya året å alltid lovar mer än man kan hålla, det kan kvitta. I dag är allt möjligt! :)


För att få lite mer press på mej så tänker jag därför, helt ärligt ge er alla mina löften för 2009!

-Gå ner de resterande gravid(?) kilorna jag kånkar omkring på.

-Sluta hänga upp mej på småsaker, inget mer höna-av-fjäder eller katastroftänk.

-Inget mer j*vla armtryckande, i'm done!

-Älska mer, eller ja, visa det bättre i allafall!


Det var de jag kan komma på nu i allafall, det dyker säkert upp ett tio-tal till under sömnlösa timmar. :)


------------------------

Så då var det avklarat.

Dagen i dag har varit lugn. I förmiddags gjorde vi som alla andra å vandrade bort lite ångerst i det fina vädret. Körde till Nytorpet med M å P, lyckades hitta en bra vagnrunda, behövde bara vända en liten gång. :) 

Mycket härligt även om Viggo protesterade högljutt en bra bit innan han däckade. :)

 


Hade planerat lite lugnt plockande  resten av dagen, men det blev inget med. Vi fick besök av Viggos farmor i stället. Så vi tog det bara lugnt å gjorde ingen ting i tre timmar. Känns inte så bra nu, men vad är det egentligen man har å göra hela tiden? Vet inte faktiskt...


I morron ska Martin jobba. :S Känns mindre kul, men det är ju bara i morron sen är det helg igen så det får väl gå. Gillar att va hemma allihopa å vill gärna passa på å njuta för om tjugo-dagar är min mamma-ledighet historia. Om inte Martin får mera jobb vill säga...


Snart sängen nu, i kväll ska det bli tidigt, inte för att jag är trött eller så, för de dagarna har gjort sitt, men för att det är skönt å sova. :D


Av Lisa - 1 januari 2009 19:04

Som utlovat kommer här en resume över gårdagens firande. :)


Såhär fina var vår lilla familj. :)

Til festsällskapet till hörde även Mamma, Pappa å Stina å även Gurri gjorde oss den äran att delta. :)

Självklart var det mesta firandet koncentrerat kring mat, som vanligt när famijen Arvidsson samlas. :)

Förrätten stod Buffi å Bill för, skagenröra på en salladsbädd å med underbara krutonger, högsta poäng från samtliga. Utom Gustav då, han satsade på Grillchips som förätt han. :)


Viggo orkade hålla sej uppe även under varmrätten, som bestod av fetaost inbakad fläskfilé, potatisgratäng å rödvins-sky med sallad å oliver som tillbehör, även här var kockarna Stina å pappa. Det blev det dock inte en bild på, men jag kan lova att det både såg gott ut å smakade ljuvligt. :P 

Jag tror dessutom jag åt flest oliver, inte mindre än femton stycken, tätt följd av Buffi som fick ner tolv. :)


Efter middagen var det lekdags, eller ja, det är det egenligen mest hela tiden, han behöver inte precis anstränga sej för att få uppmärksamhet familjens yngsta. :)


Efterrätten, min New York Blueberry Cheesecake, var också en full-poängare. Riktigt lyxig å skitgod om jag får säga det själv.

När efterätten var avklarad övergav Gurri oss till förmån för JVM i hockey. Vi andra gav oss i kast med Monopol, som pappa tillslut vann en jordskredseger i. Jag satt mest med en massa pengar utan en enda stad kvar att köpa, liiiite drygt tillslut. :)

Efter spelet hade vi en och en halv timme å slå i hjäl.

Då roade vi oss bland annat med sånt här------->


Skrattade gjorde vi kan jag lova. :)

Nångång skulle man filmat en av våra tillställingar, ingen är riktigt klok. :D


Å som ni säkert hajjar var alla vääääldigt mätta.

Här ligger till exempel Bill å mamma, även kallad hamburgaren efter sitt val av spelpjäs i Monopol, å tar igen sej. :P

Vad ska jag säga? Det är bra med mycket golv-utrymme. :)


Viggo vaknade tjugo i tolv, å kunde inte somna om pga. smällandet.

Så han å jag firade tolvslaget i hop, inomhus. :) Vi drog fram en fåtölj till fönstret å tittade på rakterna, på behörigt avstånd, skönt det. :)


Efter tolv-slaget drog sej gänget hemåt, å vi gick såsmåning om å la oss. 

Är väldigt nöjd med kvällen, men det märks nästan va? :)


God fortsättning! :D







Av Lisa - 1 januari 2009 09:47

God morron världen! :)

2009, jaha så är det verkligen dags för vardag å ett nytt år. Med nya möjligheter. :) Härligt!


Gårdagen var toppen bra som sej bör, men det skriver jag om senare! :P


Eftersom jag detta året inte kommer va det minsta trött ska jag inte älta om det, men jag somnade halv två å steg upp halv åtta. Släppte ut en överkissnödig katt  nånstans där i mitten. Men som sagt, jag är pigg som en mört. :) Bra nyårslöfte det där. :)


Å på tal om det så är det snart dags för en rejäl frukost á la GI. Ägg å Bacon it is! :)

Är vrålhungrig, men Martin fick sovmorron så jag har väntat på honom. :) 


Ha en bra nyårsdag allihopa å glöm inte bort Ivanhoe i eftermiddag. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards