Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Nyår nästa...

Av Lisa - 26 december 2008 20:07

För det första, är det nån som fattar att det är fredag i dag?!

Känns som söndag för mej i allafall...

Riktigt irriterande, känner mej stressad, för ingenting! :S

Ja, ja, anyway...

Ringamåla vann inte en enda match, men Martin blev två målskytt å räddade en straff! :D Det ni, han fick rycka in när den ordinare målisen blev utvisad.

Engagerad sambo som man är stod jag på läktaren å SKREK! med Viggo på armen  :)

Det var ganska mysigt ändå, det är ju trots allt lika mycket traditon som självaste julskinkan. :D

Alltid trevligt att träffa Malena Bejbi med ju. <3


Det fick bli en sista pizza i kväll innan nyårslöften å allt vad det innebär.

Gustav joinade förståss. :)


Har precis spelat mitt livs första Monopol-omgång. Martin fick det av Stina i julklapp. Som han har tjatat om detta spel, han kommer nog älska henne för evigt nu när han fick det. :D

Jag har alltid hävdat att det är skittradigt å vägrat prova innan.

Måste erkänna att jag faktiskt hade fel, det var ju riktigt skoj. :)

Hux flux hade vi spelat i en å en halv timme. :)

Jag lyckades till å med ta hem segern, inte illa för att vara första gången. :D


 

Gårdagen var som sagt helt underbar. Vi spelade spel som tokar å det var som det är mest när hela familjen Arvidsson samlas, högljutt å förbannat roligt. :D <3

Åt lutfisk-middag, som för alla utom Martin innebär spätta i citron i ugnen å potatis,vit sås å ärtor. :P Alla var svinmätta efteråt, men det blev ändå jul-cupcakes å godis till spelen. :)

 

Fick toppen klappar med. Kakfat, grytlappar å förkläde.  En matberedare, Leilas A pice of cake. Å sen en muffinsplåt på impuls. :P

Sa till pappa att jag borde önskat mej det nu när jag har Leilas recept så lätt-tillgängliga, då plockade han fram en han hade köpt för länge sen som jag fick. :) 

Sen fick jag ljus av Gurri å en jätte-handväska å en tröja av Stina; bägge två var underbara. :D

Troligtvis har jag glömt en hel del. :D


 

Martin å Viggo fick också en massa fint, verktygslåda till Martin å en gul/svart ryggsäck från affären Affären till Viggo bland annat...

:D Vi spelade julkapps-spelet, Martin vann en såndär hårkliare man kan köpa på marknad, som visade sej va en riktig favorit. :)

 

 

Resten av familjen verkade med nöjda med sina klappar. Roligt! :D

Stinas väckarklocka med tak-display som hon fick av oss var dock ingen höjdare, men det ska vi ordna till. :)






På julafton blev det en fåtölj å presentkort på Ikea. Å en massa till Viggo med såklart. :) Det var också en fin-fin dag, med julmat i mängder å tomte. :) Spelade även då julklappsspel. :)

Fick dock inte en enda bild på Viggo i hans första handsval av finkläder, för precis närjag skulle sätta mej till bords satte han slem i halsen å kräkte ner hela sej, så de kläderna åkte i tvätten ganska tidig. :S Å inte heller en enda bild på mej själv, som vanligt.  Men men...

Nån annan har säkert nått. :)

Den här på Martin blev i allafall bra. :)



 Tack så hemskt mycket för allt fint vi har fått! :D


I morron är det middag hos mamma å pappa som gäller, igen. Å det bjuds på inget minde än lutfisk, igen. :D  Ha, ha! Farfar är där å han gillar det så därför blir det samma ska igen. :P Tror inte att någon klagar precis eftersom det är såååå gott, med spätta alltså. :)


Nu ska jag se om jag kan hitta mannen min å va lite social. Gissar på att han sitter nere vid tv:n. :)


God fortsättning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards