Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2008

Av Lisa - 21 november 2008 15:18

Lagom till jubileumet(stavas det så?) måste jag damma av den här bilden igen. :D Ha, ha! Den äger!



Av Lisa - 21 november 2008 15:15

Frågan gällde såklart en aktivitet/nått mysipys på kvällen.

På natten vet väl alla vad vi ska göra...?

Sova såklart. :D

Av Lisa - 21 november 2008 14:53

Trött, trött,trött...


Känns som att man har varit på äventyrsbad hela dagen, när det i själva verket år en halvtimme i en varm bassäng... :P

Men det är en sån urladdning, mycket å tänka på å mycket som ska klaffa.

Det kändes bra i dag i allafall, å roligt... Men mycket är svårt tycker jag, allt med dyken å så... Men som sagt, det var roligt i dag. Hopp från kanten å så. :D


Viggo sover å Martin är inte hemma än. Kollade precis tv-tablån för jag är faktiskt sugen på att ligga lite på soffan. Men, nej, det var inte ett skit. Får väl kolla på nån serie på dvd i stället... Kanske skulle ge mej i kast med PB? Då har jag å göra, tre hela säsonger. :) Eller gör nått annat...


Borde rensa i rövarkulan, men jag vill vila lite först...


Nu en fråga till er mina kära läsare, har ni nått förslag på vad jag å Martin ska hitta på i morron kväll när vi är själva hela natten, för första gången på nio månader? :D



Av Lisa - 21 november 2008 09:56

Jag tjuv-vägde mej...

Har gått upp ännu mer...

Visst jag åt på MAX i går men come on?!

Lite resulat tack!!!

Motivationen minskar verkligen om det inte händer nått alls...

Whats the point liksom?

Skit också, jag som har skärpt till mej annars, med motionen å så...

Får bli en promenad när Viggo vaknat..

Undrar just hur glad han blir över det? Inte jätte antagligen...

Av Lisa - 21 november 2008 09:32

Sitter här mitt i byggarbetsplatsen å är uttråkad.

Har inget å göra alls, å det är lite ensamt nu när Viggo sover å Martin inte är hemma.

Man vänjer sej lätt. :)

Nästa vecka ska jag på möte i skolan, så jag har kanske sett det sista av min mammaledighet (för den här gången :D) snart...

Eller i allafall i januari...

Mysigt att va hemma allihopa fram tills dess, hoppas det blir så...

Hoppas såklart att Martin får tillbaka jobbet snarast, men jag syftar mer på att jag kan börja lite lätt med skolan å inte full speta direkt...


Känner mej ändå lite vemodig i dag. Vet inte varför...

Men det blir säkert bättre när jag får nått å göra. :D


Av Lisa - 21 november 2008 09:04

Jag har faktiskt utmanat vidare... :D

Bara Anna som har nappat hittills.

Det låter kanske trist med "kedjegrejer" på bloggen, men denna utmaningen var faktiskt kul. :)

Av Lisa - 21 november 2008 08:50

Sofie-----> När Martin öppnade persiennen i morse sa han redan innan: ska se om det har kommit nån snö(han är en sån riktig läsa-vädet-i-tidningen-nörd).

När han sa att det hade snöat sa jag emot å liksom fan va du ljuger, det har det inte alls, utan att ha tittat. Han gav sej å sa att då måste det ha varit väldigt kallt för det är jättemycket frost. :) My misstake, snö var det! :P


Nästa helg är det första advent. Det innebär farmförallt två saker, jag har en herrans massa fönster att putsa i veckan å vi behöver även en herrans massa stjärnor. Hade tre fönster i lägenheten ähr är det nio stjärnor som behövs. Martin har lovat mej några nya i förlovingspresent. :D 


I morron ska Viggo sova hos Stina. :) De kommer ha dö-mysigt, ska köra in Viggo vid fyra tiden när Stina slutat jobba.

Frågan är bara vad ska vi hitta på här hemma så vi inte längtar i hjäl oss? :P


Tror inte vi har nått alls planerat i helgen utöver Viggos sleep-over. Är det möjligt?

Kanske skulle ta å städa? Har fortfarande inte blivit av...

Så typiskt att när man är hemma bägge två ska man göa så mycket annat innan städningen. :D


Inte mycket mening att skrubba förrän Martin slipat klart i vardagsrummet ändå....

Han har vävat lång väggen, men såklart är väven slut nu å det var beställingsvara. Övervägde att ta en annan sort på resterande väggar men nej, vi beställer en hel rulle, ska ju ha det i mellanrummet med såsmåning om..

Hämtade nya färgprover i går. :P En massa gröna å tre röda faktiskt. :D He, he,jag ligger ett par år före i renoveringsplanerna. :D


Lite mer kaffe på det ja?! :D

Av Lisa - 21 november 2008 08:18

Den första snön har kommit över Asarum i natt.

Det ligger fortfarande lite vitt kvar på gräset å gatan. Mysigt tycker jag allt...


Det har hänt nått med strömmen här. :S Martin stötte i mot ett uttag med en spackel så strömmen gick. Men det är ingen propp som är sönder men ändå ingen ström på två uttag i vardagsrummet å hela gillestugan...?!

Mycket märkligt, måste blivit nån konsig kortslutning...


I dag ska Martin till Mien å vi ska bada. Har fått mail tillbaka från instruktören om att "denna gången var jag inte ensam om att reagera"  å att praon aldrig mer ska ha grupper själv...

Alla påstår dock på simmet att det är fler som har klagat innan, som vem som ljuger kan man ju fundera på....


Nu ska Martin åka....


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards