Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 september 2008

Av Lisa - 23 september 2008 17:16

Det första vi gjorde när Stina anlände va att ta en snabb kopp kaffe. Sen bestämde vi oss för att cykla till Ica å hämta hem ingridienser till en fruktsallad. :D  Sagt å gjort, vi trampade upp å köpte en massa exotisk frukt.

Hemma igen gjorde vi varma mackor till lunch. Vi över år en aning, men gott var det. :P

Fruktsalladen högg vi in på för en stund sen, med vispgrädde till. Jammi! :D


Martin var bara hemma en snabbis å är nu å servar bilen. Vi var duktigt besvikna att han inte gick in i köket. Stina har nämligen satt upp denna bilden på kylskåpet.

För er som inte ser det så är det ett tidnings-urklipp på Sofi Fahrman, ett av Martins stora hatobjekt. :D Vi tycker såklart att han reaktion ska bli skitrolig. Å bilden har suttit där halva dagen, men som sagt, han satte inte foten i köket. :(


Annars har vi en toppen dag. Stina har lekt med Viggo å han har skrattat på var på superhumör hela dagen. 

I bland är livet verkligen toppen!


Av Lisa - 23 september 2008 11:00

...vi skulle göra i dag?

Känns som att jag har missat nått...?


Har i vilket fall som helst peppat Stina till att slita sej från städningen å komma till oss. :D Hon har en egen cykel numera så hon kan komma i ett nafs. :D


Vi vet jag att jag är impuls-shoppingens drottning(fem grejer på inköpslistan som slutar med 600 kronor). Ett av mina senaste(inte det senaste dock; två diskborstar för 15 å två blockljus i går...:D) fynd är faktiskt det mest galmorösa som har kommit i min mammaväg på länge. Dove Summerglowlotion, precis vad min sladdriga precis-fött-barn-kropp. Lite färg på huden gör i alla fall min gråa vardag lite snyggare. :D Å inte farligt dyr var den heller. :D

Go and get, mer vardagslyx åt mammorna! :D

Av Lisa - 23 september 2008 10:41

Underbara pojken!

Av Lisa - 23 september 2008 09:49

Ny dag igen. Allt pinnar på...


I dag är min son 7 månader. Det har gått för fort.

Den senaste månaden känns dock inte så speedad. :)

Snart måste man verkligen börja tänka på vad som ska hända sen, efter det här mammalivet...

Majsan blir 3 månader i dag, men framför allt fyller Anna 23 år! Grattis!


Undrar just om Bill är ledig i dag? Är sugen på lite sällskap...


är även väldigt sugen på att åka till Karlskrona när pengarna kommer. Jag har en massa sånna där poängcheckar på H&M, allt som allt på 200 kronor. :P Vill kolla om de har min polo i nån annan färg i butiken med, inte bara på nätet...

Babyproffsen hade med gynnat att besöka. Vill dock gärna att vi ska åka hela familjen. Men helgerna bokas så snabbt med annat. 

Den kommande är verkligen smockfull. Farmor-besök å familjemiddag, kalas å fotbollsmatcher...

Får se om vi hinner nästa i stället..


Nu ska jag kolla på gårdagensavsnitt av Singelmammor... :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards