Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 september 2008

Av Lisa - 4 september 2008 20:02

Jag är helt i chock, la Viggo i hans säng kvart över sju, tjugo i sova han... Inte ett skrik å ingen napp i munnen...?!

Satt bara jämte på en stol, men ingen sång eller nått krävdes...

Min duktiga pojke.... <3 


Rubriken syftar förståss på att ingen som inte har barn å helt plötsligt(efter en herrans massa månaders väntande) har sin bebis hos sej vet hur man på bästa sätt ska göra med det lilla livet man har fått...

Okej, man kanske vet, men man kan ingenting, framför allt känner man ju inte barnet i fråga...

Inte konstigt att man i bland känner att man behandlar det lilla livet som en försökskanin i stället för ett barn...

Så mycket man ska prova å göra annorlunda osv..


Martin å jag har olika tankar om när(å om) man får sitt andra barn. Han tror att det första känns mer speciellt å att det är roligare första gången. Jag är av motsatt åsikt. För mej tror jag att det med barn nummer två skulle kännas mycket bättr, man slipper göra misstaget att vara osäker på sin kapacietet, för (förhoppningsvis) har man ju tillslut lyckats någorlunda med sitt första barn... Hänger ni med...?


Angående det här med fler barn så trode jag faktiskt att jag skulle va nöjd med ett. :) Men nej, jag vill gärna ha fler, nån gång, om jag kan...

Mycket för att kunna njuta av den första omvälvnade tiden, Viggos första månader mådde jag ju mest ganska mycket skit... Men också för att Viggo ska få bli storebror å för att det är förbannat kul å helt underbart å ha barn. :)

Jag är så lycklig för att jag bara har ett barn, då vet jag säkert(om det går vill säga) att jag har ork å plats för fler... Om ni fattar vad jag menar..?


Nog flummat om den saken. Nu fokuserar jag på Viggo, det räcker. :)


Jag har ju glömt att berätta att Viggo har ätit fisk denna veckan. Han älskar det! :) Så underbart å se det där lilla gapet... :)


Jag har mailat de på babysimmet igen, för vi är piggare bägge två, å jag har ångrat mej å vill dit... Får se hur det blir med det hela... Hoppas jag får svar i morron förmiddag..




I dag har jag varit grymt uttråkad. Har varit hemma hela veckan. Blir riktigt tröttsamt i längden att inte ha nån å prata med. Visst, Martin på kvällarna, men han har mest håltt till i Viggos rum å donat...

Lite därför jag vill bada i morron med, nån vuxen å prata med!!!

Viggo är såklart underbar att vara med, men hans konversationsförmåga är inte så utvecklad... :)

Typiskt att Stina har varit i väg just denna veckan...


Nu ska jag pyla lite. Nu har jag förvisso betydligt mer vänner än jag har haft nån gång nästan. Men ingen såndär riktig bundis, som man ringer å umgås med familjevis heller... Kunde varit kul... :S


Martin tränar, men han skulle va hemma till Heroes...

Jag ska ta mej nått å äta, hade bara korv hemma, ingen höjdare så jag åt bara två mini... Hungrig alltså...


Over and out... :P

Av Lisa - 4 september 2008 12:46

Börjar med det tradiga dock, det blir inget sim för oss i morron. Ska maila återbud nu... Vi för dassiga, bägge två...

Får se hur det blir med Terassen, alla bara tjatar om at det är såååå viktigt å nödvändigt, å det kanske det är med. Kanske inte för min egen del, men för vår del, alltså min å Martins... Inte så kul att va ute bland folk i mitt tillstånd, å om smaken försvinner ställer vi definitvit in, lägger inte femhudra på en middag om jag inte kan känna hur god den är. :)


Natten har varit bättre än vanligt, bara tre matningar, eller kanske bara två...?

I vilket fall som helst har mitt lilla gryn somnat om utan att vilja leka... :) Skönt!


Å som rubriken syftar på kan man verkligen skratta i hjäl sej i bland.

Till exempel när Viggo tappar sin napp å ska sätta in den i munnen igen. Han kan det inte! :) Han plockar upp den som ingenting(och ser den på hundra mil avstånd :)) men han lyckas bara inte att sätta den rätt i munnen. Så han suttar på alla andra håll i stället. :) Så grymt gullig. :)


Det hände en anna kul grej sist vi var hos M å P. Mamma kom med en bok där det var en massa kuliga bilder som gömde sej under luckor.

Innan hon började läsa för Viggo varnade jag henne å sa akta så han inte får tag på en lucka. Fick till svar att den här boken hade hängt med länge å tålde det mesta. Tror inte de hann längre än till sidan två, sen fick Viggo tag på en lucka så slet av den. :) Å så var det med det liksom. :) Ha, ha! Jag skrattade länge kan jag lova...



Vi har cyklat en liten runda i dag, tycker verkligen det är skitroligt. Viggo med, men jag vill inte ta för långa rundor, är tydligen jobbigt för hans lilla rygg. Måste investera in en mössa utan knopp på, å varma strumpor till Viggo, så han inte fryser när det blir kallare ute...


På lördag är det dags för Familjen Arvidssons årliga kräftskiva. :) Den enda skillnaden är att i år äger den rum här hos oss. :) Hoppas på lite varmare vindar så vi åtminstone kan sitta ute till å börja med, men jag är inte så optimisktisk där tyvärr... SKa köpa hattar å donigar i allafall, inget mesande här inte All in är det som gäller. Martin har lagt Svenska nubbar på kyling med. :) 


Hoppas vi ska va friska till söndag jag å Viggo, så vi kan gå på kalas... 


Hej på en stund... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards