Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Lisa - 21 augusti 2008 21:16

Ååååh vad snabbt det går, swich sa det sen var min lilla gosse nästan ett halvår!!!


Vad hände? Från detta lilla minibarn....

Till en riktig pojke...


Jag har ett underbart liv. <3


Av Lisa - 21 augusti 2008 20:10

Ja, tålamod var ordet.

I dag tröt det riktigt när jag för andra gången skulle försöka ge Viggo mat. Var nära att börja gråta, men jag(lite stolt faktiskt) klarade att hålla mej samman.

Vill inte tvinga i honom mat å skap olust kring ätandet, men guuuud vad jobbigt det är när han inte vill. :S

Känner nästan ångest redan innan vi har börjat måltiderna...

Har kämpat i två månader å det ända vi har uppnått är en tallrik(om vi har tur) banangröt på förmiddagen... Det är ingen snabb process precis... Tålamod var det ja... Vi ska klara detta med!!! :) Keep up the good work...


I morron är det introduktion på babysimmet.

Det ska bli spännande, men jag är redan lite nervös.

Vi ska inte bada förrän nästa vecka, utan bara prata i morron , å köpa badbyxor. :)


På kvällen kommer The Ahlér Family å sover över till lördag. De kommer senare på eftersom Martin spelar match å de skulle träffa lite kompisar. Men vi ska umgås på lördag...


Skulle egentligen gått upp till Buffi i kväll, han var också hemma själv, men han kom ner till oss i stället. :)

Pappa försökte ge Viggo välling(inte med nån ny flaska, har inte hunnit köpa) men han ville inte ha. :( 

Ska testa en helt annan flaska också, men börjar med andra pipar till de vi har, för vatten dricker han mycket bättre nu... 


 Jaha, annars då, känner mej allt lite fattig. :S Men som sagt, jag vet var pengarna tar vägen. :) Å jag kan med ett enkelt(är nått enkelt med fsk?! :)) knapptryck få lite mer i månaden. Ska bara få Martin å komma i håg att ge mej dagar, annars blir det lite svårt. :) Men ja, det blir när det blir. :)


Ganska bra svenskdag på OS i dag, två medaljer å Jörgen höll spänningen på topp. :) 


Nu ska jag dona lite med tvätten... Hej!
Av Lisa - 21 augusti 2008 13:56

Jag ger snart upp att få Viggo att äta vanlig mat. :( Det ända han äter är banangröt, å knapp ens det i bland. :(

Fattar inte varför, har provat allt nu känns det som, men han bara skriker å kniper i hop sin lilla mun. :S

Hopplöst läge... 

Av Lisa - 21 augusti 2008 10:47

Jag ska ta sex mamma-dagar i veckan.

Hade gärna sparat lite, men lite mer pengar väger tyngre...

Men jag sparar i allfall en dag per vecka.

Måste öppna nästa besked från fsk(har varit lite si å så med det innan) å se om jag kan luska ut hur många dagar jag har...

Martin får föra över till mej, har inte råd med att han ska va hemma med Viggo nu, sorgligt men sant... Men han har ju några egna dagar kvar ändå. :)


Det är inte precis så att jag lyxar bort mina pengar heller, kollar man ett kontoutdrag går de så gott som uteslutande till mat... Vi äter upp dem med andra ord. :)

Av Lisa - 21 augusti 2008 09:37

I mellan åt känns det som att den här bloggen, min stora hobby, stiger mej åt huvudet. Känner mej i bland som en missbrukare som bara kan tänka på en sak, att tillfredställa sitt beroende.

När jag inte kan sova för att jag kommer på nått jag "måste" skriva om, eller när jag tar allt åt mej av kommentarer...

Det är i sånna lägen jag önskar att jag kunde lägga ner.

Men som vilken missbrukare som helst är det lättare sagt än gjort.

Har ju svamlat om att en avveckling länge nu å hela tiden bestämt mej för att stanna kvar.

Så också denna gång. :) 


Som jag tidigare har sagt tar det kanske fem minuter å skriva ett inlägg, bättre då att printa ner än att inte kunna fokusera på nått annat. :)

Nu blev detta en väldigt överdriven beskriving, det är inte så att jag inte kan tänka på annat, eller skulle klara mej flera dagar utan att skriva nått.


Blev lite flummigt med det här, men thats me, å missuppfattningar är smällar jag måste lära mej att hantera. :)


So long lovers! :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards