Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Lisa - 7 augusti 2008 22:28

Har under kvällen fått nått så extremt ont i min vänster arm...

Fattar inte hur det kan göra så ont plöstlig...?!

Har tagit en alvedon å hoppas att det har gått över i morron..


I dag har jag å Viggo bestämt att det snarast är dags att åka till Falkvik!

Vi längtar efter Thea och Loke. :) Å deras föräldrar med såklart! :)


Stina har varit hos oss i kväll. Har inte gjort nått speciellt bara slappat loss. 

Martin har tränat å i morron kväll är det match. :( Samma visa tre fredagskvällar framöver. :( Vi kan inte kolla heller. Är inte värt att störa Viggos sömnrutiner för det... 


Viggo äter banangröt riktigt bra nu, men har försökt ge honom potatis ett par dagar nu. Han hatar det, klöks till å med...  :( Får försöka vidare. har blomkål å morötter hemma hoppas att det faller honom bättre i smaken...

Det är alltid nått som ska krångla tyvärr.

På tal om det så är jag ganska pissed på bvc just nu. De menar på att det inte är så viktigt att Viggo äter riktig mat, eftersom han får det bästa alltså bröstmjölk. Men i varenda bok jag har läst i(ja, jag vet, borde hålla mej i från böckerna, ger bara en massa nya bekymmer) står det att från å med sex månader går det inte att leva på enbart ammning. Då anser jag att det börjar brinna i knutarna för vår del..? Eller?

Varför kan de på bvc inte komma med nått konkret råd och/eller åsikt om det hela?!

Det ända tips jag har fått var ett flyktigt kanske han inte gillar burkmat? i dörren på vägen därifrån. Då vänder man inte precis å går tillbaka för att disskutera vidare. I allafall gör inte jag det...

Har mycket mer å säga om hela bvc-upplägget, bvc å bvc förresten, det är ju inte precis bara barn som är patienter hos distriktsköterskorna, men jag är trött å ska lägga mej å kurrera armen nu...





Av Lisa - 7 augusti 2008 16:01

Hela veckan har gått så mycket bättre å kännt så mycket bättre än vad jag trott. Hade ju värsta ångerseten för att Martin skulle börja jobba...

Men som sagt, allt går super.

Just nu känns Viggo som världens lättaste barn(han surar fortfarande med ätande dock. :() Han sover bättre både på nätterna å dagarna å skrattar mest hela tiden. :) Tjohoo säger jag bara. :)

 

Vi har fått plats på babysim med start den 22 augusti. Ska bli super skoj. Hanna å Ahgnes ska gå samtidigt så förhoppningsvis hamnar vi i samma grupp. :) Men jag blev lite nervös för det var en lista med regler bifogade till mejlet i värsta aggresvia stilen. Hoppas vi kan undvika att bryta mot dem, för det verkar inte va nådigt... :/


I dag har Hanna å hennes söt tjejer varit å hälsat på oss. Har träffat Ebba i dag för första gången. :) Så söt så, Viggo gillade henne också. :)


Stina ringde nyss å bokade in en playdate. :) Härligt med lite sällskap i kväll när Martin tränar. Fast det är klart, hon kommer nog mest hänga med lillgrabben. :)


Måste bara säga igen att allt känns så bra, ska det ta fem månader å en extremt jobbig natt(syftar på i måndags) å sen sitter bara rutinerna där, på allvar alltså? En otrolig lättnad att veta när å hur länge Viggo sover på dagarna. Så att man kan få lite extra sömn eller bara nått annat gjort. :)


Hell yeah helt enkelt, life is goooood ;) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards