Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2008

Av Lisa - 4 juli 2008 22:23

För er som undrar hann han hem, nätt å jämt, med en trimmer i högsta hugg! :( Suck säger jag! Psykbryt följde...


I övrigt har det varit en toppen kväll. Maten var lyckad, alla blev mätta å så med. :)

Gjorde ju egen kolasås till efterrätten, den hade man troligtvis kunnat använda som cement eller kanske superlim, satan vad hård den blev! Smaken var det inget fel på, men som sagt konsistensen! Hua! :)

Viggo fick en mycket fin randig body som var precis hans(läs: min) stil, men den var i 68 så det får bli ett byte där. :) Till 80 så kan ha ha den lite senare i sommar. :) Sen fick vi Boda Nova glas(ja Sara hade läst min önskelista. :))  å det fickjag av Marina å Roger också, så det blir byte där med. Känns lite dumt, men vad gör man? :)

Det slutar inte där, fick ett rese-Sverige-spel med, men det ska vi inte byta. :)


Tack så hemskt mycket i vilket fall som helst! :)


Viggo var lite småpylig vid halv tio, men han somnade ändå på 20 minuter. Ella å Axel sov i sofforna redan vid sju-tiden, sötnosar. :) 


Ska krypa till kojs nu, fick bara lite drygt fyra timmars sömn i natt å det börjar kännas... 


Natti! 

Av Lisa - 4 juli 2008 16:15

... kommer våra gäster...

Å var är Martin?!

På Granngården å köper trimmer!!!???

Hundra saker å göra, behöver duscha till exempel...

Men han hinner...?! Eller inte! 

Av Lisa - 4 juli 2008 09:20

Förresten så måste jag ju tala om att det i dag är exakt ett år

sedan vi fick ett pluss på stickan. :)


Här är han nu, fyra månader å mer underbar än vad vi nånsin kunnat ana. :)


Av Lisa - 4 juli 2008 09:13

Antingen läser nån på Sydöstran min blogg å har sett hotet om att byta tidning, eller är det semestervikarier på insändar-redaktionen?! För redan i dag var vårt Tummen upp med. :) Kryss i taket!


Varför ska Martin alltid få rätt angående vädret? I går sa han att det inte var nån menig att planer en strandtur i dag eftersom det skulle bli mulet! Å vad händer? Hela himlen är full med moln. :( Blåser gör det med, vi får väl hitta på nått annat då, jag, Viggo å Gurri...

Undrar just om han är uppe ännu..?


Viggo sover fortfarande,men han är nog snart hungrig... :)


Jobbar Bill i dag tros? Hon kanske vill med på stan? :) Får ringa å terra henne. :)


Jag har sån sjuk träningsvärk i mina armar. Viggo tycker så mycket om när man lyfter honom så högt man kan med raka armar. Gjorde nog det lite för många gånger i går dock. Orkar knappt lyfta honom alls i dag i stället...

Ja, ja, träning är ju aldrig fel, å vad gör man inte för att få ett leende? 


Tvätten kallar... ;) 

Av Lisa - 4 juli 2008 08:30

Halv sju var det uppstige-dags i dag. Inte så sugen, men thats life. :)

Har alltså varit uppe i två timmar redan. :) Viggo har tagit ett bad å nu sover han lite, tror han är förkyld igen. :(

Har hunnit med panikskrik pga. nästäppa redan i dag. Å i natt fick jag ge honom näsdroppar med. :( Stackars liten, det får bli att höja upp sängen igen. Annars har han varit på topp i dag. :) Men han börjar verkligen bli för stor för badbalja, måste rensa avloppet så vi kan bada i badkaret i stället.


I dag ska vi umgås med Gurri, han har dock körlektion till tolv. Funderar på att ge honom skjuts till stan, så kanske vi kan kolla lite affärer under tiden? Känns lite drygt att bara gå här å vänta. Dessutom verkar det som att bebisar inte får va nakna på stranden nu för tiden så vi behöver investera i ett par badbyxor till Viggo.

Ska till Coop med å köpa blöjor å dricka till helgen. Men dit ville Gurri följa med så...

När vi ha handla ska vi åka å bada, eller ja, doppa tårna nånstans i allafall. :)


I kväll kommer Sara, Jeppe, Ella å Axel på middag. Ska bjuda på ljummen potatissallad, kall marinerad fläskfilé med vitlöksbröd till varmrätt å till efterrätt står vi på stort å satsar på Marängswiss. :) Med hemmagjord kolasås, kan ju inte bara ha köpta grejer. :)


I morron kommer Anna å Morgan å Maja. Då blir det paj å sallad å hemmagjort vitchoklad glass med varma bär. :)


Visst det blir kanske lite mycket med gäster bägge dagarna, men jag har verkligen längtat efter att kunna bjuda hem folk. :)


Gillar min nya mobil skarpt, har redan skickat ett mms till Martin(inte fått nått svar dock :().


Gullig som tusan, eller hur? :) ----------------------------->






Nu ska jag slänga i mej lite frukost, sen får vi se hur länge den lille mannen behagar sova. :) Kanske hinner rafsa ner tvätten fårn linan i allafall... :)

Av Lisa - 3 juli 2008 21:30

Den är så gullig :)

Men det kommer såklart ta en hel del tid innan allt är i ordning på den. Kom på en rolig grej till med att ha en kamera som funkar, man kan lägga in bild på kontakterna. :) He, he! Det kunde man inte ens göra med min andra. 

Så nu sitter jag å lägger över låtar. Men jag kommer ju inte använda den att lyssna på musik på, i allafall inte i första taget. Jag har ju en mp3-spelare. :) 


I dag har vi då legat ute hela dagen. Vårt kamoflage/soltält är dock inte ljudisolerat i verkligheten(som sagt, strutsprincipen) så grannarna lär va ganska trötta på min stämma. Jag har sjungt å läst högt å prata med lillkillen non-stop nämligen. :)


Efter jag hade handlat ringde Viggo till mormor å morfar så de kom hit. Gustav å Stina med. :) Pappa putsade fläskfilén(som vi ska ha i morron+potatis-sallad) åt mej, han är så gullig. :)

Sen hjälpte Gurri Martin att såga bänkskivorna som var kvar, så nu är alla bänkskivorna svarta. :) <3


Jag skulle egentligen duscha, men jag sitter här, å pratar på msn.. 


>>>>>>>>>>>>>>>ska bara<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Av Lisa - 3 juli 2008 16:10

Måste bara tala om att jag har hela dagen sett fram emot när Martin

kommer hem.

För då ska jag till Ica å storahandla (gäster fredag å lördag) alldeles SJÄLV! :)

Av Lisa - 3 juli 2008 15:58

Som vanligt när jag å Martin ska "lyxa" till det år gör något utanför vardagen, slutar det som alltid med att vi tillslut inte visste om vi skulle skratta eller gråta. :)


När Martin hade kommit hem styrde vi först mot Ica, där mat å dryck in-

handlades. Jag å Viggo satt kvar i bilen, å när Martin kom ut kom han å tänka på att han(Obs! han) inte hade packat ner muggar. Eftersom han hade köpt en stor flaska vatten å eftersom vi inte var så långt hemifrån körde vi hem å hämtade muggar, å tändstickor, för det trodde jag att han hade glömt. :)


Såklart var grillplatsen jag hade siktat in mej på upptagen, men eftersom vi hade en engångsgrill styrde vi mot den plats vi brukar ligga på när vi är på Boön. Sådär lite lagom offroad att köra med vagnen, Viggo skumpade som tusan för vi tog en "ny" väg. :)

Väl där upptäckte vi att muggarna låg kvar i bilen å att vi hade glömt att ta med nått å vända korvarna med (förvånad någon?:))

Martin hittade dock en liten metallpinne blad grillgrejerna som fungerade utmärkt. :)

När vi hade tänt grillen upptäckte vi att ovanpå allt annat satt mitt i rutten för en orienteringstävling! Å då menar jag verkligen mitt i. Eftersom grillen redan var tänd kunde vi inte flytta oss heller...

Vi grillade, åt våra korvar men körde hem å fikade. :)

Hela kvällen tjatade Martin om att : han i allafall tyckte det var mysigt...

Troligtvis mest för att övertala sej själv(å kanske mej) att det trots allt var en bra idé. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards