Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2008

Av Lisa - 29 juli 2008 21:49

...jag har inget å komma med i dag heller. Inte egentligen.

Men ändå, nu skriver jag i allafall...

Sitter i Gillestugan, har flyttat ner nu. Svalt å skönt, å ny parabol. :)

Martin satt uppe till klockan var närmare ett för att kolla på tv så han är i sitt esse! :)



Viggo har fått spruta i dag, var jätteduktig å skrek bara till lite sen blev han glad igen. Han gillar inte värmen alls för övrigt. :( Var jätteledsen å varm i går kväll... :( Stackars liten...


I dag har  farmor å farfar varit här hela dagen å nu i kväll kom mina föräldar å åt hemmagjord pizza å kollade på Allsång.

Jag bara älskar Babsan, hon(han?) har gjort hela säsongen av Allsång om ni frågar mej. Å i kväll var mina hemliga idoler BWO med. :)


Nej, återkommer vid senare tillfälle, troligtvis... 

:)

Av Lisa - 29 juli 2008 21:47

Kolla där kommer SSRS!!!!<3

Nej Stina, det är ju lotsbåten!

Ja, det är det!


:) 

Av Lisa - 27 juli 2008 21:16

...eller lust å blogga, där av min frånvaro i går å hela dagen i dag...

I dag orkar jag knappt inte heller, men en liten kortis känner jag mej nästan skyldig att slänga i väg...

Vi ska faktiskt lägga oss nu, å i dag ska vi inte bara en massa innan, utan det är sängen som gäller, basta!


Gårdagen var toppen, Boön å syskon-dejt. :)

Dagen i dag har spenderats hos familjen Ahlér på Hasslö, mysigt så det förslår. :)  Viggo har varit i sitt esse å allt har gått toppen. Viggo å Hanna hade sin första kusin-fight, de badade tillsammans i Hannas pool(underbara bilder kommer) å Viggo skulle promt ha den gula fisken som Hanna redan hade i handen. Så nu börjas det. :) Vilka sötnosar. :)

En underbar dag på alla sätt å vis!

Men som sagt, trötta är vi...


Tar tillbaka det där jag skev nyss, Martin ska bara måla över spikarna i golvlisterna i källaren. :( Men sen så...



Av Lisa - 25 juli 2008 22:02

Japp, här sitter (alternativit ligger) vi i soffan å varvar ner efter ännu en dag. Mellan oss står en skål som innehåller en 83-kronors påse med Reptilgodis(äntligen). Må va hänt att vi överdrev lite, kommer käka lösgodis hela veckan. :) Men det är(läs: var) gott. :)


Jaha, vad har vi gjort i dag då...?

Martin har lagt golvet klart i gillestugan så snart ska möblerna flyttas ner. Jag har varit på Ica å källsorterat å pantat:)

Har även hunnit ta ett dopp i Ytter Vägga(jag alltså, inte martin), i samma veva var vi på Färghuset å Hemmabutiken. Viggo badade i sin pool i trädgården han. Så jäkla gullig. ;)

 


Vi lyckades tima in middagen samtidigt som Viggo skulle äta kvällsmat å sen sova. :( Måste skärpa oss å äta tidigare så det inte blir så rörigt. Jag offrade min middag å han somnade lungt å stillsamt ändå.


Efter middagen var det då dags! 

Jag har nämligen övertalat Martin att måla om trappräcket till yttertrappan. Inget konstigt med det kanske, men den stora grejen med det hela var att jag även lyckades övertala han målaren att jag skulle stå för arbetet.

 

Så i kväll har jag målat nästan hela trappräcket själv. :) Jag är himla nöjd med mej själv måste jag säga. Martin (och innerst inne jag själv med) trodde nog att jag skulle ge upp ganska omgående, men icke! :) Å inte blev jag sur när jag fick tillrätta visningar heller. Det ni! inte illa!

Martin tycket till å med att jag var duktig. :) 

Det ska målas en gång till, så det färdiga resultatet får ni se i morron. Men jag kan avslöja att den blir grå. :)


Morrondagen är fullbokad. Förmiddagen ska spenderas på Boön med Anna, Morgan å Maja å eftermiddagen är helt vigd åt Bill-umgänge. :)


Är väldigt trött vill jag lova, dagen startade ganska tidigt som vanligt. 

Så det blir sängen snart känner jag... 

Av Lisa - 24 juli 2008 21:52

Så här ser det ut, nu när det är klart i sovrummet...

 

Av Lisa - 24 juli 2008 21:36

Vi hann med allt vi skulle i morse, inklusive att plocka upp Bill å ta med henne till Asarum. Var i Köpegårda vid kvart över tio, inte illa pinkat alls. :)

 

Det var underbart ute på havet, lite väl blåsigt vissa stunder men soligt hela tiden. Solen har tagit ganska hårt på mej misstänker jag. :/ Men ja, det var det värt. Hittade en liten björk som skuggade åt Viggo med så även han hade det prima. :) Fatta vad mycket packing det var i den lilla båten. :) Såg ut som att vi skulle spendera fler dagar ute på ön. :)

Självklart badade jag, det var drömlikt härligt! Jag älskar havet. :) 


Vi kom hem vid fyra tiden, sen ahr vi mest rännt omkring. Martin har lagt golv, som det för övrigt inte var nått fel på. Snyggt värre blir det. :) Själv har jag planterat mina blommor. :)

 

Tror det kan bli ganska bra. :) Önskar vi hade en annan ute-lampa bara (blomlådan hänger precis under den). Den vi har nu är duktigt ful nämligen. Men det är på g. :)


Å vad det är mycket man vill ha hela tiden.

Jag vill exempelvis ha följande: en halkmatta till badkaret, fler blomlådor, ett planteringsbord(har hittat ett "billigt" på Coop-bygg, men var finns närmaste sånt?), en magnet till att hänga knivar på väggen, en större OBH Nordica gryta och en massa ur den nya HM-katalogen...

Rik skulle man varit... ;)


Nu ska jag smörja mina drabbade axlar å lår med Aloe Vera sen blir det sängen...

Förresten har Viggo sovit bättre sen, i stugan också. :) Bara upp två gånger i natt. :) Somnar relativt lugnt gör han med.

Min stora pojke... 5 månader... :) 

Av Lisa - 24 juli 2008 21:32

Viggo badar i en zinkbalja(med värmt vatten i). :)

 

Viggo efter badet...

 

Martin(?!?) å Gurri badar i sjön!

 

Spelar Brändi Dog. :)

 

Grillar...

 

Av Lisa - 23 juli 2008 22:10

Så nu är vi hemma igen. Swish sa det sen var dessa dagarna över.

Har haft det toppen. Tur med vädret har vi haft.

Bara en regnskur å bad-bart alla tre dagarna. Såklart var vädret bäst i dag, när vi skulle hem. Men, men... :)

Vi har spelat spel å myst. Martin har fiskat i herrans massa å fått några napp. :)

Har tagit en massa fina bilder, men jag har inte lagt in dem på datorn ännu...


Som vanligt har det hänt en massa i dag. Vi har varit i Vägga å ätit på rökeriet å firat Susanne, Grattis! :)

Sen sprang jag å Viggo inom Anna, Morgan å Maja. Viggo skrek å väckte Maja så det var fullt ös vill jag lova. :/ Vi gav upp ganska snabbt för Viggo ville inte lugna sej. Han ville nog hem för han slappande av så fort vi var hemma. Har nog varit lite mycket nu... :)


I morron blir det förhoppningsvis  Havet, med hela familjen. Men innan dess ska vi ränna lite ärenden (trots att vi satsar på att va i Köpegårdan innan 10 :)) Martin ska reklamera ett golv på Färghuset(long story, som innehåller en massa svordommar, onödiga sådana visade det sej) å jag å Viggo ska till torget å köpa flowers till min blomlåda. Förhoppningsvis hinns det med en handling på Coop med också. Vår lilla grabb vaknar ju ganska tidigt som ni vet, så som jag har räknat på det ska det nog gå... :)


Hej å gonatt! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards