Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Lisa - 18 juli 2008 20:28

Tror jag har loggat in hundra gånger utan att skriva nått de senaste timmarna.

Har inte mycket å komma med i dag faktiskt...

Viggo somnade i min famn vid åtta, han har fått in runtin på det nu. Underbara pojke, ni know how it goes. :)


Fick en extra middagsgäst till, Bill kom med å åt lite paj. Alltid trevligt...


På tal om mat så har vi fintat Viggo i dag. Vi blandade puré med bröstmjölk, tror ni inte att pojkskrället åt?! Jovisst, som om han aldrig gjort annat. :)


Nu ska vi spela lite spela, bara jag å Martin. Trevligt tycker jag, men han verkade inte så sugen... 

Av Lisa - 18 juli 2008 15:59

Måste ju bara berätta att min kära far har köpt en ny mobil.

Sisådär tre år efter alla andra hakar han på trenden med kamera å musik. :)

Men när han väl hakade på gjorde han det med besked, 2 gigs minneskort bla. :)

Han hade den med sej hit i går, för att visa upp den. Hade dock redan räknat ut att nått var på g när jag fick ett mms föreställande mamma med ett glas i högsta hugg från ett okänt nummer. Å direkt efter det ett helt tomt sms från samma avsändare. :) Han klarade inte av ordlistan tydligen.

Så gullig är han min lilla buffi!

Av Lisa - 18 juli 2008 15:47

Fick sovmorron i morse med. Martin å Viggo var ute å gick en timme så

jag fick ligga till nio. :)

Efter frukost körde vi till å drack kaffe med Susanne å hämtade en grovdammsugare i Brinkamåla. Efter det till Byggnetto å Granngården. Trippen avslutades på Coop, där det inhandlades en massa god mat till helgen. :) Hjärta självscanning. :)


I kväll vankas det köttfärspaj, mamma kommer med å äter. Buffi är på väg till Jönköping så hon "skulle ta sej en macka". :) Bättre med paj då tyckte jag. :)


Är väldigt sugen på Reptil-godis men jag får försöka övertala Martin att gå med om vi ska dit, kommer inte fram med vagnen där inne å att plocka godis med 7 kilo pojke på armen känns inte så lockande...


Martin är i källaren(ja, man kan undra om han ska flytta ner permanent. :))

Nu städar hen golven för att kunna lägga det nya golvet i morron. Det går undan får jag säga. :)


Själv håller jag på å baka lime-kaka. Hade en massa vispgrädde som jag ville skulle gå åt. Smaskens, när det väl är klart. Ska va i frysen ett par tre timmar med.


Nu ska jag ge mej i kast med köttfärsen till pajen.

Over and out... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards